تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
فرماندار تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

امیدواریم روزی به آزادی بیان واقعی برسیم

فرماندار تهران معتقد است؛ روزبه‌روز وضعیت آزادی بیان در کشور بهتر می‌شود با این حال او ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که حرمت‌ها حفظ شود و به معنای واقعی هم به آزادی بیان جامه عمل پوشانده شود.
رویداد۲۴- فرماندار تهران معتقد است؛ روزبه‌روز وضعیت آزادی بیان در کشور بهتر می‌شود با این حال او ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که حرمت‌ها حفظ شود و به معنای واقعی هم به آزادی بیان جامه عمل پوشانده شود.

عیسی فرهادی با بیان این مطلب درباره نقش رسانه‌ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: رسانه‌ها باید چشم نظام باشند این چشم هرقدر بیناتر و حتی دیدش بیشتر باشد و قدرت نفوذش برای شناسایی بیشتر باشد، قطع به‌یقین مانع خیلی از فسادها می‌شود. رسانه‌ها هم به‌عنوان قوای چهارم باید این نقش را به‌خوبی ایفا کنند.

به گفته فرهادی تاکنون هم علی‌رغم اینکه برخی رسانه‌ها سیاسی و جریانی برخورد می‌کنند، اما درمجموع رسانه‌ها توانستند بخشی از این رسالت را ایفا کنند. اما نباید بحث مچ‌گیری و آبروریزی به این معنی باشد که یک جریانی را تخریب کنند تا یک جریان دیگر را بزرگ کنند. رسانه‌ها باید به معنای واقعی و با دلسوزی مانع ایجاد فساد شوند و این بسیار مهم است.

وی تأکید می‌کند هر چه رسانه‌ها بدون گرایش‌های سیاسی واقعیت‌ها را بیان کنند، نقش دستگاه‌های نظارتی را راحت‌تر می‌کنند. بنابراین نقش رسانه‌ها از این حیث بسیار مهم است.

فرماندار تهران در ادامه درباره فراهم بودن شرایط رسانه‌ها برای ایفای نقششان گفت: شرایط فراهم است اما اینکه رسانه‌ها به معنای واقعی آزادی خود را پیدا کرده باشد، خیر. هنوز جا دارد که مملکت ما به سمت مردم‌سالاری و فضایی باز برای بیان اخبار و اطلاعات حرکت کند و این ظرفیت را باید ما در فضای کشور به وجود آوریم. 

او در خاتمه گفت: خوشبختانه روزبه‌روز وضعیت آزادی بیان در کشور بهتر می‌شود و امیدواریم روزی برسد که حرمت‌ها حفظ شود و به معنای واقعی هم به آزادی بیان جامه عمل پوشانده شود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان