تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

اطلاعیه راه آهن درباره مشاجره بر سر حجاب در قطار تهران-یزد

روابط عمومی راه آهن درباره مشاجره بر سر حجاب در قطار مسافری تهران-یزد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

مشاجره بر سر حجاب در قطار

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن، پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره بین مسافران قطار مسافری تهران - یزد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا به دلیل عدم رعایت حجاب توسط یکی از مسافران، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.

یکی از بانوان محترم حاضر در قطار (فرزند شهید بزرگوار جعفری) با مشاهده عدم رعایت حجاب در داخل سالن مسافری، به درستی و از باب وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، از مهماندار و همچنین رئیس قطار که خود از خانواده محترم شهدا و ایثارگران بوده، درخواست ارائه تذکر می‌کند که هر دو نفر نیز اقدام به تذکر به فرد، بی حجاب کرده اند.


بیشتر بخوانید: درگیری بر سر حجاب در قطار تهران - یزد؛ رییس قطار تعلیق شد


متاسفانه با ادامه‌دار شدن موضوع و گرفتن عکس از مسافر، مشاجره و در پی آن درگیری ایجاد شد که با دخالت پلیس، ماجرا مدیریت شد و در ایستگاه مسافری یزد نیز با حضور مدیر کل منطقه، نیرو‌های پلیس، حراست و دیگر نیرو‌های نظارتی، جلسه‌ای با مسافران یاد شده برگزار و تذکرات لازم نیز به خاطیان داده شد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر می‌باشد.

تاکید می‌شود رعایت حجاب به عنوان یک واجب شرعی و الزام قانونی مورد اهتمام جدی راه آهن است و عوامل اجرایی قطار‌های مسافری اعم از مهمانداران و روسای قطار‌ها در صورت مشاهده مظاهر بی‌حجابی، موظف به ارائه تذکر بوده و در صورت لزوم، برخورد قانونی و قضایی صورت می‌پذیرد.

مواردی از این دست، مورد بررسی قرار گرفته و عواقب قانونی، گریبانگیر افراد قانون‌شکن خواهد بود. در این راستا ملاحظاتی در خصوص نحوه رفتار مسافران محترم، ماموران قطار و پلیس وجود داشته است که در حال بررسی است، همچنین با توجه به اهمیت این اتفاق، موضوع به مراجع قضایی منعکس شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر رئیس قطار از خدمت تعلیق شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان