تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است؟

پرسپولیس در شرایطی فردا به مصاف تراکتور می‌رود که از ۶ بازی قبل خود در لیگ بیست‌ودوم توانسته ۱۴ امتیاز کسب کند و به تنهایی در صدر جدول رقابت‌ها قرار بگیرد.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴ پرسپولیس در شرایطی فردا به مصاف تراکتور می‌رود که از ۶ بازی قبل خود در لیگ بیست‌ودوم توانسته ۱۴ امتیاز کسب کند و به تنهایی در صدر جدول رقابت‌ها قرار بگیرد. بازی‌های پرسپولیس در این فصل شاید دلچسبِ هواداران این تیم نبوده، اما موقعیت ندادن به حریف، فرصت‌طلبی و هوشمندانه بازی کردن از نکات مثبت این تیم بوده است. ضمن اینکه تیم گل‌محمدی با توجه به تغییراتی که در بین نفرات خود داشته قطعا نیاز به بازی‌های بیشتری دارد تا به انسجام تیمی برسد. اما از چند لحاظ می‌توان پرسپولیس را جدی‌ترین تیم برای قهرمانی و کامل‌ترین تیم مسابقات دانست.

نیمکت مطمئن برای روز‌های سخت

لیست پرسپولیس را برای فصل جاری این نفرات تشکیل می‌دهند: علیرضا بیرانوند، احمد گوهری، امیررضا رفیعی، علی نعمتی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدمهدی احمدی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، علی جودکی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری، سعید صادقی، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، سروش رفیعی، محمد عمری، مهدی عبدی، حامد پاکدل، سینا اسدی‌بیگی، یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته. این لیست به خوبی نشان می‌دهد که دست گل‌محمدی از خط دروازه گرفته تا حمله برای انتخاب ترکیب ایده‌آل و اتخاذ شیوه‌های مختلف تاکتیکی باز است. از این جهت پرسپولیس می‌تواند برای هر بازی تیمی ناشناخته برای حریفش باشد. شاید مدت‌ها بود که پرسپولیس را تا این حد تیمی کامل ندیده بودیم و گل‌محمدی باید خوشحال باشد که چنین تیمی را در فصل جاری در اختیار دارد. احتمال دارد به‌زودی به این لیست نام عیسی آل‌کثیر هم اضافه شود.

لیگ قهرمانان انگیزه اصلی سرخ‌پوشان

داشتن تیمی پرمهره با چند ملی‌پوش و چند مدعی برای پیراهن تیم ملی اگر چه خیلی خوب است، اما مطمئنا بدی‌هایی هم دارد. گل‌محمدی باید به‌عنوان سرمربی تیم سعی کند همه نفراتش را با‌انگیزه و آماده نگه دارد و لازمه این امر هم بازی کردن آن‌ها در میادین مختلف است. اگر قرار باشد پرسپولیس فقط در رقابت‌های داخلی شرکت کند، قطعا گل‌محمدی نمی‌تواند از همه داشته‌هایش به اندازه لازم بهره بگیرد، اما حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شرایط را از این لحاظ تغییر خواهد داد. پرسپولیس با این تیم کامل واقعا حیف است که در لیگ قهرمانان دوره بعدی هم غیبت داشته باشد. از این رو مدیران این باشگاه باید خیلی زودتر از این‌ها به فکر گرفتن صدور مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشند. در این مورد فدراسیون فوتبال هم وظیفه سختی دارد و مهدی تاج باید از نفوذ خود در کنفدراسیون آسیا برای یک بار هم که شده بهره ببرد. هواداران سرخابی دوست ندارند برای دومین سال پیاپی شاهد غیبت تیم محبوبشان در آسیا باشند.

بیشترین نماینده در جام‌جهانی

شواهد امر نشان می‌دهد پرسپولیس بیشترین نماینده را در تیم ملی در رقابت‌های جام‌جهانی قطر خواهد داشت. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، وحید امیری و میلاد سرلک فعلا در لیست کارلوس کی‌روش جای دارند و بعید است که او بخواهد یکی از این نفرات را خط بزند. قطعا حضور این نفرات در جام‌جهانی می‌تواند چه از لحاظ مالی و چه فنی به سود پرسولیس باشد. مالی از این جهت که پرسپولیس پاداش ویژه‌ای از فیفا دریافت خواهد کرد و از لحاظ فنی هم تجربه‌ای که این نفرات از چنین رقابت‌هایی به دست خواهند آورد ارزش بالایی خواهد داشت. تجربه‌ای که در بازی‌های آسیایی هم بسیار به کار آن‌ها خواهد آمد.


بیشتربخوانید: اقدام خبرساز مهدی عبدی در پرسپولیس؛ جدایی نزدیک است؟


امیدوار به آمادگی لوکادیا و شیخ دیاباته

مهاجم هلندی پرسپولیس سورپرایز لیگ بیست‌ودوم بوده است. مدت‌ها بود که لیگ‌مان چنین بازیکن سطح بالایی را به خود ندیده بود. بازیکنی که تجربه بازی در لیگ برتر انگلیس و بوندس‌لیگا را دارد و شاید با ۵۰ درصد آمادگی توانسته در ۶ هفته ابتدایی لیگ بهترین بازیکن تیمش باشد. لوکادیا در تعطیلات تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و مطمئنا در بازی فردا با تراکتور او را از لحاظ بدنی آماده‌تر از قبل خواهیم دید. اگر لوکادیا آماده باشد گل‌محمدی هیچ دغدغه‌ای در خط حمله نخواهد داشت. شیخ دیاباته هم همین شرایط را دارد و آمادگی او هم خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد. البته اگر بعد از طی کردن دوره نقاهت، دوباره درگیر مصدومیت نشود. این دو در کنار گولسیانی به جرات می‌توان گفت جزو بهترین خارجی‌های لیگ هستند. پرسپولیس در خط حمله مهدی عبدی و حامد پاکدل را هم در اختیار دارد که خیلی از تیم‌های لیگ آرزوی داشتن آن‌ها را دارند و همان‌طور که اشاره شده ممکن است به‌زودی آل‌کثیر هم به آن‌ها اضافه شود.

فعلا خبری از مشکلات مالی نیست

بازیکنان پرسپولیس در ابتدای این فصل هم تمامی مطالبات که شامل پاداش‌ها می‌شد را گرفتند و هم اینکه ۲۰ درصد قراردادشان را دریافت کردند. اتفاقی که شاید پیش از این خیلی کم رخ داده است. طبق برنامه قرار است یک ماه دیگر سرخ‌پوشان ۵۰ درصد قراردادشان را دریافت کنند. مسئله‌ای که نشان می‌دهد پرسپولیس برای فصل جاری مشکلات مالی کمتری دارد. مخصوصا اگر قرار باشد ایرانسل اسپانسر باشگاه پرسپولیس در این فصل باشد. ضمن اینکه در حال حاضر پرونده بوژیدار رادوشویچ، تنها پرونده شکایتی خارجی این باشگاه است که صدور رای نهایی آن احتمالا تا پایان فصل زمان ببرد.

کادر فنی کامل‌تر از همیشه

پرسپولیس روی نیمکت مربیان خود هم تیمی کامل دارد. یحیی گل‍محمدی برای این فصل تصمیم گرفت از دستیار خارجی به‌عنوان طراح تمرینات تیمش بهره ببرد که اتفاقا تمرینات اوسمار رضایت بازیکنان پرسپولیس را هم تا اینجای فصل به همراه داشته است. همچنین وسلی ننکا هم توانسته مربی تاثیرگذاری برای علیرضا بیرانوند باشد و او را برخلاف فصل پیش آماده و سرحال می‌بینیم. کریم باقری، افشین پیروانی و سیدجلال حسینی هم خیلی خوب از پس حواشی تیمشان برمی‌آیند و از این لحاظ هم کادر گل‌محمدی کمبودی را احساس نمی‌کند.

منبع: فرهیختگان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نائب
|
Sweden
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
1
0
از حالا این رسانه های لنگ پرست تهرانی،شروع کرده اند به هواداری از تیمهای دولتی،یعنی باز هم قرار است مافیای دولتی یکی از سوگلهایش را قهرمان کند.
نظرات شما
پیشخوان