تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

کرباسچی: دلم برای گنجی و کیهان می‌سوزد/ انتقادات زیادی به حضور من در صداوسیما شد

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مرگ مهسا امینی گفت: روالی که اقایان دارند و این نوع برخورد با مردم و این یک جانبه نگری نسبت به همه چیز و نادیده گرفتن کامل طرف مقابل، نتیجه را نشان آن‌ها داده است و من نگران هستم.

کرباسچی: دلم برای گنجی و کیهان می‌سوزد/ انتقادات زیادی به حضور من در صداوسیما شد

رویداد۲۴ غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با مناظره های اخیر در صدا و سیما که از اصلاح طلبان هم دعوت شد گفت: از صداوسیما با من تماس گرفتند و با اصرار به من گفتند که بیایید و صحبت کنید و حتی القابی را عنوان کردند که من لایقش نبودم و گفتند ما می خواهیم شما بیایید من پذیرفتم و پرسیدم برنامه چیست؟! گفتند گنجی و یک مهمان تلفنی هم داریم به نام عباس عبدی اما رفتم و دیدیم در میان برنامه به جای عبدی آقای دیگری تشریف آوردند.

او افزود: این برنامه من بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. حداقل در فضای مجازی که گاهی اوقات حضوری بسیار کمرنگ دارم و اظهارنظری می کنم نسبت به این حضور انتقادات زیادی شده بود و گفته می شد چرا رفتید و چرا سوپاپ اطمینان شدید و تعابیر زشتی داشتند. این وضعیت نشان می دهد در جامعه ما قطب بندی تندی نسبت به وضعیت موجود وجود دارد.

کرباسچی ادامه داد: من در ارتباط با مساله مهسا امینی نظرسنجی را در صدا و سیما دیدم و قاعدتا اگر عقلانیتی منطقی در صدا و سیما وجود داشته باشد و بخواهند شنونده حرف های مردم باشند همین نظر سنجی ها را مبنی قرار می دهند. بسیاری از علما و اهالی حوزه و افرادی در حد مرجعیت و اجتهاد وجود دارند که، شرایط و سلیقه سیاسی آن ها متفاوت است و در مورد حجاب می توان از آن ها استفاده کرد. ما در بحث شرعی خود را صالح نمی دانیم و اگر این بحث ها بخواهد عمومی شود باید از بزرگان استفاده شود. در مورد اتفاق بدی که در حد فاجعه بود و برای مهسا امینی رخ داد نظرسنجی افکار عمومی را انجام داده بودند و ملاک قرار دادن همان می تواند رویکردی متفاوت ایجاد کند تا تریبون یک طرفه نباشد.


بیشتر بخوانید: بگومگوی مجری و کرباسچی درباره ماجرای مهسا امینی+فیلم


دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی در رابطه با اعتراضات اخیر که در پی درگذشت مهسا امینی در کشور آغاز شد ادامه داد: وقتی برای اعتراضات مردم برخوردی پاسخگویانه و قانع کننده ارائه نمی شود رویکردها نهایتا به خشونت کشیده می شود باید بگویم دل من می سوزد. مثلا گنجی و اظهارات او در مناظرات یا روالی که در کیهان و... وجود دارد این روال باعث ناراحتی و دلسوزی من می شود؛ جمله ای عربی روایت می‌کنند که ترجمه اش می گویند آدم مومن از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورد. یا شعری که می گوید «صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را نیکی چه بدی داشت ...! که دیدی ثمرش را». روالی که اقایان دارند و این نوع برخورد با مردم و این یک جانبه نگری نسبت به همه چیز و نادیده گرفتن کامل طرف مقابل، نتیجه را نشان آنها داده است و من نگران هستم. نادیده گرفتن افکار عمومی و مردم و حرف منطقی و تهمت زدن و ناسزا گویی به هر کسی که در مقابل آن ها است و برخورد با هر کسی که کمترین زاویه ای با آن ها دارد درست نیست.

او ادامه داد: خطاب به همان شخص حاضر در مناظره می گویم ما هم داخل این نظام بودیم شما هم داخل این نظام هستید طیف شما باید حرف همه را گوش بدهد این که به صحرای کربلا بزنید و تهمت بزنید، حتی بگویید شما سکولار هستید درست نیست. یک بار هم که شده از تهمت زدن و ... دست بردارید و حرف طرف مقابل را گوش کنید. چطور نمی خواهند تجربه ای را حتی یک بار امتحان کنند؟

کرباسچی خاطرنشان کرد: در دوره ده ساله شهرداری ما یک نفر را نشان بدهید که مضروب شده است و این حرف که هزاران فرد را کشته اید، خب بعد از من افرادی هم در شهرداری بوده اند سرچ کنید حوادثی که می گفتند چیست؟! قانون را نفهمیده اند. آنچه حتی در مناظره هم واضح بود رفتارهای دوگانه ای بود که وجود داشت. به عنوان مثال میکروفون در گوش مجری را کم نکرده بودند و مردم به راحتی متوجه می شدند چه چیزهایی به او دیکته می شود.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
2
کاملا منطقی،اگر چه کم سو وکم اثر در غوغای رسانه های حکومتی
نظرات شما
پیشخوان