تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

سرقت‌های عجیب در ایران

سرقت‌هایشان یا روش انجامش عجیب و غریب است و به همین خاطر معروف شده‌اند. در این گزارش به سرقت‌های عجیب در ایران می‌پردازیم.

اخبار حوادث

رویداد۲۴ همیشه تمامی سرقت‌ها به پول و طلا ختم نمی‌شود و گاهی دزدان دست به سرقت‌های عجیب‌ و غریبی می‌زنند که وقتی خبرش منتشر می‌شود همه را به تعجب وامی‌دارد.

این در حالی است که برخی سارقان به‌راحتی هرچیز که دم دستشان می‌آید را می‌دزدند تا شاید گاهی بعداً بتوانند این اموال را به پول تبدیل کنند.

در این گزارش برخی از جدیدترین روش‌های عجیب سرقت را بررسی کردیم.

سرقت درخت

اواخر فروردین امسال مأموران پلیس شهر ری حین گشت‌زنی متوجه حرکت مشکوک یک دستگاه خاور شدند به همین خاطر مأموران خاور را متوقف کرده و بعد از بررسی بار آن متوجه شدند ده‌ها تنه درخت در قسمت بار خودرو قرار دارد.

با توجه به این‌که موضوع مشکوک بود و در آن زمان سرقت درخت در شهر افزایش‌ یافته بود، راننده خاور بازداشت و به کلانتری منتقل شد. بررسی‌های پلیس نشان داد راننده خاور به همراه همدستش درختان را از کنار دیوار یک باغ بریده و در حال انتقال بودند.

بررسی‌های بیشتر نشان داد دزدان ۱۱۸ تنه درخت را قطع کرده و بار زده بودند تا پس‌ از انتقال به مخفیگاهشان و خشک کردن چوب، آن‌ها را بفروشند، اما گشت کلانتری سر رسیده و آن‌ها را دستگیر کرد.

در ادامه صاحب باغ شناسایی شد و با مراجعه به پلیس و دادسرا از دزدان شکایت کرد و گفت: درختان جلوی باغم بیش‌ از ۲۰ سال سن داشتند که این افراد سر ظهر و در زمان خلوتی خیابان باغ اقدام به این کار کردند.

سرقت دزدان چهار دست و پا از مطب دندانپزشک

سی و یک فروردین‌ ماه امسال مرد دندان‌پزشکی با مراجعه به پلیس ادعا کرد که فردی با ورود به داخل مطبش ایمپلنت‌های او را به ارزش هفت میلیارد تومان سرقت کرده‌ است.

آقای دکتر در بیان شکایتش به مأموران گفت: صبح امروز وقتی وارد مطب دندان‌پزشکی‌ام در محله افسریه شدم متوجه شدم که تعداد زیادی ایمپلنت به‌ سرقت‌ رفته است. وقتی بررسی کردم متوجه شدم هفت میلیارد تومان از ایمپلنت‌ها و یک دستگاه محل کارم به سرقت رفته‌ است.

در تحقیقات مأموران و بررسی فیلم‌های دوربین مدار بسته مشخص شد دزدان به‌صورت چهار دست‌وپا درحالی‌که پشت به دوربین بودند، وارد آن‌جا شده و پس‌ از سرقت به همان شیوه‌ چهاردست‌وپا از مطب خارج شدند تا دوربین‌ها ردی از آن‌ها بر جای نگذارد.

بررسی‌های بیشتر پلیس نشان داد دزدان می‌دانستند دقیقاً در کدام نقاط مطب دوربین بسته‌ شده به‌همین خاطر به‌صورت چهار دست‌وپا وارد و خارج شدند. تحقیقات بیشتر نشان می‌داد سارقان دستیار و انباردار آقای دکتر هستند که چند روزی است بعد از سرقت در محل کار خود حاضر نشدند.

در ادامه وقتی‌که آقای دستیار قصد داشت ایمپلنت‌ها را در بازار بفروشد از سوی چند فروشنده تجهیزات پزشکی شناسایی و به پلیس معرفی و دستگیر شد. او در اعترافاتش با لو دادن مخفیگاه همدستش گفت: با آقای دکتر اختلاف داشتیم به‌خاطر همین تصمیم گرفتیم ایمپلنت‌ها را دزدیده و با فروششان به پولمان برسیم.

وی افزود: مقدار کمی از آن‌ها را یک‌سوم قیمت به یک مالخر فروختیم، اما این‌گونه ما هم ضرر می‌کردیم و تصمیم گرفتیم به فروشندگان تجهیزات پزشکی بفروشیم که دستگیر شدیم. در صحنه سرقت نیز چون می‌دانستیم دوربین‌ها کجا هستند بهترین نقشه این بود که به‌صورت چهاردست‌وپا برویم تا شناسایی نشویم.


بیشتر بخوانید: حسن اورنگی؛ مخوف‌ترین قاتل سریالی زنان در مشهد


سارقان چیپس و پفک

چندی قبل فیلمی عجیب از دو سارق در تهران پخش شد. راکب موتورسیکلت و همدستش که فیلم آن‌ها منتشر شده بود در یک اقدام عجیب با سرعت وارد پیاده‌رو در  محله شمالی تهران شده و مقداری زیادی از چیپس و پفک‌های چیده‌شده مقابل یک سوپرمارکت بزرگ را سرقت کردند.

در حین سرقت این دو نفر، تعدادی از پفک‌ها و چیپس روی زمین‌ریخت، اما سارقان هر چقدر توانستند در بغل خود چیپس و پفک جمع‌آوری و به‌سرعت از محل سرقت فرار کردند.

پس‌از آن یک فیلم دیگر نیز در فضای مجازی از سرقت لوازم جلوی فروشگاه مواد غذایی منتشر شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این سرقت کار دزدان چیپس و پفکی است یا خیر.

سرقت لوله مسی

اردیبهشت‌ماه امسال وقوع چند فقره سرقت لوله‌های مسی کولر‌های گازی در بهبهان خبرساز شد. با افزایش این سرقت‌ها پلیس تحقیقاتش را برای رمزگشایی از این سرقت آغاز کرد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد دو سارق نیمه‌های شب با قرار دادن نردبان به بالای دیوار خانه‌ها رفته و اقدام به بریدن سیم‌های مسی کولر گازی خانه‌ها می‌کنند. سارقان با استفاده از قیچی‌های آهن‌بر این لوله‌های مسی را سرقت و سوار بر یک خودرو وانت از محل متواری می‌شوند.

درحالی‌که هر روز تعداد شکایت‌ها زیاد می‌شد، پلیس تصمیم گرفت سارقان نردبان سوار را شناسایی و دستگیر کند. سرانجام با قرار دادن گشت‌های نامحسوس هنگامی‌ که سارقان بالای یک دیوار رفته تا لوله‌های مسی کولر گازی را سرقت کنند از سوی مأموران محاصره و دستگیر شدند.

سارقان در تحقیقات مدعی شدند: از چندی قبل متوجه شدیم این لوله‌های مسی بسیار گران‌قیمت است برای همین تصمیم گرفتیم آن‌ها را سرقت کنیم شاید برای یک خانواده سرقت چند متر لوله مسی هزینه زیادی نباشد، اما وقتی چندین سرقت انجام دادیم و آن‌ها را فروختیم متوجه شدیم از این راه می‌توانیم خرج زندگی‌مان را دربیاوریم.

درادامه سارقان که دست به این شیوه سرقت عجیب زده بودند به سرقت دوازده لوله‌ مسی از خانه‌های بهبهان اعتراف کردند و روانه زندان شدند.

روش عجیب گوسفند دزدان

چندی قبل مرد چوپانی به پلیس امین‌آباد ورامین مراجعه و از سرقت گوسفندانش خبر داد. این چوپان در شکایتش به مأموران گفت: صبح وقتی به حیاط خانه‌ام رفتم تا گوسفندان را به چرا ببرم متوجه شدم که دو عدد از گوسفندانم کم شدند. همه‌جا را دنبال آن‌ها گشتم، اما ردی از آن‌ها پیدا نکردم. صبح هم وقتی در حیاط را چک کردم قفل بود و کسی وارد خانه نشده‌ است، حال نمی‌دانم که چگونه این اتفاق رخ داده‌ است.

در ادامه چوپان دیگری نیز به پلیس مراجعه و از سرقت گوسفندانش به شیوه سرقت قبلی خبر داد. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد کسی به‌ زور وارد خانه نشده‌ است و هیچ رفت‌وآمدی وجود ندارد، اما در بررسی محل سرقت کارآگاهان متوجه وجود یک خودرو وانت شدند که در گوشه تصویر و کنار دیوار محل نگهداری گوسفندان قرار داشت.

با کشف شماره پلاک و دستگیری صاحب خودرو، وی به سرقت گوسفندان به روشی عجیب اعتراف کرد و گفت: به همراه همدستم تصمیم به سرقت گوسفندان و فروش آن‌ها به قصابی‌ها گرفتیم. برای این‌که دستگیر نشویم با خودروی وانت به کنار محل نگهداری گوسفندان می‌رفتیم و با طناب گوسفندان را سرقت می‌کردیم. همدستم به داخل حیاط خانه‌ها می‌رفت و با بستن طناب به گوسفندان آن‌ها را از دیوار بالا کشیده و داخل وانت می‌انداختم و خیلی زود قبل از اینکه سروصدای زیادی ایجاد شود فرار می‌کردیم.

سرقت از شاه لوله پالایشگاه

نوزدهم اردیبهشت امسال مسئولان پالایشگاه تهران به پلیس شهرستان ری مراجعه و از کاهش گازوئیل وارداتی به پالایشگاه خبر دادند و مدعی شدند خط شاه‌لوله‌ گازوئیل پالایشگاه شازند به پالایشگاه تهران دچار افت محسوسی شده‌ است.

پلیس که احتمال می‌داد افرادی دست به خراب‌کاری زده باشند تحقیقات خود را آغاز کرد تا اینکه رد یک دستگاه تریلی در اتوبان الغدیر که از مسیر خاکی وارد جاده اصلی شده بود به دست آمد. با دستگیری راننده تریلی از داخل آن سی هزار لیتر گازوئیل به دست آمد.

راننده در تحقیقات به سرقت گازوئیل اعتراف کرد و گفت: همراه همدستانم مسیر شاه‌لوله اصلی گازوئیل را پیدا کردیم و تصمیم به سرقت گرفتیم به‌همین خاطر در بیابان‌ها و جایی‌ که حتی کسی فکرش را هم نمی‌کرد روی شاه‌لوله‌ اصلی شیر فلکه قرار دادیم و امروز سی هزار لیتر گازوئیل را سرقت کردیم. ما فکر نمی‌کردیم که پالایشگاه متوجه افت فشار و این سرقت شود، اما خیلی زود بعد از اولین سرقت مان دستگیر شدیم. اگر کسی متوجه این سرقت نمی‌شد ما می‌توانستیم روزی سی هزار لیتر گازوئیل را سرقت و به پول هنگفتی را به جیب بزنیم، اما حیف که پلیس خیلی زود فهمید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرقت
نظرات شما
پیشخوان