تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

خبر محرمانه در مورد استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان با تشریح عملکرد یکساله حضورش در این وزارتخانه به سوالاتی در مورد اتفاقات رخ داده پیرامون برخی فدراسیون ها و رشته های ورزشی توضیح داد.

حمید سجادی

رویداد۲۴ سید حمید سجادی که سوم شهریورماه سال ١٤٠٠ با رای مثبت نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزشکار در دولت سیزدهم انتخاب شد امروز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری خود عملکرد این وزارتخانه طی یک سال گذشته را تشریح کرد و به پرسش نمایندگان رسانه ها در حوزه های مختلف هم پاسخ داد.

اساسنامه جدید قبل حضور من ابلاغ شده بود

وزیر ورزش و جوانان در آغاز این نشست خبری اشاره ای به شرایط وزارت ورزش در آغاز به کارش داشت و گفت: من سوم شهریورماه حکم خود را از رئیس جمهور گرفتم و از همان روز کارم را آغاز کردم. تاکید می کنم آغاز به کار من از سوم شهریور ماه بود در حالیکه ٢٨ مردادماه اساسنامه جدید فدراسیون ها ابلاغ شده بود.

خبر محرمانه در مورد استقلال و پرسپولیس

وی ادامه داد: این اساسنامه به آیین نامه نیاز داشت و به همین دلیل یکی از چالش های ما در آغاز به کار همین مسئله شد که مجمع انتخاباتی فدراسیون ها را تحت تاثیر قرار داد. ضمن اینکه همزمان برخی فدراسیون ها با چالش های حقوقی و بین المللی هم مواجه بودند. در این شرایط خبر محرمانه ای در مورد سرخابی ها هم به دست من رسید که فرصت در نظر گرفته شده برای حرفه ای شدن این دو تیم تمام شده بود و به همین جهت رای ای اف سی در مورد این تیم صادر شد.

سرخابی ها بدون تنش شده اند

وزیر ورزش در عین حال به مشکلات داخلی سرخابی ها هم اشاره کرد و اینکه بلاتکلیفی مالکیت و بدهی از مهمترین ها بود؛ وی در این زمینه گفت: معمولا در پایان فصل وقتی بازیکن یا مربی خارجی قصد ترک تیم را داشتند، نگرانی هایی پیرامون آنها و وضعیت قرارداد شان وجود داشت، اما الان سرخابی ها بدون تنش آغاز به کار کردند و این نتیجه مدیریتی است که برای واگذاری آنها انجام شد.

جوانان از سایه خارج شده اند

سجادی در ادامه اشاره ای به اقدامات حوزه جوانان داشت و با تاکید بر اینکه در این حوزه اتفاقات خوب و ارزشمندی افتاد، خاطرنشان کرد که برنامه و هدف این است که حوزه جوانان وزارتخانه به معنای واقعی قرارگاهی برای جوانان باشد. وی گفت:  از حالتی که جوانان در سایه بودند خارج شده ایم اما هنوز کار داریم.


بیشتربخوانید: بازگشت مهدی تاج به فدراسیون فوتبال روابط قدرت را نشان می‌دهد/ وزیر ورزش آماده پاسخگویی باشد

شرکت توسعه به سوددهی رسیده است 

وی با اشاره به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: وقتی مدیریت شرکت منصوب شد، او (مدیر جدید) گفت که ماهیانه باید ٧ میلیارد حقوق بدهم در حالیکه ٤٠٠ میلیارد منفی هستم اما الان بعد از یک سال نه تنها این بار مالی منفی از دوش شرکت برداشته شده بلکه به مرحله سوددهی هم رسیده است. در آغاز به کار حدود ٦ هزار پروژه نیمه تمام داشتیم اما امروز به مرز ٥ هزار رسیده ایم.

تیم ملی فوتبال یکی از چالش های ما بود

وزیر ورزش با تاکید بر اهتمام ویژه به بخش بانوان از یکسری مشکلات تبلیغات محیطی در حوزه فوتبال و درگیری تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی به عنوان دیگر چالش های آغاز کارش یاد کرد و اینکه امروز این مشکلات حل شده است.

حضور جودوکاران ایران با پرجم المپیک در میادین بین المللی

سجادی اشاره ای هم به تعلیق جودو داشت و گفت: این تعلیق کماکان ادامه دارد و اتفاق خوبی نیست اما در سفر به سوئیس و ملاقات با مقامات کمیته بین المللی  المپیک رایزنی هایی داشتیم، تعلیق جودو نزدیک به المپیک تمام می شود و این باعث متضرر شدن حق ورزشکاران مان می شود که نمی توانند برای کسب سهمیه در میادین حضور داشته باشند، این موضوع در نشست با مقامات IOC هم مطرح شد. نتیجه این رایزنی ها که در مجمع فدراسیون جودو هم تایید شد، این بود که نمایندگان جودو تا زمان رفع تعلیق با پرچم المپیک در میادین شرکت داشته باشند.

مشکل استخدام ۲۶۲ ورزشکار حل شد

وزیر ورزش با اشاره به گله هایی که برخی ورزشکاران در دیدار با مقام معظم رهبری در مورد استخدام خود داشتند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در همان نشست دستور رسیدگی به این مسایل را دادند. موضوع را به رییس جمهور منتقل کردم و ٤٨ ساعت بعد در هیات دولت تاکید شد که ورزشکاران مشکل معیشتی نداشته باشند، در همین راستا تا به امروز ٢٦٢ ورزشکار مشکل استخدام شان حل شده است.

پیگیری بیمه ورزشکاران هستیم

وی تاکید کرد: مشکل بیمه ورزشکاران را هم حل می کنیم، در این زمینه طرحی در صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران در حال بررسی است که بعد از تصویب نهایی اجرا می شود، بر این اساس دوره ورزش ورزشکاران جزو بیمه آنها حساب می شود. همچنین پیگیر وضعیت بیمه حوادث ورزشکاران هم هستیم، شخصا این مسئله را دنبال می کنم و آن را به هیچ یک از معاونت ها ارجاع نداده ام.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان