تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
محمود صادقی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

سیاسی کردن مبارزه با فساد آفت جامعه ما است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهمین مجلس شورای اسلامی معتقد است برخورد سیاسی با مقوله مبارزه با فساد که یک مسئله حقوقی و اجتماعی است اکنون به آفت جامعه ما تبدیل شده است.
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهمین مجلس شورای اسلامی معتقد است برخورد سیاسی با مقوله مبارزه با فساد که یک مسئله حقوقی و اجتماعی است اکنون به آفت جامعه ما تبدیل شده است.

محمود صادقی درباره نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد، در گفت‎وگو با  رویداد۲۴ گفت: دائم تکرار کرده‌ام و تأکید کرده‌ام که در بحث مبارزه با فساد باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و قبل از وقوع فساد جلوی فساد را بگیریم. دراین‌بین یکی از عوامل مهم درواقع نقش رسانه‌ها است. مطبوعات آزاد می‌توانند به‌عنوان چشم بیدار جامعه و زبان بیان جامعه قبل از اینکه فسادی شکل بگیرد آن را شفاف انعکاس دهند. همچنین می‌توانند نقش پیشگیرانه داشت باشند و زمانی هم که فسادی اتفاق می‌افتد در بازتاب آن و اطلاع‌رسانی در مورد آن تأثیر بگذارند و علاوه بر بعد خبری در مباحث تحلیلی هم مؤثر باشند.

وی افزود: ما به‌جای اینکه مدام سازمان و بروکراسی عریض و طویل درست کنیم بهتر است همین سازمان‌هایی که وجود دارد را رفع نقص کنیم. 

صادقی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های یک جامعه اسلامی و جامعه مدنی مبتنی بر الگو قانون اساسی را که از لوازم آن رکن چهارم دموکراسی (مطبوعات)  است را تقویت کنیم، دیگر نیازی به دستگاه‌های عریض و طویل مبارزه با فساد نداریم.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که چرا در موضوع مبارزه با فساد با رسانه‎ها برخورد دوگانه صورت می‎گیرد گفت: علت این تناقض این است که هر چیزی در جای خود قرار نداده‌ایم. باید توجه کنیم که مقوله فساد یک مقوله اجتماعی و حقوقی است، اما این مقوله را سیاسی می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: برخورد بابیان اخبار مربوط به فساد اگر موافق باند خودمان باشد معتقدیم که اشکالی ندارد، اما اگر خلاف باند خودمان باشد اشکال دارد. چنین برخوردی با این مقوله درواقع سیاسی کردن مسائل حقوقی و اجتماعی است که متأسفانه این آفت وجود دارد.

صادقی تاکید کرد: ما نقد می‌کنیم که خارجی‌ها در برخورد با ما استاندارهای دوگانه دارند اما در داخل هم متأسفانه استانداردهای دوگانه رایج شده و درجایی که موافق میل ماست مشکلی نداریم و وقتی مخالف میل ماست واکنش نشان می‌دهیم. این در حالی است که در بحث حقوق‌ها دولت واکنش خوبی داشت و تشویق کرد. ما شاهد بودیم که هیچ رسانه‌ای را مورد تعقیب قرار نداد. این در حالی است که، در بحث املاک متأسفانه شاهد امنیتی کردن پرونده بودیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان