تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵

شیوع هپاتیت B در سیستان وبلوچستان از سایر نقاط کشور بیشتر است

رئیس شبکه هپاتیت ایران درسفر به زاهدان و چابهار گفت: شیوع هپاتیت Bدر دو استان سیستان وبلوچستان و گلستان از سایر نقاط کشور بیشتر است و باید برنامه های آموزشی، بیماریابی و تشخیصی در این دو استان متفاوت تر از سایر استانها باشد.
رویداد۲۴-رئیس شبکه هپاتیت ایران درسفر به زاهدان و چابهار گفت: شیوع هپاتیت Bدر دو استان سیستان وبلوچستان و گلستان از سایر نقاط کشور بیشتر است و باید برنامه های آموزشی، بیماریابی و تشخیصی در این دو استان متفاوت تر از سایر استانها باشد.

دکتر سید موید علویان افزود: میزان مبتلایان به هپاتیت B در اکثر نقاط کشور کاهش یافته و کاهش شیوع این بیماری در نتیجه اجرای برنامه هایی از جمله واکسیناسیون نوزادان و افراد پرخطر و آموزش و ارتقای سطح دانش مردم وهمچنین آگاهی جامعه پزشکی در عملکرد و کنترل پیشگیری هپاتیت بوده است.

وی ادامه داد :هپاتیت BوCدر ایران کمترین شیوع را دارد و در ایران از سال 73 واکسیناسیون هپاتیت برای کودکان به اجرا در آمد بطوریکه در حال حاضر شیوع این بیماری در کشور زیر 2 درصد است.

وی با اشاره به اینکه شیوع هپاتیت Bدر دواستان سیستان وبلوچستان وگلستان از سایر نقاط کشور بیشتر است گفت: باید برنامه های آموزشی، بیماریابی و تشخیصی در این دو استان متفاوت تر از سایر استانها باشد.

وی تاکید کرد: باید برنامه های کاهش آسیب در استان ارتقا پیدا کند و نوعی تعامل وهمکاری مشترک بین دستگاههای مرتبط وجود داشته باشد.

دکتر علویان همجواری با دوکشور افغانستان وپاکستان را عامل بروز وشیوع هپاتیت در استان سیستان وبلوچستان عنوان کرد.

رئیس شبکه هپاتیت ایران، ازدواج های فامیلی و رفت و آمدهای مرزی را عامل افزایش بیماری هپاتیت در جوانترین استان کشور عنوان کرد و گفت: باید با کمک دانشگاه ها،مراکز علمی و انجمن هایی که در افغانستان هستند، این بیماری را در آنجا کنترل کنیم تا از این جهت به کنترل هپاتیت سیستان و بلوچستان نیز کمک شایانی کرده باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان