تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
کارشناس فوتبال:

باندبازی پدر فوتبال ایران را درآورده است/ باید با برخی ملی پوشان برخورد شود

هادی اصغری کارشناس فوتبال اظهار کرد: کارلوس کی روش در تیم ملی با کسی شوخی نداشت. او ستاره هایی مثل مهدی رحمتی و هادی عقیلی را کنار گذاشت. از دست دادن ستاره هایی مثل طارمی احتمالا به ضرر تیم ملی می‌شود اما شأن و شخصیت تیم ما حفظ شده و برای آیندگان هم عبرت می‌شود.

سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴ نزدیک به سه ماه تا آغاز مهم ترین رویداد فوتبالی جهان وقت باقی مانده است. تیم های حاضر در مسابقات جام جهانی در ماه های گذشته خود را مهیای این میدان بزرگ کرده‌اند. تیم های ملی مختلف در سطح دنیا، با برگزاری اردوهای مناسب و انجام دیدارهای تدارکاتی، آماده حضور در قطر شدند.

البته وضعیت یک تیم با سایر تیم ها، قدری متفاوت تر پیش می رود. تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیم های برتر قاره آسیا، شرایط عجیبی را در ماه های گذشته داشت. پس از صعود به جام جهانی، اتفاقات و حواشی زیادی پیرامون تیم ملی فوتبال ایران شکل گرفت.

بر خلاف سایر تیم های صعود کرده به جام جهانی، ایران تنها یک بازی دوستانه با الجزایر برگزار کرده است. دیداری که با شکست ایران همراه بود و زمینه ساز برخی اتفاقات عجیب شد. اکثر ملی پوشان از وضعیت اردوی قطر ناراضی بودند و انتقاداتی را بر ضد فدراسیون مطرح کردند. پس از اردوی قطر، نوبت به هجمه علیه دراگان اسکوچیچ رسید. نمایش ضعیف مقابل الجزایر، کادرفنی را به گوشه رینگ برد.

پس از مصاف با شاگردان جمال بلماضی، دودستگی به میان ملی پوشان آمد. گروهی حامی سرمربی تیم ملی و دسته ای از بازیکنان نیز خیلی موافق ماندگاری مرد کروات نبودند. درنهایت کمیته فنی فدراسیون رای به برکناری دراگان داد اما اتفاق شوکه کننده‌تر، چندی بعد رخ داد. اعضای کمیته مذکور در عین ناباوری، اسکوچیچ را در سمت خود ابقا کرد.

در هر صورت وضعیت تیم ملی در آستانه جام جهانی به هیچ وجه خوب نیست. این بحران ایجاد شده، فوتبال دوستان ایرانی را در رابطه با سرنوشت تیم ملی نگران کرده است. گسترش نیوز برای بررسی وضعیت تیم ملی و آینده اسکوچیچ، گفت و گویی با هادی اصغری کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

ماندن اسکوچیچ به صلاح تیم ملی است

هادی اصغری کارشناس فوتبال درباره وضعیت اخیر تیم ملی گفت: به عقیده من ماندن اسکوچیچ به صلاح تیم ملی است. به هر حال در برکناری سرمربی تیم ملی برای برخی ها منافعی وجود دارد. چه کسی می تواند در این زمان کوتاه، تیم ملی را سر و سامان دهد؟ فقط ۳ ماه تا شروع جام جهانی زمان داریم. در این مدت، هیچ شخصی قادر به معجزه کردن نیست.

وی ادامه داد: منافع شخصی عده‌ای به خطر افتاده است. قصد استخدام فردی را دارند که به واسطه او به اهداف خود برسند. ویلموتس با کارنامه بهتر، چه گلی به سر فوتبال ما زد؟ حالا نیز حرف از نتیجه گیری در جام جهانی زده می شود. ما باید با خودمان صادق باشیم. تیم ما با هرشخصی بر روی نیمکت، توانایی پیروزی بر تیم هایی مثل انگلیس را ندارد. متاسفانه باندبازی پدر فوتبال ایران را درآورده است.


بیشتربخوانید: وقتی هیچ‌چیز در فوتبال ایران سر جایش نیست!


کی روش با کسی شوخی نداشت

این کارشناس فوتبال در خصوص انتخابات فدراسیون و بازگشت تاج بیان کرد: افراد لایق تر در کشور ما وجود دارد ولی متاسفانه همیشه شاهد حضور افراد شکست خورده هستیم. به عنوان مثال، من در گذشته با آقای اسدی کار کردم. او فردی کاربلد و فوتبالی است. آقای عزیزمحمدی پس از مدت ها دوری از فوتبال، حالا قصد ریاست دارد. آقای تاج و مابقی هم در گذشته امتحان خود را پس داده اند.

اصغری در مورد برخورد با بازیکنانی که علیه اسکوچیچ موضع گیری کردند، اظهار کرد: به اعتقاد من باید با این افراد برخورد شود. درصورت عدم تنبیه بازیکنان خاطی، باز هم شاهد این مسائل و بی‌حرمتی‌ها خواهیم بود. کارلوس کی روش در تیم ملی با کسی شوخی نداشت. او ستاره‌هایی مثل مهدی رحمتی و هادی عقیلی را کنار گذاشت. از دست دادن ستاره هایی مثل طارمی احتمالا به ضرر تیم ملی می شود. اما شأن و شخصیت تیم ما حفظ شده و برای آیندگان هم عبرت می شود.

باید به مربیان جدید زمان داد

وی در ارتباط با حضور مربیان خارجی نظیر ساپینتو و مورایس در ایران عنوان کرد: قطعا حضور چنین اشخاص بادانشی، موجب پیشرفت و بهبود کیفیت لیگ ما خواهد شد. البته این مسئله مستلزم صبوری مدیران و همچنین هواداران خواهد بود. باید به این مربیان تازه وارد زمان کافی داد.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: به عنوان مثال استراماچونی در استقلال در ابتدا نتیجه خوبی نگرفت. منتها مدیران باشگاه و طرفداران به او زمان دادند. به تدریج فوتبال مدنظر سرمربی تیم اجرا شد. استقلال بهترین نتایج را گرفت و به صدر جدول هم رفت. این سرمربیانی با هزینه های زیاد وارد ایران می شوند و برکناری زودهنگام آن ها بی شک به ضرر باشگاه‌ها است. در هر حال امیدوارم که از دانش مربیان غیرایرانی به خوبی استفاده شود.

اصغری در پایان پیرامون کیفیت لیگ جدید به گسترش نیوز گفت: به جذابیت فصل جدید بسیار امیدوار هستم. اگر اتفاقات حاشیه‌ای اجازه دهند، می توان لیگ با کیفیتی را در فصل جدید دید. استقلال، سپاهان و پرسپولیس مدعیان قهرمانی خواهند بود. البته باید به فولاد خوزستان هم اشاره کنم. فولاد با جواد نکونام حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کاوه حسني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
0
0
ایموجی از خنده اشکم در اومد هزاران بار تقدیم این خبر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان