تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

سید حسن خمینی: نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد و قوه قضاییه با مقصران برخورد قاطع کند

سید حسن خمینی در واکنش به فاجعه ی به کما رفتن مهسا امینی نوشت: نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد و قوه قضاییه با مقصران برخورد قاطع کند.

مهسا امینی

رویداد۲۴ حجت الاسلام سید حسن خمینی نوشت: در آستانه اربعین سید مظلومان اباعبدالله الحسین(ع) خبر به کما رفتن خانم مهسا(ژینا) امینی پس از حضور در مجموعه نیروی انتظامی ،احساسات جامعه ما را جریحه دار و اذهان را مشوش کرده است.

بدون شک مسئولان نیروی انتظامی باید به صورت شفاف و دقیق نسبت به آنچه که به نام «توجیه و آموزش» بر این دختر ۲۲ ساله رفته است، پاسخگو باشند.

قوه قضاییه نیز با توجه به مسئولیت ذاتی خود، و نیز رویکرد دوره جدید که مبتنی بر پیگیری حقوق عامه و پاسخگویی به افکار عمومی عنوان شده است، با مقصران این حادثه تلخ برخورد فوری و قاطع کند.

عدم برخورد بهنگام و قانونی، و عدم توقف روندهای معیوبی که هر از چندی موجب بروز حادثه می‌شود، بیم تکرار این قبیل فجایع را بالا می‌برد.

منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ایزدی نجف ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
1
با سلام و احترام
(منتشر نمی کنید احتمالا ولی چون امر به معروف و نهی از منکر هست و وظیفه میدانم میگویم)
1.این طرز تفکر و این روش امر به معروف و نهی از منکر با روح حقیقی اسلام در تضاد هست و ضربه ی آن به خود اسلام عزیز هست.
2.مگر الگوی ما سیره پیامبر و امامان معصوم و قرآن نیست. آیا پیامبر هم اینگونه رفتار میکرد برای تبلیغ دین و اسلام. مگر در خود قرآن پیامبر را به خلق عظیم توصیف نشده... آیا پیامبر اینگونه تبلیغ می‌کرد چیزی از اسلام بود. مگر در قرآن حتی پیامبر را بشیر و نذیر و ابلاغ کننده ی وحی ندانسته و خداوند حساب بندگان را با خود ندانسته و در مورد ایمان آنان و اعمال ایشان مسئول ندانسته.
3.در آیات قرآن خداوند چگونه شرب خمر را حرام دانسته... در چند مرحله اول خداوند فرمود زیان آن از نفع آن بیشتر هست و در مراحل بعدی عمل شیطان دانسته... آیا این درس برای ما نیست...
4.امام حسن ع و امام حسین ع چگونه آن پیرمرد را امر به معروف کردند برای وضو.....
5.خیلی از حدود اسلام که قرار بر اجرا هست بسیار سخت قابل اثبات هست به نوعی حالت مترسک دارد خاطرم هست آیت اله منتظری حکم زنا را نوعی مترسک دانسته فلسفه ی اثبات آن به این دلیل سخت هست که قبح آن در جامعه کم رنگ نگردد... (به این مضمون) یا ماجرای آن شخص که نزد پیامبر برای اعتراف به گناه آمد... آیا این طرز برخورد قبح بد حجابی کم رنگ نمی گردد.
6.مقام معظم رهبری چند وقت قبل فرمودند تذکر بده و برو... یا فرمودند با روش و بیان متین....
7.متاسفانه اشخاصی سعی در لا پوشانی و ماست مالی این اتفاق تلخ دارند بجای اینکه از خانواده و مردم عذرخواهی کنند.
8.متاسفانه این گونه عمل کردن باعث سست شدن اعتقاد جوانان و ضربه به اسلام و این فریضه هست.
9.ابا ارشاد و حجاب که مسئله ی فرهنگی هست با وظایف پلیس که ذاتا وظایف سخت و مقابله با مجرمین که امنیت جانی و مالی مردم را تهدید می‌کنند در تضاد هست.
10.اینکه گشت ارشاد به پلیس سپرده شده اعتراف روحانیت به اینکه در وظیفه ی هدایت و ارشاد شکست خوردند و ضعف این نهاد نیست.
11.خدا رحمت کند آیت اله بهشتی چند وقت قبل سخنرانی ایشان به این مضمون که فرمودند وای به حال ما که مبارزه بافقر و فساد اولویت خود را به مبارزه با تار موی یک خانم بدهد... یا دیگر بزرگانی همچون آیت اله مطهری، منتظری و طالقانی که ظاهرا این روزها را می‌دیدند و بیم آن را داشتند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
0
0
روش گشت ارشاد غلط است ولی دراین موضوع همه جوگیر شده اند
جنبه های مثبت ومنفی را با هم باید تحلیل کرد
سيدعلي تويسركاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
0
مخصوصا جمهوري اسلامي منتظر اظهار نظر جناب حسن خميني بودند !
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان