تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

از کودک‌همسری تا بحران سوء‌تغذیه در نپال

زنان و کودکان منطقه باجورا در نزدیکی کاتماندو پایتخت کشور نپال از فرط فقر و تنگدستی به کام مرگ کشیده شده‌اند. در این منطقه ۱۴ درصد از زنان سنین زیر ۴۰ سال می‌میرند. زنان مناطق محروم نپال باید در سنین کودکی ازدواج کنند. باید در درصد از کودکان فقیرترین منطقه محروم نپال با بحران سوء تغذیه در جنگ و جدال هستند.

بحران سوء تغذیه کودکان در نپال

رویداد۲۴ در باجورا یکی از مناطق دورافتاده در غربی‌ترین استان نپال زنان و کودکان بخاطر سوء تغذیه شدید و کمبود امکانات بهداشتی می‌میرند. نیرمالا زنی ۲۵ ساله است که پس از هفت مرتبه زایمان حالا تنها دو فرزندش زنده باقی‌مانده‌اند. او و کودک یکساله‌اش با بیماری‌های مختلف ناشی از سوء تغذیه شدید حاکم بر نپال زندگی می‌کند.

این داستان بسیاری از زنان مناطق محروم نپال است. آنان در سنین کمتر از ۱۵سال ازدواج می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند. کودک‌همسری در برخی از مناطق محروم نپال مرسوم است. خانواده‌ها باید به سبک سنتی کودکان‌شان را به قید قرعه به همسری یکدیگر در می‌آورند. 


از کودک‌همسری تا بحران سوء‌تغذیه در نپال

بیشتر بخوانید: کودک همسری به قید قرعه در نپال


فاصله نزدیک‌ترین بیمارستان تا محل زندگی مردم این روستا با وسیله نقلیه یک روز است. باجورا با ۵۹.۶ سال کمترین امید به زندگی در کشور را در مقایسه با امید به زندگی ۶۹.۲ سال در کشور دارد.

دست‌کم ۱۴ درصد از زنان در فقیرترین منطقه نپال بیشتر از ۴۰ سال عمر نمی‌کنند. به گفته کارمندان بهداشت از میان ۲۹۳ کودک زیر ۵ سال ۱۶ کودک به سوء‌تغذیه شدید و ۴۵ کودک به سوءتغذیه سطح متوسط دچار هستند. ۴۱ درصد از کودکان فقیرترین منطقه محروم نپال با مشکل سوء تغذیه در جدال هستند. در نتیجه هر ساله کودکان زیادی از این روستا بخاطر بحران سوء‌تغذیه به کام مرگ کشیده می‌شوند.

مردم این منطقه در کنار این معضل با بحران باران‌های نامنظم که سبب ایجاد سیل و همچنین خشکسالی می‌شود مورد تهدید هستند. در تصاویر روز عکس‌هایی از از کودک‌همسری تا بحران سوء‌تغذیه در نپال را ببینید.

مترجم: مژده کریمی

منبع: الجزیره

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان