تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا لوکادیا به جای ترابی پنالتی را نزد؟

سرخ‌پوشان پایتخت فرصت ایده‌آلی برای کسب نتیجه تساوی برابر تراکتور داشتند که ضربه پنالتی پرسپولیسی‌ها با ضربه مهدی ترابی از دست رفت. همچنین بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز به نکته اشاره کردند که در بازی دیشب مهدی ترابی تنها بازیکنی بود که از بازوبند مشکی استفاده نکرد.

چرا لوکادیا به جای ترابی پنالتی را نزد؟
رویداد۲۴ شاگردان یحیی گل‌محمدی شب گذشته و در شرایطی که با یک گل از حریف خود عقب بودند، با تصمیم جنجالی موعود بنیادی‌فر صاحب ضربه پنالتی شدند. سرنگونی مهدی عبدی درون محوطه جریمه تراکتور از سوی بنیادی‌فر خطا تشخیص داده شد، هر چند که بازبینی تصاویر آهسته نشان می‌داد که به نظر داور بین‌المللی فوتبال ایران دچار اشتباه شده، اما او تصمیم خود را با وجود اعتراضات شدید تراکتوری‌ها تغییر نداد تا فرصتی ایده‌آل برای جبران شکست خانگی برای پرسپولیسی‌ها به وجود آید.

۲ هفته و ۲ پنالتی برای سرخ‌پوشان پایتخت

پرسپولیسی‌ها برای دومین بازی متوالی موفق شدند ضربه پنالتی به‌دست آورند. پیش از سرنگونی مهدی عبدی در مصاف با تراکتور، سرخ‌پوشان پایتخت در دیدار با نفت مسجدسلیمان با خطای مدافع نفت روی یورگن لوکادیا صاحب ضربه پنالتی شدند که آن ضربه پنالتی زمینه‌ساز کامبک شاگردان گل‌محمدی در مسجدسلیمان شد و هواداران پرسپولیس امیدوار بودند تا به پنالتی به‌دست آمده برابر تراکتور هم سرنوشتی مشابه دیدار هفته قبل داشته باشد.

سوال ویژه از گل‌محمدی؛ پنالتی‌زن اول لوکادیا است یا ترابی؟

یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس در دیدار قبلی و بعد از آنکه موفق شد پنالتی به‌دست آورد، خود پشت ضربه به‌دست آمده ایستاد و توانست توپ را با ضربه‌ای دقیق به تور دروازه نفت مسجدسلیمان بدوزد. در مسابقه شب گذشته با وجود آنکه لوکادیا در ترکیب پرسپولیس حضور داشت، مهدی ترابی توپ را برداشت و روی نقطه پنالتی کاشت تا نشان بدهد او قصد دارد پنالتی تیمش را به سوی دروازه تراکتور بزند.

ترابی تا پیش از حضور لوکادیا در پرسپولیس، پنالتی‌زن اول سرخ‌پوشان پایتخت بود و در ۲ فصل اخیر توانسته ۳ بار از روی نقطه پنالتی برای سرخ‌پوشان پایتخت گلزنی کند و امیدوار بود تا بتواند اولین گل خود در لیگ بیست‌ودوم را با گل کردن ضربه پنالتی به‌دست آمده برابر تراکتور به‌ثبت برساند، اما درخشش محمدرضا اخباری مانع گلزنی مهدی ترابی شد و وینگر سرخ‌پوشان پایتخت ناکام در فروپاشی دروازه تراکتور بود.


بیشتر بخوانید: گل‌محمدی: بازیکنانم تمرکز نداشتند/ اگر چند پنالتی دیگر هم می‌زدیم گل نمی‌شد


امتیاز ارزشمندی که از دست رفت

مهدی ترابی فصل گذشته هم در دیدار با تراکتور تبریز و در شرایطی که سرخ‌پوشان پایتخت با نتیجه ۲ بر یک از حریف خود پیش بودند، پشت ضربه پنالتی ایستاد و پنالتی تیمش را از دست داد و تصور شد با توجه به این اتفاق و در حضور یورگن لوکادیا که در نواختن ضربات پنالتی تخصص دارد، وینگر پرسپولیس توپ را به مهاجم هلندی بدهد، اما این اتفاق رخ نداد و ترابی خودخواهانه توپ را برداشت و برای دومین فصل متوالی، مقابل تراکتور پنالتی از دست داد. برخلاف فصل گذشته که پنالتی خراب کردن ترابی تاثیری در پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت نداشت، این‌بار وینگر پرسپولیس تیمش را کسب حداقل امتیاز خانگی محروم کرد و اولین باخت پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت رسید.

هواداران پرسپولیس از شب گذشته در فضای مجازی وینگر تیمشان را سرزنش کرده و منتقد او شده‌اند. هواداران سرخ‌پوش معتقدند که در حضور یورگن لوکادیا، او باید پنالتی‌زن اول پرسپولیس باشد و سایر بازیکنان باید با توجه به توانایی مهاجم هلندی در نواختن ضربات پنالتی به لوکادیا اعتماد کنند.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس البته در کنفرانس خبری بعد از بازی از مهدی ترابی حمایت کرد و در واکنش به پنالتی از دست رفته تیمش گفت: «پنالتی‌زدن بستگی به شرایط روحی و روانی بازیکن دارد. در بازی‌های گذشته لوکادیا گل زد، اما امروز مهدی ترابی زد. هر ۲ به خوبی پنالتی می‌زنند، اما ذهن بازیکنان به حدی مشوش و ناآرام است که شاید اگر چند پنالتی دیگر هم می‌زدیم گل نمی‌شد». تا این‌گونه حمایت خود از مهدی ترابی نشان بدهد.

۳ پرسپولیسی در صف انتظارِ پنالتی زدن!

ترابی با توجه به پنالتی از دست رفته برابر تراکتور به نظر می‌رسد تا پایان فصل دیگر شانسی برای ایستادن پشت ضربات احتمالی پنالتی سرخ‌پوشان پایتخت در دیدار‌های آینده ندارد و این فرصت در اختیار مهاجم هلندی خواهد بود تا در قامت پنالتی‌زن اول پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم بتواند بدرخشد.

گیورگی گولسیانی، سعید صادقی و امید عالیشاه دیگر بازیکنان حاضر در اردوی پرسپولیس هستند که در نواختن ضربات پنالتی توانایی بالایی دارند و در غیاب لوکادیا می‌توانند به کمک تیم‌شان بیایند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
0
چون میخواست شادی بعد از گل کنه ، خدا رسوا ش کرد. چیزی هم زیر پیراهنش نوشته بود
نظرات شما
پیشخوان