تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

هدف اصلی وزارت ارتباطات رئیسی این است که اینترنت را نابود کند

یک اینترنت طبقاتی که بر اساس جایگاهی که دارید، تنها می‌توانید از یک بخش کوچکی از اینترنت استفاده کنید. کار‌های وسیعی برای مسدودسازی و اختلال در اینترنت دارند انجام می‌دهند.

هدف اصلی وزارت ارتباطات رئیسی این است که اینترنت را نابود کند

رویداد۲۴ محمدرضا علی‌حسینی، کارشناس فناوری اطلاعات گفت: به نظر می‌رسد هدف اصلی این است که موجودیت اینترنت را نابود کنند، اگر هم نتوانند هدف این است که به چیزی شبیه چین برسند.

به گزارش انتخاب، وی ادامه داد یعنی یک اینترنت طبقاتی که بر اساس جایگاهی که دارید، تنها می‌توانید از یک بخش کوچکی از اینترنت استفاده کنید. کار‌های وسیعی برای مسدودسازی و اختلال در اینترنت دارند انجام می‌دهند.

محمدرضا علی حسینی درباره اختلالات ایجاد شده روی اینستاگرام در ایران، گفت: «یک سری از اختلالاتی که روی اینستاگرام داریم، در دریافت داده‌ها از طریق پروتکل DNS است که اختلال ایجاد می‌کنند تا شما نتوانید اینستاگرام را ببینید. بخش بزرگ اختلالات این است که ارتباطات رمزنگاری شده را مختل می‌کنند. این اختلال را گاهی اوقات با گذاشتن سرتیفیکت‌هایی که قرار نیست در ارتباط باشد و گاهی اوقات هم به این شکل است که کلا ارتباطات رمزنگاری را در پاسخ خودشان، یک چیز دیگر برمی‌گردانند. به بیانی دیگر تلاش می‌کنند ارتباط شما خراب شود و نتوانید ارتباطی که با سرور‌های اینستاگرام یا هر سایت دیگری گرفته‌اید را به صورت کامل و موفق داشته باشید.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اساسا امکان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در ایران وجود دارد یا خیر، گفت: «امکان‌پذیر خواهد بود، ولی با هزینه بسیار بالا برای مردم. چرا که الان وقتی چین می‌تواند این کار را انجام دهد، در وهله اول این است که چین خود را به صورت کامل از اینترنت جهانی جدا نکرده، ولی تا همان حد زیادی هم که انجام داده است، یک منبع زیادی از افراد متخصص در این زمینه‌ها دارد. در حالی که ما در ایران دیگر چنین متخصصانی را نداریم. در ایران هر متخصصی که بوده یا مهاجرت کرده یا در حال مهاجرت است. دیگر آن نیروی انسانی که بتواند مثل چین خدمات الکترونیک پیشرفته تولید کند را در ایران نداریم. نتیجه‌اش می‌شود همین سایت‎های دولتی که در ایران می‌بینیم که یا کند یا قطع است.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان