تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
فعال سیاسی اصلاح طلب:

مسئولان فقط می‌خواهند اعتراضات را «جمع» کنند/ مردم باید حرف آخر را بزنند

نورانی‌نژاد چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: معترضان این احساس را ندارند که صدای آنها شنیده می شود یا جدی گرفته می شوند. دست‌آورد گشت ارشاد در این سال ها را در خیابان ها و در فضای مجازی می بینید. باید صدای مردم شنیده شود و رویه های گذشته تکرار نشود.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ مهسا امینی دختر جوان بیست و دوساله‌ای بود که در شهریور ماه و پس از دستگیری توسط گشت ارشاد، فوت کرد. حواشی زیادی پس از درگذشت این دختر جوان در کشور ایجاد شد و اتفاقات تلخ پس از درگذشت مهسا امینی یکی پس از دیگری رخ داد، یکی از حوادثی که پس از فوت دختر کورد سقزی شاهد آن بودیم، جریحه دار شدن احساسات مردم و اعتراضاتی بود که نسبت به عملکرد گشت ارشاد داشتند. مسئولین توضیح واضحی برای مردم نداشتند و فقط تاکید کرده‌اند که هیچ آثاری از ضرب و جرح روی بدن مهسا امینی وجود نداشته است. حسین نورانی نژاد فعال سیاسی اصلاح طلب با گسترش نیوز به گفت و گو پرداخته که در ادامه میخوانید.

مسئولان پاسخ روشنی به مطالبات مردم نمی‌دهند

حسین نورانی‌نژاد، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت‌وگو با گسترش نیوز پیرامون پاسخ مسئولان به اعتراض مردم و مطالبات آنها اظهار کرد: من تا امروز موضع مشخصی از مسئولان ندیده‌ام. بیشتر به نظر می رسد قصد دارند، بدون حل شدن مساله‌ای به اعتراضات خاتمه دهند. بدون اینکه حتی وعده حل شدن مساله‌ای را بدهند. در رابطه با مساله خاص مهسا امینی توضیحی گویا نداشتند و آنچه که دیده می شود، بیشتر جمع کردن اعتراضات است.

وی افزود: همین رویکردها از جمله دلایل اعتراضات است و به نظر می رسد معترضان این احساس را ندارند که صدای آنها شنیده می شود یا جدی گرفته می شوند. دست‌آورد گشت ارشاد در این سال ها را بر جامعه، در خیابان ها و در فضای مجازی می‌بینید. باید صدای مردم شنیده شود و رویه‌های گذشته تکرار نشود. باید تغییرات اجتماعی ایجاد کرد و به سمت پاسخ به مطالبات مردم رفت و پذیرفت که مردم باید حرف آخر را بزنند. آن چیزی اجرا شود که مردم می خواهند و باید جایگاه مردم در اداره حکومت معلوم شود، انتظار این است که خواست مردم محقق شود.


بیشتربخوانید: ادعای عجیب ابراهیم فیاض: منشأ جنبش این روزها نیازهای جنسی زنان است!


به تغییر رویه در جهت رضایت مردم امیدواریم

نورانی نژاد خاطرنشان کرد: مسئولین در برابر تغییرات بسیار سختگیری می‌کنند اما به نظر می‌رسد جامعه هم با همان سرسختی خواسته خود را دنبال می کند. به نظر من زن از نگاه اکثریت مسئولان جنس دوم است. اگر چنین نگاهی وجود نداشت ما امروز در مورد شاخص شکاف جنسیتی جزو چهار کشور آخر دنیا نبودیم و این شکاف امروز اینچنین در کشور اعتراض برانگیز نمی‌شد. امروز مردم به صورت برابری خواهانه در این اعتراضات مشارکت دارند. متاسفانه مسئولان فکر می‌کنند قانون اساسی و قوانین جاری موضوعی است که در اختیار آنها است. فکر می کنند حاکمان بر قانون هستند و نمی دانند که مجریان قانون هستند. آنها موظف هستند آنچه را که در قانون اساسی آمده است اجرا کنند و نمی توانند دل به خواهی مواردی از قانون را اجرا کنند یا نکنند، این اختیاری برای مسئولان نیست بلکه وظیفه ای برای مسئولان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
1
4
چنگ خیابانی امروزدرزاهدان کمی اطلاع رسانی کنید درخیابانهای زاهدان چنگ مسلح درگیری درچریان است تعداد کشته وزخمی زیاداست د فیلم ها نشان دا ده می شود
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
4
1
حرف آخر اینه : چوب توو آستین اصلاح طلب میکنیم .منتظر باشید.
ادامه دارد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
8
اصلاح طب طنابی فرسوده برای حفظ اصولگراهاست مردم متوجه شدند این باندبازیها از یک چشمه تراوش میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
1
حرف آخر را مردم در 3 مهر در میدان انقلاب زدند و تمام شد! تا بعد!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان