تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
فعال اصلاح‌طلب:

رئیسی اصل ۲۷ قانون اساسی را اجرایی کند/ تاکنون هیچکس نتوانسته از حق اعتراضات مسالمت آمیز استفاده کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: قانون اساسی اجازه برپایی اعتراضات مسالمت آمیز را داده است، ولی تاکنون هیچ حزب و گروه سیاسی نتوانسته است که از این حق استفاده کند، زیرا عده‌ای تصور می‌کنند معترضان، معاند یا برانداز هستند.

رئیسی اصل ۲۷ قانون اساسی را اجرایی کند/ تاکنون هیچکس نتوانسته از حق اعتراضات مسالمت آمیز استفاده کند
رویداد۲۴  جلال جلالی‌زاده در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه بستر اجرای حق اعتراض مسالمت آمیز در قانون اساسی وجود دارد، اظهار کرد: اصل ۲۷ قانون اساسی درباره حق اعتراض مسالمت آمیز باید اجرا شود. اگر تاکنون این اصل اجرا می‌شد، شاهد مشکلات کمتری در کشور بودیم. رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و من به عنوان یک شهروند از رئیس‌جمهور تقاضا دارم اصل ۲۷ قانون اساسی را اجرا کند. در این قانون شرایط برگزاری تجمعات مسالمت آمیز ذکر شده و فقط لازم است تا این قانون اجرایی شود؛ یعنی به گروه‌هایی که تقاضای برگزاری تجمع را داشته و شرایط تجمع هم بر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی یعنی «تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است» را دارند، اجازه تجمع داده شود.

وی ادامه داد: قانون اساسی اجازه برپایی اعتراضات مسالمت آمیز را داده است، ولی تاکنون هیچ حزب و گروه سیاسی نتوانسته است که از این حق استفاده کند، زیرا عده‌ای تصور می‌کنند معترضان، معاند یا برانداز هستند و از آن سو هم عده‌ای فکر می‌کنند که اعتراض باید با خشونت همراه باشد در حالیکه اعتراض باید بدون آسیب رسیدن به اموال عمومی یا اموال مردم باشد.


بیشتر بخوانید: اعتراضات پس از فوت مهسا امینی در شهرهای ایران چگونه پیش می‌رود؟


این فعال سیاسی با استقبال از اظهارات رئیس‌جمهور درباره امکان اصلاح روند برخی قوانین تصریح کرد: هر دستگاهی دچار خطا شد، مسئولان مربوطه در این زمینه باید از مردم عذرخواهی کنند. چه اشکالی دارد قانون آن اصلاح شود؟ حتی دولت می‌تواند برای اصلاح قانون مستقیم به سراغ خود مردم رفته و با برگزاری همه پرسی، نظر مردم را جویا شود.

جلالی‌زاده در پایان درباره سخنان رئیسی در خصوص لزوم جلوگیری از خشونت و دوقطبی کردن جامعه، تصریح کرد: دولت و حاکمیت نقش مهمی در جلوگیری از دوقطبی سازی جامعه دارد و می‌تواند همه گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را دعوت کرده و با آن‌ها وارد گفتگو شده و آشتی ملی را پیگیری کند. صحبت‌های رئیس‌جمهور در شرایطی می‌تواند به آرام شدن شرایط کشور کمک کند که پشتوانه اجرایی داشته باشد. باید در کنار عمل به گفته‌ها و وعده‌ها، بر قانونگرایی و حقوق مردم تاکید شود تا اعتماد عمومی استواری شکل بگیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ارمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
چشم
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
0
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۰:۴۴
گروه های تروریستی با دستور مستقیم آمریکا دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک تروریستی جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی و متحدانش در مرزهای پاکستان و ایران فعایت می کنند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
در حادثه تروریستی روز جمعه در زاهدان 19 تن جان خود را از دست دادند.
اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی در زاهدان فعالیت می کنند
کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.
اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم و با کمک مالی عربستان سعودی در زاهدان فعالیت می کنند.
آمریکا و متحدانش هنوز هم به طور مستقیم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه خاورمیانه حمایت می کنند.


۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
بیانیه‌ غربی‌ها جنایتکار درباره حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق نشان داد و ثابت کرد که غربی ها جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از تروریست ها در عراق همه جانبه حمایت می کنند.
به مزدوران وابسته به آمریکا و متحدانش پاسخ قاطع خواهیم داد
که پاسخ قاطع به مزدوران وابسته به آمریکا و متحدانش خواهیم داد.
آمریکا و متحدانش هنوز هم به طور مستقیم از داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق و منطقه خاورمیانه حمایت می کنند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
0
گروه های تروریستی از سال 1357 تاکنون در زاهدان با کمک و حمایت عربستان سعودی و متحدانش فعالیت می کنند.
مسلمانان هر سال در مکه از حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی کمک مالی می کنند.
آمریکا و متحدانش از شهریور ماه سال 1359 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق حمایت می کنند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
0
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
گروه های تروریستی از سال 1357 تاکنون در زاهدان با کمک و حمایت عربستان سعودی و متحدانش فعالیت می کنند.
تکلیف برجام از سال 1394 تاکنون مشخص و روشن نیست و نشده است شرم آور و تاسف بار است.
آمریکا جنایتکار به حوادث داخلی ایران امید بسته چون به خاطر که از سال 1357 تاکنون ثابت کرد که قدرت حمله نظامی ندارد
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
1
0
وقتی که برخی افراد بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت با دریافت پول از بیگانگان به حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران اهانت و خیانت می کنند پس از دشمنان چه انتظار داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
طبق قانون اساسی تجمعات نیاز به هیچ مجوز و اعلان قبلی نداره. اگر لازم بود مثل اصول دیگه ذکر میشد که جزئیات آن محدود به قانون است. البته یقینا اگر اصلاح طلبان دوباره سرکار بیان، با تغییر قانون اساسی همین اصل رو هم خدشه دار خواهند کرد. سند این مدعا، تمام بدعتهای قانونی است که فقط توسط اصلاح طلبان ایجاد شده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۸:۲۶
آتش زدن پرچم و قرآن مساجد کار اغتشاشگران و منافقین مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است.
آمریکا و متحدانش دشمنان آشکار حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران هستند.
چرا دولت ناتوان و عاجز با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
تو که لالایی بلد بودی چرا خوابت نبرده چرا زمانی که یک مسئولیتی داشتی این اصل ۲۷ قانون اساسی رو اجرا نکردی حالا زمان رئیسی اقدام میکنی که قانون رو اجرا کنی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان