تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

امیرعبداللهیان به وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: مرز ایران و ارمنستان را یک راه ارتباطی تاریخی می‌دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران صبح امروز در گفتگوی تلفنی با جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در خصوص تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی به تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان

  رویداد۲۴ وزیر امور خارجه ایران در این تماس، با ابراز نگرانی شدید از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان، برآمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل موضوع به صورت مسالمت آمیز و از طرق سیاسی تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما همواره بر حفظ تمامیت ارضی کشور‌ها از جمله آذربایجان و ارمنستان تاکید داریم.


بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: توافق در صورت واقع‌بینی آمریکا دست یافتنی است


وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما مرز ایران و ارمنستان را نیز یک راه ارتباطی تاریخی می‌دانیم که باید بدون تغییر حفظ شود.

دکتر امیرعبداللهیان با تاکید بر این که منطقه تحمل جنگ جدیدی را ندارد اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران طرفین این مناقشه را به خویشتن داری فرا می‌خواند.

جیحون بایرام‌اف نیز در این گفتگو، دیدگاه‌های ایران و آذربایجان درباره آینده منطقه را نزدیک به هم ارزیابی کرد و با قدردانی از تلاش ایران برای کمک به حل مناقشه با ارمنستان، گزارشی از درگیری‌های اخیر ارائه داد.

وزیر خارجه آذربایجان افزود، کشورش به دنبال ارتقای روابط با همسایگان خود است و با اشاره به نگرانی‌های ایران درخصوص مسائل مرزی تصریح کرد، جمهوری آذربایجان چشم داشتی به خاک هیچ کشوری ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
0
0
چه عجب یه دفعه برای مرز خودمون صداتون دراومد ، با وقاحت تمام میگن تادخلیج فارس و میخوایم و ایران و ارمنستان باید حذف بشن ، امیرعبداللهیان هم که به فکر مردم مظلوم فلسطینه
ارتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
ایران دچار یک توهم سیاسی در دنیا شده که همه موافق منم ایران با دنیا مخالف زنگه زور شرقی داریم وزنگه زور غربی و اذبایجان به دنبال استان زنگه زور غربی است در زمان شوروی از اذربایجان جدا شده توهمات ایران کاملا بی مورد است این توهمات از جانب ارمنی تبارها تحمیل شده بگذارید دالان زنگه زور غربی به زنگه زور شرقی الحاق شود برای همیشه تاریخ جنگ تمام شود وپای دیگران با ای بهانه از منطقه قطع شود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان