تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

نمازی: هرکس برجام را احیا کند، ما از آن استقبال می‌کنیم/ باید با رفع تحریم‌ها، عقب‌افتادگی کشور را جبران کرد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برجام باید حمایت ملت و کل حاکمیت را به همراه داشته باشد اگر نگاه ملی به مذاکرات و توافق برجام صورت بگیرد و آن را پروژه ملی قلمداد کنند، بهره‌برداری جناحی صورت نخواهد پذیرفت و امید به آینده برای مردم تقویت خواهد شد.

نمازی: هرکس برجام را احیا کند، ما از آن استقبال می‌کنیم/ باید با رفع تحریم‌ها، عقب‌افتادگی کشور را جبران کرد

رویداد۲۴ علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره احتمال امضای توافقنامه برجام، گفت: متولیان امر که امروز مسئول حل موضوع برجام هستند، باید اراده کافی را داشته باشند. فکر نمی‌کنم توافق به سادگی حاصل شود زیرا ایران به دنبال امتیازاتی از آمریکا است و بر عکس. امروز روی پیشنهادات و طرح نهایی اتحادیه اروپا مسائلی را مطرح می‌کنند که ممکن است بار دیگر مورد قبول قرار نگیرد اگر هم موافقت شود هر دو طرف تلاش می‌کنند روی آن تبلیغ کنند.

نمازی در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد به برجام به عنوان یک دستاوردی برای منافع ملی نگاه شود و از رقابت‌های جناحی در این خصوص پرهیز شود، گفت:‌ استفاده سیاسی از برجام عواقب مختلفی دارد. اگر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه وارد کاخ سفید و اکثریت این حزب نیز راهی کنگره شوند، ممکن است بار دیگر از برجام خارج شوند. برجام باید حمایت ملت و کل حاکمیت را به همراه داشته باشد اگر نگاه ملی به مذاکرات و توافق برجام صورت بگیرد و آن را پروژه ملی قلمداد کنند، بهره‌برداری جناحی صورت نخواهد پذیرفت و امید به آینده برای مردم تقویت خواهد شد.


بیشتر بخوانید: گیر امضای برجام کجاست؟/ مذاکرات هسته‌ای همچنان ادامه خواهد یافت؟


وی درباره ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذارها معمولا محافظه‌کارند تا اطمینان نداشته باشد که سرمایه حفظ می‌شود، سود و تضمین قابل قبولی به دست می‌آورند استقبالی از سرمایه‌گذاری نخواهند کرد. بنابراین باید به برجام به عنوان محلی برای نگاه به آینده و ساختن اعتماد در بین ملت‌ها داشت و اگر غیر از این باشد و جناحی بگوید که من برجام را امضا کردم و می‌خواهم از آن بهره‌برداری کنم امید تقویت نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با احیای برجام موافق هستید؟ گفت:‌ هرکس برجام را احیا کند ما از آن استقبال خواهیم کرد و صد در صد موافق هستیم. اگر مانور هم دادند مهم نیست. مهم آن است که امضای برجام نتیجه مثبتی برای آینده کشور و ملت به همراه داشته باشد چون آستانه تحمل مردم کم شده و کشور عقب افتاده است و باید با احیای برجام این عقب افتادگی را جبران کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان