تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

دولت می‌تواند رویه فعلی گشت ارشاد را متوقف کند/ پلیس ابزار امر به معروف و نهی از منکر نیست!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پلیس ابزار امر به معروف و نهی از منکر نیست، پلیس یک دستگاهی است برای تامین امنیت عمومی و در مواردی با ابزاری که دارد کنترل وضعیت را انجام می‌دهد، اما در حال حاضر هم امر به معروف کننده است هم برخورد کننده، امر به معروف‌شان همان تنش، برخورد و درگیری است.

دولت می‌تواند رویه فعلی گشت ارشاد را متوقف کند/ پلیس ابزار امر به معروف و نهی از منکر نیست!

رویداد۲۴ شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افکار عمومی بعد از اتفاقات اخیر از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کند که به موضوع گشت ارشاد ورود کند آیا مجلس می‌تواند به این قضیه وارد شود، گفت: مجلس با تصویب قوانین می‌تواند این موضوع را تعریف کند؛ زیرا در حال‌حاضر تمام سازوکار در اختیار دولت است که می‌تواند این موضوع را متوقف و یا اجرایی کند، بالاخره مجلس هم نگاهش این است آنچه که به مصلحت نظام و مردم است اتفاق بیفتد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شکلی از قانونی در دولت و مجلس گذشته اتفاق افتاده است و در دولت جدید اجرا می‌شود که به نظر من نیازمند یک بازنگری جدی هستیم به هر صورت آنچه که اتفاق می‌افتد اتفاق مناسب و مبارکی نیست و این امر به اعتماد ملی آسیب می‌رساند و همچنین برای جریاناتی که دشمن این نظام و آب و خاک هستند راه سوءاستفاده را باز می‌کند تا یک بهانه و مستمسکی پیدا کنند؛ لذا به صلاح کشور نیست و یک بازنگری جدی نیاز است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مجلس نگران مصالح و منافع ملت و کشور است و به هیچ وجه تمایلی ندارد این برخورد‌ها به اعتماد مردم و حاکمیت آسیب برساند.


بیشتر بخوانید: چرا فرمانده نیروی انتظامی به خانه مهسا امینی نرفت؟ / افراد بازداشتی توسط گشت ارشاد باحجاب شدند؟


حیدری درباره این‌که در اعتراضات اخیر افرادی بازداشت شده‌اند آیا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود خواهد کرد یا خیر، بیان کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت قابل پیگیری است البته بیشتر در اختیار کمیسیون امور داخلی است، آقای قالیباف ماموریت رسیدگی به مساله را به کمیسیون داخلی محول کردند، اما در کل تبعات امنیتی این موضوع و اثراتش در کمیسیون امنیت قابل بحث است که البته کمیسیون امنیت از چند روز گذشته تا به حال به این موضوع پرداخته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آنچه مصالح و منافع کشور است و برای کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان اهمیت دارد، قانونی است که از نظر مبادی اسلامی قانون خوبی است، اما اجرای آن را به یک دستگاهی مانند پلیس داده‌اند که تخصص امر به معروف و نهی از منکر ندارد، زیرا ابزاری برای این کار ندارد و این یک اشتباه بزرگ است که برای این کار اتقاق افتاده است.

وی ادامه داد: پلیس ابزار امر به معروف و نهی از منکر نیست، پلیس یک دستگاهی است برای تامین امنیت عمومی و در مواردی با ابزاری که دارد کنترل وضعیت را انجام می‌دهد، اما در حال حاضر هم امر به معروف‌کننده است هم برخوردکننده، امر به معروف‌شان همان تنش، برخورد و درگیری است که پیش می‌آید بنابراین بهتر است، چون اجرای این قانون در حال حاضر به مصالح و نفع کشور نیست و صرفا تنشی بین مردم و پلیس است و نهایتا باعث سوءاستفاده مخالفان و معاندان پشت مرز‌ها می‌شود، این قانون اصلاح شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گشت ارشاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
0
چرا دولت ناتوان و عاجز با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
نظرات شما
پیشخوان