تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
رییس کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وجود گشت ارشاد به نفع مردم است/ مفسدان فی‌الارض در کف خیابان هستند

موسی غضنفرآبادی می‌گوید: جمع‌شدن گشت‌های ارشاد که این روز‌ها شاهد آن هستیم به ضرر مردم است و بهتر است این تذکر باشد که برای مردم پرونده ایجاد نشود.

موسی غضنفرآبادی

«این رسانه با درک حساسیت‌ها و در جهت وظیفه ذاتی در امر اطلاع‌رسانی و شفافیتی که همه مسئولین خصوصاً در این ایام به آن اشاره دارند، خبررسانی می‌کند. بدیهی است رویداد۲۴ نمی‌تواند خبر، اظهارنظر و مواضع افراد مصاحبه‌شونده را مستقلاً رد یا تایید کند. این مصاحبه دارای فایل صوتی است و در صورت نیاز، آمادگی انتشار کامل آن وجود دارد. رویداد۲۴ آمادگی دارد تا هرگونه توضیح توسط مراجع ذیصلاح در واکنش به صحبت‌های مطرح شده را منتشر کند.»

رویداد۲۴ محمد آیتی: با وجود اینکه بیش از یک هفته است که بساط گشت ارشاد از سراسر کشور جمع شده و تصمیم‌گیران نظام سعی کردند دلایل فوت مهسا امینی را شفاف‌سازی کنند، اما همچنان بخش زیادی از جامعه اقناع نشدند و هنوز شاهد ناآرامی‌ها در شهر‌های مختلف کشور هستیم.

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است که گشت ارشاد و هر تشکیلات دیگری را نمی‌توان به واسطه بروز یک پدیده، تحلیل کرد.

او به رویداد۲۴ می‌گوید: گشت ارشاد نیروی انتظامی موظف است با یکی از جرم‌ها به نام عدم‌رعایت شئونات اسلامی یا عدم‌رعایت حجاب شرعی که در حال اتفاق افتادن است، طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، مقابله کند، اما گشت ارشاد نیروی انتظامی یک روشی را در پیش گرفته که در جهت حمایت از مردم است، یعنی به جای اینکه برای بدحجابان پرونده تشکیل دهد و آن‌ها را راهی دادگاه‌ها کند، آن‌ها را به کلاس‌های آموزشی می‌برند و با دادن تذکراتی، کاری می‌کنند که این افراد، راهی دادگاه نشوند. با این کار، هم دادگاه‌ها شلوغ نمی‌شوند و هم، از این افراد در دادگاه انگشت‌نگاری صورت نمی‌گیرد که برایشان سوءسابقه ایجاد کند. خب حالا اگر نگاه این است که این روش حذف شود، حذف کنند تا افراد متخلف مستقیم راهی دادگاه شوند.

نماینده بم می‌گوید: من لفظ ارشاد را قبول ندارم. کسی که بنیان‌های فکری و عقایدش توسط دشمن خراب شده و با انگیزه، کاری را انجام می‌دهد، قصدش آسیب‌زدن است یا متوجه کارش نیست. فردی که با قصد، روی به بی‌حجابی می‌آورد باید جلویش گرفته شود و از طرفی، کسی که از روی ناآگاهی، یعنی به خاطر عدم‌شناخت نسبت به موضوعات اسلامی و شرعی مرتکب چنین کاری می‌شود با پنج دقیقه تذکر و یک ساعت آموزش، شاید به جایی نرسد.

رییس سابق دادگاه‌های انقلاب استان تهران می‌گوید: تفکیک این دو گروه از یکدیگر، سخت است، اما راهش همان تذکر اولیه است. اگر متخلف در تذکر ابتدایی متوجه حرمت‌شکنی و اشتباهش شد که هیچ، اما اگر دوباره تخلف را تکرار کرد، نشان‌دهنده بنیان‌های فکری اوست و نیاز است با چنین افرادی برخورد قهری شود، زیرا کارشان شرعاً حرام و قانوناً جرم است.

غضنفرآبادی در واکنش به جمع‌شدن گشت‌های ارشاد پس از فوت مهسا امینی، گفت: جمع‌شدن گشت‌های ارشاد که این روز‌ها شاهد آن هستیم به ضرر مردم است و بهتر است این تذکر باشد که برای مردم پرونده ایجاد نشود.

وی در پاسخ به اینکه برخورد نظام با معترضان این روز‌های کشور چه باید باشد، گفت: سیاست ما همیشه این بود که تا یک سطحی، اعتراضات را تحمل کنیم. تحمل برای این است که افرادی که احساسی شدند یا اسیر جو هستند و یا مطالبه اقدام قانونی را دارند که این موضوع، نظر و هدف ما هم هست، خط‌شان از دیگران جدا شود و اگر اعتراضات ادامه پیدا کرد و شاهد اغتشاش، شعار‌های ساختارشکنانه، ضرب و شتم، آتش‌زدن اموال عمومی و شخصی مردم و... بودیم باید برخورد جدی را در دستور کار قرار داد.

این چهره اصولگرای مجلس یادآور شد: پس از گذشت چند روز و ادامه اعتراضات باید بگویم این روند، معقول، قانونی و مشروع نیست. روند درست، یعنی به صورت مسالمت‌آمیز کار پیگیری شود که همه مسئولان در پی آن هستند. حال اگر افرادی می‌خواهند اعتراضات خیابانی را ادامه دهند باید اقدام قانونی، جدی و شدیدی با آن‌ها شود. نباید چشم‌مان را نسبت به اغتشاشات ببندیم، چون آسایش و امنیت، خواسته همه مردم است.

نماینده بم می‌گوید: بعضی از افراد معترض این روز‌ها، مفسد فی‌الارض هستند. خبر‌هایی که ما داریم این است که برخی از گروهک‌ها در صحنه اعتراضات حضور دارند یا مجرمین خطرناکی که متواری بودند وارد میدان شدند که آن‌ها را دستگیر کردیم. ما همه اطلاعات را در خصوص گروه‌های معاند نظام که در کف خیابان هستند، داریم. یعنی منافقین، سلطنت‌طلبان و... در میدان اعتراضات حضور دارند و کار‌های خوبی توسط ما در حال انجام است که خوب است مجرمین بدانند؛ برنامه این است که تصویر این‌ها نگهداری و تطبیق شود و چون این افراد به طمع می‌افتادند و وارد گود می‌شوند، شناسایی و دستگیر می‌گردند. لیدر‌ها را که بگیریم، اعتراضات فروکش خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
121
|
Germany
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
1
32
آخ که تو چقدر به حال اموال عمومی سوخته.!اون موقعی اقا زاده های از نوع ژن خوب مسئولین مشغول چپاول عمومی بوده و هستند که آخرین آنها همین دزدی92 هزار میلیاردی بود.چرا صدات در نمیامد. مشغول گرفتن تنبانت بودی؟؟
این پولها اموال عمومی نیست و نبودند.فقط شیشه بانک و در تخته و صندلی اموال عمومی حساب میشه.
البته نمیخواهم شکوندن شیشه بانک و سوزاندن سطل اشغال رو تایید کنم.کما اینکه این اقدامات نتیجه و واکنش به اعمال شماست!
یکی از فرانسه
|
France
|
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
2
17
من به ایشان که خیلی علاقمند هستند این ارض گویا سرشار از فساد را از هر چه مفسد فی‌الارض پاکسازی کنند (که البته آن وقت دیگر نسل بشر مقطوع خواهد شد ان شاء الله) پیشنهاد می کنم که همه کوشش خود را بفرمایند تا یک قانون هم بگذرانند در مجلس که بر طبق آن در سراسر ایران مردان هم با چادر و حجاب یا چیزی شبیه به آنها تن خود را کامل بپوشانند و ریش هم نزنند چون آخرین تحقیقات جامعه شناسی و روان شناسی واضح و مبرهن کرده است که نیمی از جمعیت ایران یعنی زنان از دیدن مردان و حرکات جذاب آنها و صدای گرم خوشایند آنها سخت تحریک و لاجرم به داشتن رابطه با آنان تحریص می شوند. این مشکل اجتماعی را، اگر ایشان راه بهتری سراغ ندارند، با انجام پیشنهاد من به خوبی و نیکی و سلامتی می توانند حل کنند و همه ایرانیان همگی با هم، چه زن چه مرد، اجر عاقبت ببرند. البته همه اینها به این شرط قابل اجراست که چه مردان و چه زنان با قدرت تخیل خود هم متارکه کرده آن را طلاق دهند و دست از خیال پردازی های مفسدانه بردارند. تازه در صورت اجرای این پیشنهاد می توانند آن را به عنوان الگوی سلامت اجتماعی به کل جامعه بشری معرفی کرده نام ایران را سربلند گردانند. فقط یادشان نرود که ابتدا آن را در یونسکو به نام ایران ثبت کنند و اگر با رعایت حقوق مؤلف نامی هم از راقم این سطور ببرند البته مایه شادمانی خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
1
24
بعضی ها درس نمی گیرند از اتفاقات بوجود آمده وتا نابود نکنند همه چیز را
ساکت نمی نشینند وفکر می کنند فقط حرف خودشان درست است
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
28
مفسد شما تایید موقعی که رای میخواهید حتی به قول خودتون بد حجابها روهم پای صندوق رای میارید خرتان که اپل گذشت چهره یزیدیان را رو می کنید از کی تاحالا مردمی دغدغه مالی و ازادی دارند ش ند مفسد فی الارض
نادر
|
Germany
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
24
این‌ها چنان متوهم و غرق در قدرت پوشالی خودشان شده‌اند که مملکت را ارث پدری خود می‌دانند. تو چه کاره‌ای که میگی اعترضات تا یه سطحی تحمل می‌کنیم؟؟؟!! یعنی از اون سطح به بعد می‌کشید؟؟؟!!!! تو یه رانت خوار بی‌شرمی هستی که با چند رأی زورکی هلت دادن تو مجلس. مفسد اصلی خودتونید که کشور رو رو به تباهی و نابودی بردید و تا هفت جد و آبادتون خوردید. و چه زیبا گفته می‌شود تا از این مملکت گم نشوید این کشور روی آرامش را نخواهد دید. ننگ و نفرین بر جنایتکاران اجنبی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
داره چیه مفت می خوره ... عادت کرده به مفتخوری و زندگی انگلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
19
کجایی هستی تو اجنبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
1
23
آقا مارادونا و مسی رو ول کنید این غضنفر رو بچسبید که بد جوری آبرو حیثیت تیم رو داره می بره. مردک غیر مومن!این چیزی ما می بینیم گشت افساد هست نه ارشاد. با عملکرد نابخردانه این گشت چند نفر از جوانان این مملکت آسیب های روحی و جسمی دیدن !؟
دختر مردم رو وحشیانه داخل ون انداختن کجاش ارشاد.؟ آنناماز!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
16
به نفع خودشون نه مردم گشت ارشاد . غیر استرس درگیری مرگ چی داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
26
ساکت شو غارتگر چپاولگر اختلاسگر .... مفسدان مشغول چی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
28
مفسدان فی الارض آنهایی هستند که در برابر تظاهرات خیابانی از سلاح جنگی استفاده می کنند هم آمر به اینکار هم عامل به اینکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
27
3
گشت ارشاد برای جامعه لازمه و از حمایت حداکثری مردم بر خوردار است و تعداد معترضین به 1 درصد هم نمی رسد و فقط با استفاده از فضای مجاز ی و با کمک رسانه های خارجی بزرگ نمایی می کنند که البته تاثیری نخواهد به جز کمک به فشار حداکثری آمریکا!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
26
شما چکاره هستین که واسه مردم تکلیف میکنید مگر مملکت ارث پدر شماست همین مردم شمارو گذاشتن سر قدرت حالا دوست ندارن شما باشین مشکلش کجاست ی انتخابات ازاد بزارین هرکس خاست شرکت کنه بذارین ملت هودشون سرنوشت خودشونو انتخاب کنن ...در ضمن فساد همش تو مجلس جمع شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
13
1
حجاب بخشی از قانون این جامعه اس .....من موندم چرا هیچ کدوم از بازیگرا #نه به دیه نمیزنن #،نه به مهریه نمیگن ..چون اون نقد به صرفه نیست تا الان اگه چیزی رو سرشون بوده برا جیبشون بوده حالا ک بهشون فیلمی نمیدن سودی نداره روسری برداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
خودتون رو.نماینده مردم که هیچ جای خدا هم می بینید و قوانین الهی رو نادیده می گیرد دزدی و اختلاس یه عده ای دلیل تعدی و بی حیایی و بی عفتی نمی شود .
می‌دونم روتون نمیشه بگید ما برهنگی و روابط نامحدود و نامشروع و ... می‌خوایم یا بقیه چیزایی که من نمی دونم و شماها بهتر میدونید .اسمش می‌دارید آزادی .
اینهایی که شما میخواهید به حد اعلای تو‌غرب هست .به کجا رسیدن .آزموده را آزمودن خطاست.
بی حجابی و به معنای دقیق تر برهنگی منشأ فساد و از هم پاشیدن خانواده هاست .
جمع کنید بابا .برید همون ترکیه اونجا میتونید حتی با محارم خودتون ازدواج کنید شاد شید
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
ما هم موندیم چرا مسولای جمهوری اسلامی در بانکهاشون رسما ربا می خورن قران میگه ربا جنگ با خداست ! چرا مرتبدر صدا وسیمای میلی دروغ میگن که از زنا بدتر توصیف شده چرا ریا کاری وظاهرسازی رو رواج دادند ومیدن درحالی که هر ریایی برابر فرمایش علی شرک به خداست ! چرا در همه جا به مردم ستم می کنن در حالی که پیامبر فرمود به مردم ستم نمی کند جز حرام زاده ! چرا از قسط وعدل خبری نیست وهنه منافع جامعه مال خودشون واذنابشونه! در حالی که قران می گوید پیامبران برای اقامه عدل مبعوث شدند! چرا حق نظر وسوال به مردم نمی دهند در حالی کاعلی می گفت من جز درموارد اسرار جنگی همه چیز را باید به شما اطلاع دهم وحق دارید بدانید !در همان مسجد کوفه خوارج صف نماز جماعت جدا درست می کردند ودر بین سخنان علی مجلس را بهم می زدند اما علی حق شهروندی شان را پایمال نکرد وسهمشان را ازبیت المال پرداخت سیستم هر موقع حق مردم رو برابر اسلام جامع وکامل داد و با دین برخورد گزینشی وابزاری که به روایت قران عین کفر است نکرد می تونه از مردم توقع پیروی وهمراهی داشته باشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
16
اصل فساد خودتون هستید .که مردم را به روز سیاه نشوندید.خدا ریشه شما را بکند
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
14
غضنفر جون به نفع مردم اونه که دزدان بیت المال محاکمه واقعی بشوند و از مسئولان و اقازاده ها تحقیق بشه در مورد اموالشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
11
جهل مرکب و جمجمه‌هایی پر از چرک و عفونتِ مزمن
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
1
13
خاک برسرت رویداد تمام مطالب سایتت در حمایت از دیکتاتور‌ها است چرا با چند منتقد حجاب اجباری گفت و گو نمی کنی؟

چرا خیزش سراسری مردم را پوشش نمی دی .
ننگ بر امثال شما ها که از مردم نیستید و جیره خوار محافظه کار آخوندها شدید.

خاک برسر خودت و تحریره بزدلت
روزنامه نگار کسی است که شهامت کند رهبری و حجاب اجباری را نقد کند به مردم بپیوتدید.

از امنیتی ها نترسید قلم به دست بگیرید و علیه ظلم اقلیت حاکم بنویسید اگر شهامت نوشتن ندارید با انسان های آزاده مصاحبه کنید

صدا و سیمای فاشیستی خودش شروع به مصاحبه کرده تو رویداد بدبخت فقط شدی بازنشر خیرگزاری مزدور فارس.

ننگ بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
اتفاقا خدا وکیلی رویداد 24 ازادترین خبرگذاری نباشه دومی و سومی هست تو برو مشرق و بولتن رو بخون حالت بهم بخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
8
ریختشو ببین ترا بخدا ببین
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
11
این آقا را بی سر و صدا به خاطر فساد مالی که داشت از ریاست دادگاه انقلاب برداشتند و برای حفظ ظاهر فرستادندش مجلس که گند قضیه در نیآید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
6
عجب .... می خوره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
مرگ بر بی حجاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
1
10
مفسد فی الارض کف خیابان نیست بلکه در عمق بیت المال است
نظرات شما
پیشخوان