تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
هاجر چنارانی، نماینده مجلس:

سن اکثر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی زیر ۱۸ سال است/ هم صداوسیما اشتباهاتی داشته است و هم مسئولان

یک نماینده مجلس گفت: بیشتر گروه‌های سنی دستگیر شده در مشهد بین سن ۱۴ تا ۱۸ سال بودند.

سن اکثر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی زیر ۱۸ سال است/ هم رسانه ملی اشتباهاتی داشته است و هم بسیاری مسئولان
رویداد۲۴  هاجر چنارانی درباره سخنان رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه باید بین افرادی که بی گناه و یا کم گناه هستند و در اعتراضات اخیر دستگیر و بازداشت شده‌اند با سایر افراد تفکیک قائل شد، گفت: ما در مجمع نمایندگان خراسان رضوی یک جلسه‌ای را با رئیس کل دادگستری استان، دادستان محترم و معاونان ایشان در خصوص حوادث اخیر برگزار کردیم.

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیشتر گروه‌های سنی ما از ۱۴ تا ۱۸ سال بودند و واقعا این افراد شرایط تحصیل، کار و دانشگاه را دارند قرار شد یک رأفت خاصی برای این دوستان در نظر بگیرند که صرفا فقط یک تعهد باشد؛ یعنی صد در صد دوستان قوه قضائیه این را رصد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که بی‌گناه و تا حدودی گناه‌کار بودند که هیچ، موارد دیگر هم قرار شد یکسری از کلاس‌ها و آموزش‌های دیگر گذاشته شود، یعنی تا جایی که امکان دارد برای این عزیزان پرونده ایجاد نشود.

چنارانی در خصوص بازداشت تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران طی چند روز اخیر و پیگیری این بازداشت‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صد در صد مطمئن باشید اگر وابستگی خاصی به گروهک و یا جایی نداشته باشند، یک رأفت بسیار خوبی شامل این عزیزان هم می‌شود.

وی ادامه داد: این‌که مشخص شود وابستگی داشتند یا خیر کار زیاد سختی نیست که بخواهیم بررسی‌ها را طول بدهیم. جز مواردی که ارتباطاتی دارند، سر حلقه‌ها بوده‌اند، یا این‌که جریانی را شکل‌دهی کرده‌اند و یا به جریان شوک داده‌اند و یا جزو عوامل بودند و بیشتر در مظان هستند، و ِالا الباقی را با آن نگاه خاصی که دارند من بعید می‌دانم مشکلی داشته باشند حالا باز مجددا به عنوان قوه مقننه ما پیگیر هستیم.


بیشتر بخوانید: به خاطر یک تار مو بازداشت می‌کنید اما برای توجیه خودتان تصویر زن برهنه پخش می‌کنید!
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این‌که چقدر در حوادث اخیر جای خالی نقش‌آفرینی رسانه‌های داخلی برای اطلاع‌رسانی حس می‌شود و چرا مردم گاهی به رسانه‌های خارجی اعتماد می‌کنند، گفت: بنا به دلایلی رسانه ملی ما خیلی مورد اعتماد برخی از جوانان و یا گروه‌های سنی خاصی واقع نشده است باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم این اعتماد بازگردد.

وی تاکید کرد: هم رسانه ملی اشتباهاتی داشته است و هم بسیاری مسئولان شاید تا به امروز آن مدلی که باید روی مسائل فرهنگی مانور نداده‌اند. خیلی‌ها مقصر هستند منتها این وسط همه هجمه‌ها به سمت نیروی انتظامی رفت در صورتی که شاید نیروی انتظامی یک درصد مقصر بود.

چنارانی با بیان این‌که امروز باید برای حل مشکلات تلاش کنیم، عنوان کرد: همه نقص‌های قانونی که این وسط وجود دارد و همه اهمال‌کاری‌هایی که هر کدام از دستگاه‌ها به شکلی در خود دارند، به نظر من باید همه این‌ها باهم سنجیده شوند تا بتوانیم گناه این عزیزانی که در این ناآرامی‌ها بودند را تا جایی که امکان دارد با یک رأفت خاص پیگیری و رفع کنیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
2
بی حجابی مال زیر بیست و پنج سال هست
دخترا که سنشون میره بالا یا شوهر میکنن با حجاب میشن
به نظرم دچار تندروی مذهبی شده ایران ۴۴ ساله و دلار هم شده سی چهل هزار تومن دیگه اول انقلاب نیست پول ایران ارزش نداره دیگه
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
0
فوت مهسا امینی هیچ ارتباطی و ربطی به ناآرامی های اخیر در کشور ندارد و تاکنون هم نداشته است.
گروهک تروریستی ضد انقلاب و هم گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل از سال 1357 تاکنون هزاران بار در کشور ناآرامی ایجاد کردند، جنایت کردند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
آمریکا از سال 1332 تاکنون دشمن ملت ایران است ولی متاسفانه برخی ها هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند.
اروپا از سال 1332 تاکنون دشمن ملت ایران است ولی متاسفانه برخی ها هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند.
1- شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
2 - شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1359 تاکنون از گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
0
زنان و دختران ترکیه، باکو و کشورهای اروپایی وغیره بی حجاب هستند ولی فرهنگ آنها بهتر است زنان و دختران ایرانی بوده است.
دختران اغتشاشگران اخیر نشان داد در کشور 100 درصد فقط به خاطر بی فرهنگی آنها بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
روز موعود نزدیک است ... 1402
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
نباید به نام اعتراض، اموال عمومی و جان ضابطان در خطر قرار بگیرد
نباید به نام فوت مهساامینی، اموال عمومی و جان ضابطان در خطر قرار بگیرد
نظرات شما
پیشخوان