تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی شورای نگهبان:

عدم اجرای بازگشت قیمت‌ها به نرخ شهریور پارسال ارتباطی به شورای نگهبان ندارد

شورای نگهبان در پاسخ به عدم اجرایی شدن بازگشت قیمت‌ها به نرخ شهریور پارسال گفت: شورای نگهبان وظیفه‌ای در خصوص اجرا و عدم‌اجرای قانون ندارد. وظیفه و مسئولیت ما در شورای نگهبان، اظهارنظر در خصوص مصوبات است.

عدم اجرای بازگشت قیمت‌ها به نرخ شهریور پارسال ارتباطی به شورای نگهبان ندارد

رویداد۲۴ از سخنگوی شورای نگهبان پرسیده شد که «در قانون بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان با تصویب مشروط این اجازه را به دولت دادند که اگر روی به حذف ارز ترجیحی آورد باید قیمت‌ها را به نرخ مصوب شهریور ۱۴۰۰ برگرداند. حال در ششمین ماه سال هستیم و این اتفاق نیفتاده و از طرفی، اوایل مردادماه دولت اصلاحیه‌ای را به مجلس فرستاده که بند بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ حذف شود. از آن‌جایی که شورای نگهبان می‌گوید اگر اجحافی در حق مردم باشد، به موضوع ورود پیدا می‌کند، آیا در این رابطه هم این رویکرد وجود دارد؟»

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به رویداد۲۴ گفت: «شورای نگهبان وظیفه‌ای در خصوص اجرا و عدم‌اجرای قانون ندارد. وظیفه و مسئولیت ما در شورای نگهبان، اظهارنظر در خصوص مصوبات است. وقتی مصوبه تبدیل به قانون شود، وظیفه نظارت بر اجرای قانون بر عهده دستگاه‌های مختلف است. مثلا مجلس از جهت نظارت بر قانونی که خودش تصویب کرده می‌تواند به موضوع ورود پیدا کند یا مثلا سازمان بازرسی کل کشور از جهت نظارت بر حسن اجرای قانون می‌تواند به موضوع ورود داشته باشد. اگر اصلاحیه‌ای که عنوان داشتید در مجلس مطرح و تصویب شود مثل مابقی مصوبات در شورای نگهبان بررسی خواهد شد و اگر خلاف موازین شرع و قانون اساسی باشد، طبیعتا اعلام خواهد شد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
در این کشور همه چیز به شورای نگهبان ربط دارد نمی توانید یقه خود را کنار بکشید این طرح صلاحیت استصوابی تان است که کشور را به این روز انداخته.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان