تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

محکومیت ۱۳ متهم تعرض به سفارت عربستان به حبس تعلیقی

یکی از وکلای پرونده تعرض به سفارت عربستان از ابلاغ حکم این پرونده خبر داد و گفت: ۱۳متهم این پرونده به حبس تعلیقی محکوم شدند.
رویداد۲۴- یکی از وکلای پرونده تعرض به سفارت عربستان از ابلاغ حکم این پرونده خبر داد و گفت: ۱۳متهم این پرونده به حبس تعلیقی محکوم شدند.

محمد نریمانی، از ابلاغ احکام صادره دادگاه برای متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد و افزود: به رغم اعلام دادگاه مبنی بر اینکه سیزدهم حکم ابلاغ شده‌است، جزئیات احکام روز گذشته صادر شد.

ارسال اشتباه پرونده یکی از متهمان به دادگاه
وی در پاسخ به این سئوال که در ابتدا اعلام شد برای ۲۱ از متهمان در دادگاه کارکنان دولت کیفرخواست قرائت و تفهیم اتهام انجام می شود اما حکم صادره برای ۲۰ متهم است، تکلیف یک نفر از متهمان چه شده است؟، گفت: پرونده این متهم ابتدا به دادگاه مذکور ارسال شد اما با توجه به روحانی بودن متهم، عدم صلاحیت رسیدگی مطرح و پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد.

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در خصوص جزئیات احکام صادره گفت: جمعا برای ۱۳متهم حکم حبس تعلیقی صادر شده است. برای ۵متهم نیز حکم حبس تعزیری صادر شده است.

نریمانی با بیان اینکه حبس این متهمان به مدت دو سال تعلیق شده است، افزود: در صورتی که این متهمان در این مدت مرتکب جرم جدیدی نشوند مدت حبس از سجل کیفری آنها پاک می شود ولی اگر در این مدت جرم جدیدی از آنها سربزند، حبس تعلیقی به حبس تعزیری تبدیل شده و مجازات جرم جدید بر آنها باز می شود.

وی افزود: حبس تعلیقی بدین معنا است که در صورت عدم ارتکاب جرم طی دو سال از سوی متهمان، حبس اجرا نمی شود.

نریمانی در خصوص اعتراض به حکم گفت: طبق قانون مهلت ۲۰ روزه اعتراض درنظر گرفته شده است.
منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان