تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱
نماینده همدان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

ارتباط ضعیف زاهدی وفا با مجلس پاشنه آشیل او در رای اعتماد خواهد بود/ وزارت کار باید کوچک شود

احمدحسین فلاحی می‌گوید: عدم‌ارتباط لازم و کافی آقای زاهدی وفا با نمایندگان در ماه‌های گذشته، پاشنه آشیل او در روز رای اعتماد خواهد بود و اساساً هر وزیری که ارتباط مناسبی با مجلس نداشته باشد این چالش را خواهد داشت.

احمدحسین فلاحی

رویداد۲۴ محمد آیتی: ۲۴ خردادماه بود که حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حاشیه‌های فراوان و زیر سایه انتقادات کارمندان وزارتخانه و برخی نمایندگان مجلس، نامه استعفای خود را برای رییس جمهور نوشت. از این‌رو، پس از موافقت سیدابراهیم رئیسی با این استعفاء، محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شد.

پس از گذشت بیش از سه ماه از این انتصاب، محمدباقر قالیباف رییس مجلس در نشست علنی ۲۹ شهریورماه مجلس شورای اسلامی، نامه رییس جمهور درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

حال قرار است دهم مهرماه، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود؛ وزیری که منتقدان جدی مثل حسن لطفی نماینده رزن و سخنگوی کمیسیون اجتماعی و محمد وحیدی نماینده بجنورد دارد. این دو نماینده پیش از معرفی زاهدی وفا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ از عدم‌ارتباط سرپرست وزارتخانه با نمایندگان گله کرده بودند.

احمدحسین فلاحی نماینده همدان هم یکی از افرادی می‌باشد که معتقد است زاهدی وفا در دوران تصدی سه ماهه بر وزارت کار، ارتباط نزدیکی را با نمایندگان برقرار نکرد.

او به رویداد۲۴ می‌گوید: اگر وزیر، ارتباط ضعیفی با نمایندگان داشته باشد و حتی معاونانش و خصوصاً معاون پارلمانی در تعامل و همکاری با نمایندگان نباشند، احتمال تذکر، سوال و اخطار از سوی نمایندگان به وزیر را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: وزیر و معاونانش باید ارتباط خوبی را با نمایندگان مردم داشته باشند و اگر ما مکاتبه‌ای با آن‌ها می‌کنیم، دیر جواب ندهند، زیرا ما هم در حوزه انتخابیه خود تحت فشار هستیم و این مکاتبات و ارتباطات به واسطه مطالبات مردم است.

فلاحی می‌گوید: نکته‌ای که در خصوص آقای زاهدی وفا در این ایام داشتیم و خیلی از همکاران هم بر آن تاکید داشتند، ارتباط کمرنگ ایشان در این دوران سه ماهه با نمایندگان بوده است. حضور ایشان در مجلس و حتی حضور نمایندگان در دفتر او بسیار حداقلی بود و از طرفی، ایشان خیلی روی به سفر استانی هم نیاوردند که این موضوعات، یک امتیاز منفی برای او خواهد بود.

نماینده همدان می‌گوید: از آن‌جایی که آقای زاهدی وفا، تخصص اقتصادی دارد و در بدنه وزارت کار هم بوده، امید است اگر از نمایندگان رای اعتماد را کسب کرد، خلاء ارتباط با نمایندگان را جبران کند.

او می‌گوید: عدم‌ارتباط لازم و کافی آقای زاهدی وفا با نمایندگان در ماه‌های گذشته، پاشنه آشیل او در روز رای اعتماد خواهد بود و اساساً هر وزیری که ارتباط مناسبی با مجلس نداشته باشد این چالش را خواهد داشت.

فلاحی می‌گوید: همان‌طور که رهبر انقلاب هم گوشزد کردند ما نمایندگان قرار نیست در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشیم، ولی نمایندگان به خاطر اطلاعاتی که از استان‌ها و کشور در دست‌شان است، ضرورت دارد دولتمردان از آن‌ها مشورت بگیرند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم، یکی از وزارتخانه‌های بسیار گسترده و موثر است که نیاز به مشورت دارد. ما در زمان آقای عبدالملکی هم در جلسات خود، آمادگی خود را جهت کمک به وی اعلام کردیم. ما همه وظیفه داریم در کنار هم بنشینیم و مشکلات را حل کنیم.

نماینده همدان می‌گوید: به باور من، وزارت کار باید تا حدی کوچک شود. به نظر، برخی سازمان‌های آن، رسالت این وزارتخانه نیست؛ مثل سازمان بهزیستی. بهتر است سازمان بهزیستی زیر نظر کمیته امداد و یا وزارت بهداشت باشد تا با کوچک‌شدن وزارتخانه، خروجی کار بهبود پیدا کند، زیرا اداره وزارت کنونی از پسِ یک وزیر برنمی‌آید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان