تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
بهزاد داداش زاده:

نیم فصل اول امتیاز گرفتن راحت‌تر از نیم فصل دوم است/ پرسپولیس با اختلاف یک گل ذوب آهن را می‌برد

بهزاد داداش‌زاده بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید: نه تنها بازی مقابل ذوب‌آهن بلکه از اینجا به بعد پرسپولیس هر گامی که بر می‌دارد باید به آن به چشم یک فینال نگاه کند.

نیم فصل اول امتیاز گرفتن راحت‌تر از نیم فصل دوم است/ پرسپولیس با اختلاف یک گل ذوب آهن را می‌برد
رویداد۲۴ هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است بازی‌های نیم فصل اول راحت‌تر از نیم فصل دوم است. بهزاد داداش زاده با بیان این جمله ادامه می‌دهد: به طور کلی در نیم‌فصل دوم امتیاز گرفتن از تیم‌ها سخت‌تر می‌شود. تیم‌ها می‌آیند که امتیاز ندهند، اما در نیم فصل اول شرایط کمی راحت‌تر است. تیم‌ها نه در خطر سقوط هستند و نه رقابت فشرده‌ای برای کسب سهمیه و حتی قهرمانی! بنابراین پرسپولیس باید امتیازات خود را در نیم فصل اول جمع کرده و به اصطلاح بار خود را ببندد.

او در خصوص دیدار آینده پرسپولیس برابر ذوب آهن اصفهان می‌گوید: نه تنها این بازی بلکه از اینجا به بعد پرسپولیس هر گامی که بر می‌دارد باید به آن به چشم یک فینال نگاه کند. چون اصل مهم گرفتن حداکثر امتیازات در نیم فصل اول است.

شاید به نظر برسد که مساوی در خانه حریف و اصفهان هم نتیجه بدی نیست، اما ممکن است مساوی به درد پرسپولیس به عنوان مدعی اصلی قهرمانی نمی‌خورد. چون یک مساوی پرسپولیس و یک برد رقیبان از همین شروع فصل می‌تواند فاصله ایجاد کرده و از لحاظ روحی و روانی به ضرر این تیم باشد.

داداش زاده ضمن اشاره به سابقه پرسپولیسی و مهدی تارتار یادآور می‌شود: کادر فنی تیم ذوب آهن از بازیکنان سابق پرسپولیس تشکیل شده است. مهدی تارتار، محمد نوری و حتی حسین پاشایی در گذشته بازیکن پرسپولیس بوده اند. به همین خاطر آن‌ها به اندازه کافی انگیزه برای مقابله با پرسپولیس دارند. کما اینکه هر تیمی‌جلوی پرسپولیس می‌ایستد می‌خواهد خودش را نشان بدهد؛ بنابراین فکر می‌کنم بازی سختی در انتظار پرسپولیس باشد.


بیشتر بخوانید: توافق پرسپولیس با مهاجم سرشناس اروپایی


یحیی گل محمدی و شاگردانش باید کاملا این بازی را جدی گرفته و با پرهیز از بازی احساسی نمایشی منطقی ارائه دهند. داداش زاده خاطر نشان می‌کند: پرسپولیس باید خودش را به آب و آتش بزند. حتی شده با دو فروارد بازی کند، چون هیچ نتیجه‌ای غیر از برد به درد پرسپولیس نمی‌خورد. البته تا جایی که می‌دانم پرسپولیس با دو فروارد و ۵ هافبک بازی می‌کند که ۳ هافبک آن تکنیکی و گلزن هستند. سعید صادقی، مهد ترابی و سروش رفیعی ۳ هافبک تکنیکی و بازیساز هستند که می‌توانند کلیددار بازی با ذوب آهن باشند.

او همچنین در خصوص بازی با ذوب آهن در اصفهان تصریح می‌کند: بازی برگشت فصل گذشته با ذوب آهن در اصفهان باید برای ما درس عبرت شده باشد. کلید پیروزی برابر ذوبی‌ها در اصفهان این است که زودهنگام گل بزنند. پرسپولیس باید در نیمه اول گل بزند اگر می‌خواهد برنده این مسابقه شود. به نظرم هر چقدر که از دقایق این بازی بگذرد گل زدن به تیم اصفهانی سخت و سخت‌تر خواهد شد. ضمن آن که مهدی تارتار جزو مربیانی است که تیم هایش دفاع کردن را خیلی خوب بلدند و می‌توانند کار را برای پرسپولیس دشوار کنند؛ بنابراین برای باز کردن دفاع بسته ذوب آهن باید پرسپولیس زود گل بزند تا حریف جلو بیاید.

از هافبک سابق پرسپولیس در خصوص نقطه قوت این تیم می‌پرسیم که می‌گوید: به اعتقاد من خط میانی و دروازه پرسپولیس نقطه قوت این تیم است. علیرضا بیرانوند شاید یکی از بهترین یا بهترین خرید پرسپولیس در فصل جدید بوده است. در غیاب بیرانوند تیم پرسپولیس فصل گذشته لطمات زیادی خورد و حالا او برگشته تا هم به خودش کمک کند و دوباره با شایستگی شماره یک تیم ملی را پس بگیرد و هم دروازه این تیم را مثل گذشته بیمه کند. در خط میانی هم کمال کامیابی نیا در اوج پختگی است. میلاد سرلک مثل یک رهبر ارکستر نبض پرسپولیس را در دست دارد. مثلث تکنیکی و ویرانگر پرسپولیس در خط میانی را هم سروش رفیعی، مهد ترابی و سعید صادقی می‌سازند که قادرند ابتکار عمل را در تقابل با هر خط هافبکی بگیرند.

داداش زاده در پایان نتیجه بازی را این چنین پیش بینی می‌کند: فوتبال قابل پیش بینی نیست، اما با توجه به سبک بازی ذوب آهن فکر می‌کنم این دیدار با اختلاف یک گل به سود پرسپولیس تمام شود. امیدوارم یحیی گل محمدی و شاگردانش لیگ جدید را با پیروزی و ۳ امتیاز استارت بزنند و این مسئله بسیار درشروع لیگ حائز اهمیت است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان