تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی:

گشت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند کاری کند؛ می‌تواند مسئله را تخریب هم کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: پرداختن به مسائل اجتماعی مستلزم یک حرکت و اقدام جمعی توسط ملت و تشکل‌های مردم نهاد است. کما اینکه درباره مواردی نظیر گشت ارشاد این نکته مطرح است که این گشت به تنهایی نمی‌تواند کاری را صورت بدهد چه بسا گشت ارشاد به دلیل نوع برخورد نتیجه تخریبی هم، داشته باشد.

گشت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند کاری کند؛ می‌تواند مسئله را تخریب هم کند
رویداد۲۴ خلیل بهروزی فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به آمار ۱۸ میلیون حاشیه نشین در کشور گفت: این آمار‌ها و ارقام دقیق و واقعی نیستند. البته ما در سطح کل کشور حاشیه‌نشین داریم که منشأ آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند، اما تعداد آن‌ها به این رقم نمی‌رسد. البته حق و حقوق بسیاری از خانواده‌ها در حاشیه‌نشینی تضییع می‌شود و مجلس در همین راستا در کمیسیون تلفیق اعتباری را برای آن‌ها در نظر گرفته که در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده و برخی از خدمات هم، برای خانواده‌های حاشیه‌نشین در نظر گرفته شده است.

به گزارش منیبان، او افزود: لذا سعی و تلاش بر این است که حداقل تکلیف خانواده‌های حاشیه نشین مشخص شود، مجلس و دولت به دنبال این قضیه هستند منتها هنوز بسیاری از مواردی که به بحث حاشیه نشینی مربوط می‌شود، جدی نشده است.

بهروزی فر در پاسخ به اینکه منظور از برنامه مجلس و دولت برای حاشیه‌نشین‌ها اهدای منزل به آن‌ها است؟ تصریح کرد: خیر، افراد حاشیه‌نشین می‌خواهند منزل بسازند، اما به آن‌ها پروانه ساخت داده نمی‌شود و یا حتی منزل ساخته شده را تخریب می‌کنند و از طرفی به دلیل اینکه تکلیف حاشیه‌نشین‌ها مشخص نیست که روستایی هستند یا شهری، به آن‌ها خدماتی مانند آب، برق، تلفن ارائه نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید: حمله کیهان به اصلاح طلبان: می‌خواهند کارنامه مثبت رئیسی را به حاشیه بکشانند
او در ارزیابی خود از اقدامات دولت در طول یکسال گذشته خاطرنشان کرد: یکسری از کار‌ها در وزارت امور خارجه به خوبی انجام شده است و از طرفی، توسعه اقتصادی با کشور‌های همسایه نیز در این دولت اتفاق افتاد. علاوه بر این دولت سیزدهم توانست طی ۷۰ روز واکسیناسیون را به اتمام برساند و خسارات ناشی از کرونا را کاهش دهد.

بهروزی فر با اشاره به دستاورد‌های اجتماعی دولت سیزدهم طی یکسال گذشته یادآور شد: پرداختن به مسائل اجتماعی مستلزم یک حرکت و اقدام جمعی توسط ملت و تشکل‌های مردم نهاد است. کما اینکه درباره مواردی نظیر گشت ارشاد این نکته مطرح است که این گشت به تنهایی نمی‌تواند کاری را صورت بدهد چه بسا گشت ارشاد به دلیل نوع برخورد نتیجه تخریبی هم، داشته باشد و نه تنها نمی‌تواند مسئله را حل کند، بلکه شاید مسئله بیشتر تخریب شود؛ لذا باید در رابطه با حجاب، عزم ملی وجود داشته باشد که از این طریق، بخشی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گشت ارشاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
به حق این وقت اذان خدا ریشه تان را بکند
نظرات شما
پیشخوان