تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
طباطبایی:

به جز بازی با نساجی، بازی خوب از استقلال این فصل ندیدم/ تغییر سرمربی تیم ملی اتفاق غیر معمولی نبود

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت استقلال و تیم ملی صحبت کرد.

به جز بازی با نساجی، بازی خوب از استقلال این فصل ندیدم/ تغییر سرمربی تیم ملی اتفاق غیر معمولی نبود

رویداد۲۴ هادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص وضعیت لیگ برتر در شش هفته گذشته اظهار داشت: در مورد لیگ برتر هنوز زود است بخواهیم قضاوت کنیم و کیفیت و سطح فنی تیم‌ها را با نتایج این دیدار‌ها بسنجیم چرا که در ایران اینطور جا افتاده که تیم‌ها برای شروع فصل از قبل برنامه ندارند و کارشان را دیر شروع می‌کنند و این به عنوان یک عرف معمول در آمده که هفته‌های اول لیگ صرف شناسایی مربیان از تیم‌هایشان می‌شود و امسال هم، چون تغییرات روی نیمکت‌ها و بین بازیکنان زیاد بوده این هفته‌ها تیم‌ها تازه در حال شکل گیری بودند و به همین دلیل معمولاً ۵-۶ هفته اول ملاک قضاوت تیم‌ها نیست و حداقل یک نیم فصل باید بگذرد که بتوانیم قضاوت درستی از وضعیت تیم‌ها داشته باشیم. ولی به طور کلی تیم‌ها محتاط‌تر و دفاعی‌تر شده‌اند.

وی در مورد اینکه کدام تیم‌ها را در قامت مدعی قهرمانی در فصل جدید می‌بیند، گفت: همانطور که گفتم هنوز زود است در این مورد نظر بدهیم، ولی فکر می‌کنم همان قدرت‌های سنتی فوتبال ایران در سال‌های گذشته امسال هم مدعی هستند، استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی و در درجه بعدی روی گل گهر و فولاد و تراکتور هم می‌شود حساب کرد. با این حال باید چند هفته رد شود تا مشخص شود رقبای اصلی در کورس قهرمانی کدام تیم‌ها هستند.


بیشتر بخوانید: ۷ چالش بزرگ کی‌روش در ایران/ ماجرای دعوت نشدن ۲ پرسپولیسی به اردوی تیم ملی


پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت استقلال در فصل جدید عنوان کرد: استقلال در بازی اخیر مقابل نساجی عملکرد خوبی داشت، ولی این تنها بازی قابل قبول استقلال در این فصل بود و در ۵ بازی دیگر چیز خاصی از این تیم ندیدم که بشود به آن امیدوار بود. نساجی تیمی بود که باز بازی می‌کرد و از همین جهت فضا برای اجرای تاکتیک‌های ساپینتو وجود داشت، ولی اکثر تیم‌های ایران همانطور که گفتم بسته بازی می‌کنند، خصوصاً مقابل استقلال این روش را پیاده خواهند کرد و تیم با ادامه این روند به مشکل خواهد خورد و امیدوارم در ادامه اوضاع بهتر شود. استقلال در هیچ نقطه‌ای از زمین هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و من فقط می‌تواند از خط دروازه به عنوان بهترین خط تیم نام ببرم که حسینی آنجا عملکرد خوبی دارد.

طباطبایی در مورد تغییرات روی نیمکت تیم ملی و آمدن کی‌روش به جای اسکوچیچ توضیح داد: من کاری با شخص آقای کی‌روش ندارم، ولی اینکه می‌گویند تغییر سرمربی در این مقطع غیرطبیعی است را قبول ندارم. بار‌ها در کشور‌های مطرح و صاحب فوتبال هم دیدیم که در مقاطعی نزدیک‌تر از این به شروع مسابقات هم شرایط طوری بوده که تغییر سرمربی دادند و در برخی مواقع مسئولان فوتبال یک کشور احساس می‌کنند نیاز به تغییر وجود دارد و این احساس در این مقطع در مورد تیم ملی ایران هم شکل گرفت. امیدوارم این تغییرات نتیجه مثبت به همراه داشته باشد.

وی در مورد فهرست دعوت شده به تیم ملی و سه گلری که کی‌روش به اردو فراخواند هم گفت: من به فهرست تیم ملی خیلی دقت نکردم، ولی اکثراً همان نفرات قبلی بودند و تعداد انگشت شماری تغییرات داشتیم که این طبیعی است. در مورد گلر‌ها هم فکر می‌کنم بهترین نفرات فوتبال ما این سه گلر هستند که دعوت شدند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان