تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

بیانیه مسعود پزشکیان درباره اعتراضات پس از فوت «مهسا امینی»

مسعود پزشکیان: توصیه اینجانب پرهیز از ایجاد فضای تشنج و درگیری و دوری از افراد تخریب‌گر و پیگیری خواسته‌ها از طریق قانون می‌باشد.»

فوت مهسا امینیرویداد۲۴ یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تسریع در شفاف کردن علت مرگ خانم امینی در ایجاد آرامش و کاهش التهاب جامعه موثر خواهد بود گفت: توصیه اینجانب پرهیز از ایجاد فضای تشنج و درگیری و دوری از افراد تخریب‌گر و پیگیری خواسته‌ها از طریق قانون است.

در پی تجمعات رخ داده بعد از فوت «مهسا امینی» و وقوع برخی حرکات تند، مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«به نام خدا

دمیدن در آتش خشم و کینه و افتادن کشور در التهاب و آشوب، به نفع مردم، گروه‌های سیاسی داخل کشور و دلسوزان اسلام و انقلاب نخواهد بود. چنین شرایطی فقط به سود منافقان و دشمنان مردم ایران است که نفع خود را در ایجاد اغتشاش و ناآرامی و افزایش نارضایتی و شکاف بین مردم و حاکمیت می‌بینند.

تسریع در شفاف نمودن علت مرگ خانم امینی توسط تیمی کارشناس و بی‌طرف در ایجاد آرامش و کاهش التهاب جامعه موثر خواهد بود.

‏ارزیابی عملکرد گشت موسوم به امنیت اخلاقی و تاکید بر برخورد عزتمندانه توام بادلسوزی و خیرخواهی و به دور از امر و نهی با مردم عزیز کشور راه برون رفت از نگرانی‌هاست. به دستور قرآن: «ادْعُ إِلَیٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ»

کشتن برادران نیروی انتظامی و بسیجی، آتش‌زدن و تخریب اماکن عمومی و توهین به مقام معظم رهبری جز ایجاد خشم و کینه ماندگار در جامعه هیچگاه به حل مشکل نخواهد انجامید و امید به حل مسئله را به ناامیدی مبدل خواهد کرد. آیا می‌توان عاملین اقدامات فوق را دلسوز مردم کشور و ایران عزیز دانست؟


بیشتر بخوانید: دستور رئیس قوه قضائیه درباره نحوه برخورد با اعتراضات


مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض تنها با ایستادن در صحنه و پیگیری مطالبات از راه‌های قانونی امکان‌پذیر است. نباید اجازه میدان‌داری به رسانه‌های برانداز داده شود.

‏توصیه اینجانب پرهیز از ایجاد فضای تشنج و درگیری و دوری از افراد تخریب‌گر و پیگیری خواسته‌ها از طریق قانون می‌باشد.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
2
7
آقای پزشکیان آیا هنوز متوجه خواست مردم معترض نشدید؟ آیا نفهمیدید که آنها از اصلاحات ناامید شدند؟! عجیب از هوش چون شمایی است که متوجه نشدید
Mohammad Reza Hamidi
|
Germany
|
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
6
2
جناب پزشکیان به گفته های تحریک امیزتون در اخرین حضور در تلویزیون ایران را ببینید
نظام و کشور ایران دشمنی غدار تر از امثال کرباسچی و علی مطهری و جنابتان ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
7
1
پزشکیان خودت عامل این آشوب‌ها بعدازفوت مهساامینی هست بهتره الان خفه بشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
1
3
درود بر آقاي پزشكيان ، كشور ما به دليل عدم بلوغ فرهنگي و سياسي ناشي از رفتار اقتدارگرايان هرگز عرصه پيگيري مطالبات از طريق قانون نخواهد بود .زيرا رفتار حكومت در تمام اعتراضات در سال هاي مختلف يكسان است كه ابتدا درگيري در خيابان ها و بعد صدور اعلاميه همه سازمان ها و بسيج نيروهاي خودي براي راهپيمايي است. در نهايتا هم رفتار مانند نوبتهاي قبل ، خبرنگاران و منتقدان دستگير و به زندان مي روند . متصديان بجاي توجه به مطالبات به حق ازروش يارگيري و تهديد و نمايش قدرت استفاده مي كنند كه بدتري نوع مواجه با جامعه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
1
1
اقای پزشکیان شما هم لطفا بشنوید بغض خفته ملت را
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان