تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

دلایلی که نکونام دستیار کی‌روش نمی‌شود

درحالی که فدراسیون فوتبال در نظر گرفته بود جواد نکونام به عنوان دستیار ایرانی کی روش در تیم ملی مشغول به کار شود اما سرمربی فولاد خوزستان تا این لحظه به پاسخ فدراسیون پاسخ منفی داده است.

جواد نکونام

رویداد۲۴ درحالی که فدراسیون فوتبال در نظر گرفته بود جواد نکونام به عنوان دستیار ایرانی کی روش در تیم ملی مشغول به کار شود اما سرمربی فولاد خوزستان تا این لحظه به پاسخ فدراسیون پاسخ منفی داده است. شاید هر مربی داخلی دیگری چنین پیشنهادی دریافت می کرد به سودای حضور در جام جهانی این پیشنهاد را قبول می کرد اما جواد نکونام که پیش از این سرمربیگری استقلال را در ابتدای فصل رد کرده بود این بار هم تصمیم گرفته به این پیشنهاد جواب رد بدهد. 

پیگیری های خبرنگار آخرین خبر نشان می دهد که نکونام به دلایل مختلفی تصمیم گرفته تا به تیم ملی نرود. از دلایل مهم نکونام می توان به بحث قرارداد مالی اش با فولاد اشاره کرد. سرمربی تیم اهوازی با عنایت به قرارداد خوبی که با این باشگاه دارد ترجیح می دهد به کارش در همین باشگاه ادامه دهد و شرایط مالی اش را از دست ندهد. 

نکته دیگر به شرایط فعلی فدراسیون و تیم ملی باز می گردد. فدراسیون مهدی تاج با انتقادهای زیادی شکل گرفته است و هنوز مشخص نیست روند کاری آن به چه شکل باشد. از سویی حضور کارلوس کی روش به عنوان سرمربی به جای اسکوچیچ و نحوه برخوردی که فدراسیون با سرمربی کروات انجام داده و باعث انتقادهای زیادی شده، همگی باعث شده تا نکونام را برای قبول پیشنهاد مربیگری در تیم ملی مردد کند.


بیشتربخوانید: تفاوت‌های لیست کی‌روش با اسکوچیچ/ کدام بازیکنان جام جهانی را از دست می‌دهند؟


مورد سومی که سرمربی فولاد را مجاب می کند تا فعلا به تیم ملی نرود مدت زمان کوتاه جام جهانی است. بعد از مسابقات تیم ملی تا شروع برنامه های مقدماتی جام ملت های آسیا برنامه ای ندارد و نکونام عملا کاری برای انجام دادن ندارد. از سویی نتایج تیم ملی در جام جهانی چه مثبت چه منفی در نحوه کار کادرفنی در آینده تاثیر بسزایی دارد و مشخص نیست فدراسیون بتواند روی حرف خود برای حفظ نکونام باقی بماند یا خیر. 

نکته چهارمی که نکونام را در اهواز پایبند کرده شرایط فولاد در لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارد و از سویی او امسال تیم را با سلیقه خودش بسته و ترجیح می دهد که همین تیم را با هدایت خودش جلو ببرد. همه این موارد باعث شده تا او به این نتیجه برسد که به فدراسیون پاسخ منفی بدهد. 

باید دید فدراسیون فوتبال که مصر است هر طور شده نکونام را مجاب کند تا در کنار کی روش کار کند موفق می شود سرمربی فولاد را راضی کنند یا نکونام روی اصول خودش می ماند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان