تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

7 هزار کشته در 20 ماه جنگ سعودی ها علیه یمن

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تاکنون بیش از 7 هزار نفر در جنگ یمن کشته شده اند. در 40 درصد از همه مناطق یمن نقص دارو وجود دارد.

رویداد۲۴- سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تاکنون بیش از 7 هزار نفر در جنگ یمن کشته شده اند. در 40 درصد از همه مناطق یمن نقص دارو وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که جنگ در یمن در حالی وارد ماه بیستم خود شده است که تاکنون بیش از 7 هزار کشته و 37 هزار زخمی برجای گذاشته است.

براساس این گزارش،‌ تا روز 25 اکتوبر گذشته بیش از 7070 نفر در جنگ یمن کشته و 36 هزار و 818 نفر نیز در این جنگ زخمی شده اند. همچنین نیمی از ساختمان ها و مراکز بهداشتی و سلامت در یمن تعطیل شده اند یا به صورت جزئی کار می کنند . علاوه بر این در 40 درصد از همه مناطق یمن نقص دارو وجود دارد.

هم اکنون جنگ میان عربستان سعودی و نیروهای دولت مورد حمایتش (به رهبری عبدربه منصور هادی رئیس جمهور در تبعید یمن)‌  از یک سو و نیروهای دولت تشکیل شده به وسیله حزب انصارالله (حوثی ها) و حزب کنگره ملی (به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن)‌ ادامه دارد.

شهر صنعا پایتخت یمن در اختیار دولت (انصارالله - علی عبدالله صالح )‌است و دولت هادی نیز در شهر عدن در جنوب یمن مستقر است. منصور هادی خود همچنان در شهر ریاض به سر می برد.

جنگنده های سعودی تاکنون بارها مناطق مختلف یمن را بمباران کرده اند که بخش زیادی از آنها مراکز غیرنظامی بوده و منجر به کشته شدن هزاران شهروند عادی از جمله زنان و کودکان شده است.

همچنین سازمان پزشکان بدون مرز نیز بارها از حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به مراکز بهداشتی درمانی تحت نظر این سازمان در یمن خبر داده بودند که در نهایت منجر به خروج این سازمان از یمن شد.

سازمان های بین المللی همچنین از بروز گرسنگی گسترده یا وجود بیماری های واگیردار در برخی مناطق یمن ابراز نگرانی کرده اند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان