تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

آخرین آمار جانباختگان و تلفات سیل اخیر در کشور/ تعداد مفقودی ها به ۲۶ نفر رسید

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون در اثر سیل در کشور فوت ۷۸ نفر تایید شده و تعداد مفقودی ها نیز از ۱۶ به ۲۶ نفر رسیده است.

آمار جانباختگان سیل

رویداد۲۴ محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز شنبه ۱۵ مرداد در جریان بازدید از روستای آهنگران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم وسیعی از سیل در ایران توسط پدیده مونسون رها شد و با توجه به اینکه وضعیت و رفتار توده قابل پیش بینی نبود خساراتی از این سیل ایجاد شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به حجم عظیم بارشی که در کشور رخ داد و حجم آبی که فروریخت، فعلا تاکنون ۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند البته آمار کشته ها زمانی با دقت اعلام می شود که به تایید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب سیل فوت شده است، همچنین تاکنون ۲۶ نفر مفقودی نیز اعلام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بر اساس تاکیدات ریاست جمهوری اسلامی ایران، اساس کار بر جبران تمامی خسارات مردم است، در بخش کشاورزی، باغات، استخرهای پرورش شیلات، دامداری ها،احشام و... آسیب دیده اند که توسط کارشناسان جهادکشاورزی به طور دقیق یرآورد خسارت انجام می شود.


بیشتربخوانید: مسیر رودخانه‌های کشور را با ساخت امامزاده و ویلا مسدود کرده‌اند/ تعادل نظام رطوبتی ایران بهم ریخته است


نامی اضافه کرد: همچنین کارشناسان بنیادمسکن انقلاب اسلامی نیز باید خسارت مسکن، راه و شهرسازی خسارت راه ها و پل ها و سایر بخش ها نیز خسارات در سایر بخش ها از جمله خودروها و وسایل نقلیه توسط مسئولین مربوطه برآورد شود.  احتمالا در ۴ شنبه آینده در هیات دولت یک تنخواه اولیه برای همه استان های درگیر پیش بینی و بر اساس میزان خسارت برای رفع نیازهای اولیه، مشخص می شود.

وی ادامه داد: حدود یک هفته پیش در غرب اروپا سیلی ایجاد شد که طبق آمار اعلام شده ۱۸۴ نفر فوتی و بیش از ۱۵۰۰ نفر مفقود شده اند که BBC تنها یکبار این آمار را اعلام کرد اما خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: هرچند دچار نواقصی در بخش پیشگیری هستیم، اما با مدیریت خوب مسئولین و گروه های جهادی توانستیم از سطح وسیع خسارات در کشور جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: قوه قضاییه و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نیز در این بین فعالیت های خوبی داشتند و همواره پای کار بودند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان