تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
پندار اکبری در گفت‌وگو با رویداد۲۴ عنوان کرد

به‌کار بردن کلمه فساد برای دنیای هنر درست نیست/ ندانسته نمی‌توانیم کسی را قضاوت و محکوم کنیم

یک بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: اگر بخواهیم بگوییم فساد، همه ی مردم جامعه میدانند که فساد های بدتر و بزرگتری در بسیاری از مشاغل دیگر درحال رخ دادن است و هیچکس نمیتواند منکر آن شود، اما اینکه بگویم این اتفاق تنها در سینما بروز پیدا می کند، بدون شک کم لطفی است.
رویداد۲۴- یک بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: اگر بخواهیم بگوییم فساد، همه ی مردم جامعه میدانند که فساد های بدتر و بزرگتری در بسیاری از مشاغل دیگر درحال رخ دادن است و هیچکس نمیتواند منکر آن شود، اما اینکه بگویم این اتفاق تنها در سینما بروز پیدا می کند، بدون شک کم لطفی است.
 
پندار اکبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، ضمن بازدید از غرفه رویداد۲۴گفت: خوشبختانه امسال نمایشگاه مطبوعات بسیار منسجم تر از گذشته و با نظم و ترتیب خاصی در حال برگزاری است.
 
او ادامه داد: با اطمینان میتوانم بگویم برایم باور پذیر نیست که این تعداد رسانه در حال فعالیت باشند، اما این نکته وجود دارد که تعداد پایگاه های خبری بیشتر از رسانه های چاپی می باشند و این موضوع توجیه قابل توجه ای دارد، همه ی مردم نیز میدانند که امروزه تکنولوژی جایگزین صنعت چاپ شده است؛ اما باور وجود این تعداد نشریه که بعضی از آنها تخصصی می باشند و من متاسفانه نمیدانم ماهیت و کارکرد این رسانه ها در چه زمینه ای است، فکرمیکنم تنها در همین نمایشگاه امکان پذیر باشد.
 
بازیگر فیلم سینمایی معراجی ها با تاکید براینکه فساد واژه درست و مناسبی برای دنیای هنر نیست، بیان کرد: اگر بخواهیم بگوییم فساد، همه ی مردم جامعه میدانند که فساد های بدتر و بزرگتری در بسیاری از مشاغل دیگر درحال رخ دادن است و هیچکس نمیتواند منکر آن شود، اما اینکه بگویم این اتفاق تنها در سینما بروز پیدا می کند، بدون شک کم لطفی است.
 
او در ادامه افزود: احساس میکنم این موضوع به یک مدیریت باز میگردد؛ امیدوارم با مدیریت های جدید، اتفاقات خوبی برای دنیای سینما و تلویزیون بیافتد زیرا زمانیکه تولیدات گسترش پیدا کند، واژه های این چنینی نیز در این دنیا از بین خواهند رفت و فردی بر این امر معترض نخواهد بود که چرا یک عده بیکاراند و عده ای نیز دائما سرکار می باشند، هنگامی که تولیدات به اندازه ی همه ی افرادی که در این حرفه درس خوانده اند و زحمت کشیده اند وجود داشته باشد، فردی به این موضوعات معتقد نخواهد بود.
 
اکبری در پاسخ به این سوال که امروزه علاوه بر موضوع فساد کاری در دنیای هنر، فساد اقتصادی نیز وارد شده است و حتی افرادی نیز دستگیر شده اند؛ عنوان کرد: در جریان این موضوع نیستم اما به شخصه سعی کرده ام که همیشه فعالیت های خودرا به سرانجام برسانم و وارد این نوع از حاشیه ها نشوم، خوشبختانه مسئولینی برای رسیدگی به این نوع موضوعات وجود دارند که فکرمیکنم راه صحیح و درست همین است؛ اینکه ما ندانسته بخواهیم کسی را قضاوت کنیم، صد درصد کار درستی نیست.
 
او با اشاره بر اهمیت وجود رسانه ها در فضای فرهنگ و هنر ابراز داشت: رسانه ها به همان اندازه که میتوانند در حاشیه سازی فعالیت کنند، میتوانند در بوجود آوردن یک فضا و محیط سالم و سلامت نیز موثر باشند؛ بدون شک یک رسانه باید در جهت اطلاع رسانی اخبار درست به مخاطب کوشا باشد چراکه رسالت خودرا قلم قرار داده است و از آن بعنوان یک منبع درآمد استفاده می کند.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: من بر این باورم که اگر یک خبرنگار در همه حال اخبار درست و صحیح را منتشر کند و به کسی توهین نکند و باعث ناراحتی و رنجش قشر خاصی نشود، بزرگترین و پر زحمت ترین فعالیت را در کنار سینما، تلویزیون و تئاتر انجام میدهد.
 
پندار اکبری خاطرنشان کرد: این روزها مشغول طراحی یک فیلم کوتاه می باشم که به لطف خدا میخواهم کارگردانی آن را بعهده بگیرم، علاوه براین دو کار تئاتر نیز درحال تولید است که یکی از آنهارا بنده و کار دیگر را پدرم کارگردانی خواهند کرد؛ جمعه ۲۱ آبان ماه نیز زمان پخش تله فیلم جدیدی است که در آن بازی کرده ام.
 
او در پاسخ به این سوال که بنابراین برای مدتی دنیای کارگردانی را بر دنیای بازیگر ترجیح داده اید، گفت: انشالله، باید در این راه قدم هایی بگذاریم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ امیدوارم اتفاقات خوبی در پیش رویمان باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان