تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
احمدخرم با انتقاد از پوشش ضعیف موضوع لغو تحریم‎ها توسط رسانه ملی:

عملکرد صدا و سیما هماهنگ با تندروها است

وزیر راه دولت خاتمی، تأکید کرد: وقتی که قدمی در راستای منافع ملی برداشته می‌شود، رسانه ملی باید سر از پا نشناسد، اما متأسفانه شاهد بودیم که برخورد صدا و سیما سطحی و برای کسانی که به منافع ملی فکر می‌کردند آزاردهنده بود.
رویداد۲۴ - وزیر راه دولت خاتمی، تأکید کرد: وقتی که قدمی در راستای منافع ملی برداشته می‌شود، رسانه ملی باید سر از پا نشناسد، اما متأسفانه شاهد بودیم که برخورد صدا و سیما سطحی و برای کسانی که به منافع ملی فکر می‌کردند آزاردهنده بود.

احمد خرم وزیر راه دولت سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار رویداد۲۴ با اشاره به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، از عملکرد صدا و سیما در پوشش خبر این موفقیت انتقاد کرد و گفت: من فکر می‌کنم صدا و سیما، صحبت‌های رهبری را هم گوش نمی‌دهد. برخی از مواضع صداوسیما، نه تنها کار تبلیغاتی برای برجام نکرده و ضعیف بوده است، بلکه با تندروهای مجلس هماهنگی داشته است.

وی افزود: عملکرد تندروها علیه برجام و توافق هسته‌ای به گونه‌ای بود که حتی اصولگرایان معتدل هم خط خودشان را از آن‌ها جدا کردند.

خرم با اشاره به پوشش ضعیف صدا و سیما از موفقیت هسته‌ای کشور، گفت: اگر این برجام را جناح اصولگرا به نتیجه رسانده بود، به نظر من یک هفته جشن ملی برگزار می‌کردند ولی چون دولت آقای روحانی به این مسئله دست پیدا کرد، هر روز به دنبال بهانه‌ای برای تضعیف دولت هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: آن‌ها می‌خواهند این موفقیت را کم‌رنگ جلوه دهند این موفقیت به دنبال موضع‌گیری‌های درست، منطقی و اصولی به دست آمد.. در حالی که عامل تشدید تحریم‌ها، دولتی منتسب به اصولگرایان بود.

خرم با بیان اینکه با اجرایی شدن برجام، کشور از بحران برخورد نظامی خارج شد، تصریح کرد: آن‌ها دو گزینه داشتند، گزینه مذاکره و گزینه نظامی؛ که دولت آقای روحانی گزینه مذاکره را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: اگر دولت یازدهم می‌خواست به شیوه دولت نهم و دهم پیش برود و قطعنامه‌ها را کاغذپاره بخواند، معلوم نبود وضعیت کشور به چه سمتی می‌رفت و قطعاً با بحران شدیدی روبرو می‌شد.

وزیر راه دولت اصلاحات با بیان اینکه در صورت تداوم روند گذشته هر روز بحران شدید نظامی و اقتصادی دامن کشور را می‌گرفت و تحریم‌های جدیدی اضافه می‌شد، خاطرنشان کرد: اما در طول این دو سال که آقای روحانی مذاکرات را شروع کرد، دیگر قطعنامه‌ای صادر نشد و شاهد تشدید تحریم‌ها نبودیم.

خرم همچنین بر تداوم رویه جاری در کشور پس از ۲۴ خرداد ۹۲ تأکید کرد و گفت: امیدواریم در مجلسی که در پیش است، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان، چهره‌های معتدل، منطقی باشند که دغدغه اعتلای کشور و رسیدن به جایگاه مطلوب در منطقه را داشته باشند و به جای موضع‌گیری علیه دولت و برجام، به کمک دولت بیایند.

وی افزود: البته نباید از این مسئله بگذریم که بخشی از نمایندگان فعلی مجلس و آقای لاریجانی حمایت خوبی از برجام داشتند.

خرم با تأکید بر اینکه عملکرد صدا و سیما باعث می‌شود که انگیزه‌های مردم کم شود، گفت: مردمی که در جریان برجام امیدوار شدند تا به فکر شرایط جدید و توسعه و اعتلای کشور باشند، با روندی که صدا و سیما در پیش گرفته است، انگیزه‌های خود را از دست می‌دهند.

وزیر راه دولت خاتمی، تأکید کرد: وقتی که قدمی در راستای منافع ملی برداشته می‌شود، رسانه ملی باید سر از پا نشناسد، اما متأسفانه شاهد بودیم که برخورد صدا و سیما سطحی و برای کسانی که به منافع ملی فکر می‌کردند آزاردهنده بود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان