تاریخ انتشار: ۰۲:۲۰ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

به خاطر یک تار مو بازداشت می‌کنید اما برای توجیه خودتان تصویر زن برهنه پخش می‌کنید!

پخش تصویر زن برهنه در بخش خبری صداوسیما بازتاب بسیار زیادی داشت. اما این تصویر برای چه پخش شد و هدف از آن چه بود و مهمتر اینکه آیا با انتشار آن به اهدافی که مد نظر بود، دست یافته شد؟ رویداد۲۴ در این گزارش بررسی کرده که چگونه صداوسیما می‌خواست با تحریک احساسات مذهبی مردم فضا را تغییر دهد.

نیلوفر فولادی

رویداد۲۴ رایان حسینی: «ممکن است بدانیم چه کار می‌کنیم. اما نمی‌دانیم کاری که می‌کنیم چه نتیجه ای دارد؟» / میشل فوکو

از چند روز گذشته و پس از درگذشت مهسا امینی ایرانیان مقیم کشورهای خارجی تجمعاتی علیه جمهوری اسلامی برگزار کرده‌اند که در آن تندترین شعارها را علیه حاکمیت ایران سر می‌دهند و تلاش دارند نهادهای بین‌المللی را با خود همراه کنند. شاید تصور کنید وقتی این تجمعات برگزار می‌شد، کسانی در ایران بیش از همه نگران باشند، اما باور کنید این گزاره غلط است؛ چه اینکه آنها اطمینان داشتند بالاخره در اینهمه تجمع یک اتفاق رخ خواهد داد که بتوانند از آن استفاده کنند؛ که چنین هم شد. اتفاق این بود که در میان تجمعات مختلفی که در شهرهای گوناگون برگزار می‌شد، در دو مورد زنان لباس خود را کاملا در آورده بودند و به شکل عریان در میان جمعیت شعار «زن زندگی آزادی» سر می‌دادند.

همین اتفاق برای جماعت منتظر در ایران کافی بود؛ چه اینکه یک سوژه برای استفاده به دست آمده بود که از طریق آن می‌شد هر کس شعار «زن زندگی آزادی» بدهد را زیر سوال برد و اینگونه تفسیر کرد که این شعار برابر با برهنگی است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد صداوسیمای جمهوری اسلامی در بخش در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما به این موضوع پرداخت و در اتفاقی عجیب و بی‌سابقه تصویر زنانی که عریان شده بودند را بدون هیچگونه رودربایستی پخش کرد تا به زعم خودش مخاطب را کاملا «حالی» کند که منظورش چیست و معترضانی که چنین شعاری سر می‌دهند، چه در سر دارند. اما از پخش چنین فیلمی چه نتیجه‌ای باید گرفت؟ 

۱) قبل از هر چیز تصور کنید که یک رسانه به جز رسانه غیرخودی حاکمیت، چنین فیلمی منتشر کرده بود! فکر می‌کنید با آن رسانه چه برخوردی می‌شد؟ یادمان باشد که این فیلم در حالی پخش شده که همین الان بسیاری از تذکرهایی که به رسانه‌های «غیرخودی» داده می‌شود، فقط مربوط به معلوم بودن موی سر زنان در تصاویر منتشر شده است. بنابراین ابتدا می‌توان این سوال را طرح کرد که «قانون» در این کشور چگونه رعایت می‌شود؟ این چه قانونی است که زیر پا گذاشتنش برای یکی مجاز است و برای دیگری سخت‌ترین تبعات را دارد؟

۲) یکی از بخش‌های صداوسیما که بودجه بیت‌المال در آن هزینه می‌شود، بخش «ارزیابی پخش» است که هر فیلمی را قبل از انتشار بررسی می‌کند، مبادا نکته‌ای خارج از عرف روی آنتن برود. برای آنکه بدانید بهتر است بگوییم که تمرکز این بخش، علاوه بر ارزیابی دینی محتوا، عمدتا روی حجاب و پوشش در تصاویری است که قرار است منتشر شود. همین حساسیت باعث شد در مواردی مثلا جلوی حضور «گوستاو پویول» به بهانه بلند بودن موهایش در صداوسیما گرفته شد یا در نمونه دیگری، سینه گرگ «باشگاه آس.رم» سانسور شد! به طور کلی معمولا پوشش بازیگران زن فیلم و سریال‌های خارجی؛ مخصوصا در ناحیه گردن و سینه مات یا به اصطلاح «فلو» می‌شود تا فرآیند سانسور انجام شده باشد یا از ایده «آباژور» استفاده می‌شود.

برای انجام این فرآیند نیز نرم‌افزارهای خاصی طراحی شده که زمانی عزت الله ضرغامی درباره آن نیز صحبت کرده است. وقتی صداوسیما پخش تصاویر و فیلم‌هایی که زنان پوشش کامل ندارند را عملی نادرست و ضد دین می‌داند، چگونه است که برای «توجیه» یک اتفاق از تصویری استفاده می‌کند که ده‌ها برابر بدتر است؟ آیا هر کجا که لازم باشد، می‌توان سیاست‌های نظام را نادیده گرفت؟

نکته دردناک ماجرا آنجاست که در صداوسیمای این کشور نشان دادن ساز و آلات موسیقی ممنوع است، اما زمانی که نیاز باشد، پخش پستان برهنه زنان ایرادی ندارد!


بیشتر بخوانید: چند نکته درباره بازداشت شروین حاجی‌پور/ کسی تحمل یک ترانه اعتراضی ساده را هم ندارد!


۳) به گزارش رویداد۲۴ صداوسیما در فیلم پخش شده، اینگونه نتیجه گرفته که هر کس شعار «زن زندگی آزادی» سر می‌دهد، به دنبال برهنگی است؛ یعنی از «استقرای جزء به کل» استفاده کرده است. اول اینکه چگونه می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت؟ چه کسی گفته هر کس چنین شعاری می‌دهد، در پی لخت شدن است؟

فرض کنید بشود چنین قیاسی کرد و می‌توان از جزء به کل رسید. آیا در این صورت، همین قیاس را برای خود نظام نمی‌توان انجام داد؟ اگر این فرض درست باشد، پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر یک مسئول اختلاس می‌کند، کل نظام اختلاسگر است! یا اگر یک قاضی رشوه گرفت، می‌توان نتیجه گرفت که کل قوه قضاییه رشوه‌بگیر است! همچنین اگر فیلمی از یک مامور نیروی انتظامی دید که در حال کتک زدن یک متهم است، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که کل نیروی انتظامی بدون توجه به قانون، مردم را کتک می‌زند!! آیا ‌می‌شود همچون صداوسیما قیاس کرد و گفت همه قاریان قرآن شبیه سعید طوسی هستند؟ آیا چنین قیاس‌هایی درست است؟

۴) اگرچه دو سه هفته‌ای است که ون‌های گشت ارشاد در خیابان دیده نمی‌شوند، اما تا زمانی که در خیابان حضور داشتند، کارشان این بود که اگر فردی به زعم آنها پوشش نامناسب دارد را بازداشت کنند یا به او تذکر دهند. آیا پذیرفتنی است نظامی که چنین دیدگاهی دارد و دختران را به خاطر معلوم بودن موی سر بازداشت می‌کند، خودش فیلم عریان زن دیگری را از تلویزیون پخش کند تا به خودش وجاهت دهد؟

۵) درست همان روزی که فیلم زن برهنه برای نخستین بار در توییتر رادیو زمانه منتشر شد، تقریبا تمام فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پیام‌های جداگانه لخت شدن آن را تقبیح کردند و آن را عملی نالازم خواندند و به نوعی صف خود را از آنها جدا کردند. البته برخی نیز چنین حرکتی را عملی حساب شده و برنامه‌ریزی شده توصیف کردند که برای سرکوب جنبش درون ایران طراحی شده بود. اگر این اقدام حساب شده هم نبود، مسئله مهم این بود که افکار عمومی در ایران حمایتی از آن نداشتند. وقتی چنین رویکردی وجود داشت، چه لزومی داشت که آن حرکت به پای کل معترضان گذاشته شود و اینگونه گفته شود که هر کس شعار «زن زندگی آزادی»، رویکرد بی‌حیایی و بی‌آبرویی دارد؟

۶) برهنه شدن خانم نیلوفر فولادی در میانه اعتراضات نوعی از فرصت‌طلبی بود که توسط معترضان تقبیح شد. مشابه همین برخورد با مریم رجوی هم صورت گرفت و کامنت‌هایی که برای هر توییت او گذاشته می‌شود، نشان می‌دهد که مردم و معترضان از ابتدا در برابر فرصت‌طلبی‌های او و سازمان تحت فرمانش موضع قاطع گرفته‌اند. وقتی چنین موضعی گرفته شده، آیا لازم بود اینگونه به معترضان دهن‌کجی شود و آنها را به سازمان مجاهدین خلق وصل کنند یا اینگونه استدلال کنند که همه معترضان بی‌حیا هستند؟

۷) پیش از این یکبار دیگر هم صداوسیما از چنین تصاویری استفاده کرده بود؛ آنهم زمانی که می‌خواست حاضران در کنفرانس برلین را توبیخ کند. تصاویری که از آن کنفرانس نشان داده شد، بحث‌های مطرح شده و استدلال‌های حاضران و پرسش و پاسخ‌های آن نشست نبود، بلکه حاشیه آن برای صداوسیما جذاب بود. در آن کنفرانس، مردی ناگهان عریان شد و یک زن هم ناگاه به میان آمد و رقصید و در نهایت یکی هم فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی سر داد و صداوسیما هم همین صحنه‌ها را نشان داد! مشابه همین اتفاقی که در هلند افتاد؛ وقتی صداوسیما هزاران بحث و شعار و مطالبه را نمی‌بیند و صرفا آن چیزی را می‌بیند که خودش می‌خواهد. بدتر اینکه از همان اتفاق، یک نتیجه‌گیری کلی می‌کند و آن را به دیگران نیز تعمیم می‌دهد.

۸) کم نیستند افرادی است که تلاش می‌کنند از فجایع و بحران‌های اجتماعی، منافع مادی و شهرت و جایگاهی نمادین کسب کنند. نمایش نیلوفر فولادی و برهنه شدن در در میانه اعتراضات نیز از این جنس است. پس از نقدهای بسیاری که به او شد، خودش تاکید کرد که کارش نوعی پرفورمنس بوده است. البته اگر این دعوی را قبول کنیم، باید گفت که پرفورمنسی بی‌معنا و سانتی‌مانتالی بوده است، اما حقیقت آن است که چنین اقدامی در دل اعتراضات مردم، نه یک پرفورمنس، بلکه اقدامی با ذهنیتی است که به شکلی کاسبکارانه فجایع انسانی را در جهت منافع شخصی خود قرار می‌دهد.

۹) پخش زن برهنه در صداوسیما تلاشی بود برای تحریک کردن احساسات مذهبی مردم تا از این طریق فضا تغییر کند و قشر مذهبی پای کار بیاید. حقیقت آن است که در طول تاریخ هیچ زمانی همچون چهار دهه گذشته نگاه به دین تغییر نکرده است بنابراین این تصور که با پخش کردن فیلم، احساسات مذهبی تحریک خواهد شد، بیش از اینها دور از دنیای واقعی است؛ چنانکه در این مورد، دغدغه نه حفظ شریعت، که حفظ قدرت بود.

۱۰) معمولا در شرایط بحرانی هر کشور نیاز به عقلایی دارد که بتوانند فکر کنند. شاید باور نکنید اما اندیشیدن سخت‌ترین کاری است که بشر می‌تواند بکند؛ مخصوصا برای گروهی که در شرایط غیررقابتی و رانتی نیازی به اندیشیدن نداشته‌اند، کار دو چندان دشوارتر می‌شود. وقتی جای اندیشه و خرد خالی است و کسی نیست که بیندیشد، طبیعتا اولویت‌ها هم جابجا می‌شود؛ از جمله آنکه صداوسیما با خانواده مهسا امینی گفت‌وگو نمی‌کند و نمی‌گذارد پدری که دخترش را از دست داده، در تریبون رسمی نظام جایی داشته باشد و کار را به بی‌بی‌سی و ایران اینترنشال می‌سپرد و خود به دنبال مچ‌گیری از دیگران است. باور کنید هیچ خرد و عقلانیتی در کار نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهسا امینی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۲
سامره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
4
48
عالی،بسیار دقیق و درست
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
9
52
برای حفظ نظام و انقلاب, پخش تصویر زن برهنه که هیچ حتی میشود مستحبات دین و احکام دین راهم نادیده گرفت.علما گفته اند.من هم نقل قول کردم.امیدوارم تایید کنید
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
هر وقت فهمیدی که دین از سیسات جداست بعد بیا نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
علما چنین چیزی نگفته اند برخی روحانیون حکومتی چنین افاضاتی دارند که هیچ ریشه ای در منابع اسلامی ندارد اگرچنین چیزی مجاز بود مسلم بن عقیل عبیداله زیاد را درخانه هانی می کشت واصلا واقعه کربلا پیش نمی امد یا حضرت امیر ابن ملجم را زندانی می کرد که نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
بیچاره دین که مثل واژه های قشنگ دیگر نظیر عدالت و آزادی و عشق مورد سواستفاده قرار گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
همون هدف وسيله را توجيه مي كند ماكياولي است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
حسين ابن مختار گويد : به امام صادق (ع) عرض كردم : قربانت « روز قيامت كسانی را كه به خدا دروغ بستند ميبينی » آيه 60 سوره 39 تفسيرش چيست ؟ فرمود : درباره كسی است كه خود را امام داند و امام نباشد ، عرض كردم : اگر چه از فرزندان فاطمه و علی باشد . فرمود : اگر چه از فرزندان فاطمه و علی باشد . (كافی جلد 2 ص 200 ش 3 )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
امام رضا(ع)فرمود: . . . مگرمردم مقام ومنزلت امامت را درمیان امت میدانند تا روا باشد که باختیارایشان واگذارشود . . . امامت تنها درمیان فرزندان علی ست تا روزقیامت،زیرا پس ازمحمد(ص)پیغمبری نیست این نادانان از کجا و بچه دلیل برای خود امام انتخاب میکنند . . . اجراء حدود و احکام و نگهداری مرزها و اطراف به وسیله امام است ، امامست که حلال خدا را حلال و حرام او را حرام کند و حدود خدا را بپا دارد و از دین خدا دفاع کند . . . امام همدم ورفیق، پدرمهربان، برادربرابر، مادردلسوزبکودک، پناه بندگان خدا در گرفتاری سخت است، امام امین خداست در میان خلقش و حجت او بر بندگانش و خلیفه او در بلادش و دعوت کننده به سوی او و دفاع کننده از حقوق او است، امام از گناهان پاک و از عیبها بر کنار است . . . امام یگانه زمان خود است، کسی به همطرازی او نرسد، عالمی با اوبرابرنباشد، جایگزین ندارد: مانند ونظیرندارد، بتمام فضیلت مخصوص است بی آنکه خود او درطلبش رفته وبدست آورده باشد، بلکه امتیازیست که خدا بفضل وبخشش باوعنایت فرموده. کیست که امام تواند شناخت یا انتخاب امام برای او ممکن باشد. هیهات ، هیهات . . . اوکجا وانتخاب بشر؟ اوکجاوخرد بشر؟ اوکجا ومانندی برای او؟ . . . امام عالمی است كه نادانی ندارد سرپرستی است كه عقب نشينی ندارد. معدن قدس و پاكی و طاعت و زهد و علم و عبادت است . . . اطاعتش واجب است، به امر خدای عزوجل قائمست خیرخواه بندگان خدا و نگهبان دین خداست . . . پس او معصوم است و تقويت شده و با توفيق استوار گشته، از هر گونه خطا و لغزش و افتادنی در امانست . . . آیا مردم چنان قدرتی دارند بتوانند چنین کسی انتخاب کنند و یا ممکن است انتخاب شده . . . (كافی جلد 1 ص283ش1 )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
کدوم علما گفتن اسم ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
جناب ناشناس ۱۳ و ۴۴ که از امام رضا نقل قول کردید . فرمایشات امام رضا درباره ی امام معصوم است که جای بحث نیست الان صحبت چیز دیگریست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
تو هم غلط میکنی با مغز نخودیت فکر میکنی و چرت و پرت میگی
ناشناس
| Finland |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
یه بنده خدا ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
وناشناس۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
شما دوتا کوتوله خفه شید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
امام باقر(ع)فرمود: چون به شما ازچیزی خبردهم ازمن بپرسید کجای قرآن است آنگاه حضرت ضمن گفتارش فرمود:پیغمبر(ص) ازقیل وقال وتباه ساختن مال وزیادی سوال نهی فرموده است،بحضرت عرض شد، پسر پیغمبر! همینکه فرمودید درکجای قرآن است؟ فرمود:خدای عزوجل میفرماید: (آیه114س4) دربسیاری ازسرگوشیهای مردم خیری نیست جزآنکه بصدقه یا نیکی یا اصلاح میان مردم دستور دهد. وفرمود: (آیه5س4) اموالتان را که خدا قوام کارشما قرارداده به کم خردان مدهید، وفرموده : (آیه101س5) ازچیزهائیکه اگربرشما عیان شود غمگینتان کند سوال نکنید. (کافی جلد1ص77ش5)
ناشناس
| Latvia |
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
شخصی که پرسیدی که کدام علما گفتن. رساله ایت الله خمینی.نوری همدانی و مکارم شیرازی و دستغیب شیرازی و...
024
|
Norway
|
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
4
50
آز آنجا که صدای و سیما ما و مدیران و شورای سیاست گذارانش بسیار بسیار متشرع هستند میتوانند برای مقابله با رسانه های استکبار جهانی و شیره مالیدن سر اندک مخاطبینش و مردم؟؟؟ از هر عملی از جمله و سیاستهای ماکیاولیستی استفاده کنند.زیرا هدف وسیله را توجیح مینماید.! این اقدامات دو هدف دارد.یکی بگویند ما در موقع لزوم و حفظ منافعمان پا روی خطوط قرمزمان هم میگذاریم و دیگری دست پیش را بگیرند که پس نیفتند.! برای درک و جذابیت بیشتر گزارشات,باید توسط آمنه سادات خانم!! و یا خانم خوش صدای دیگر خوانده شود تا اثر گذاریش بیشتر گردد.
به هر صورت مرحوم ماکیاول باید چند واحد پیش اقایان صداوسیمای ما پاس کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
49
19
به نظر من هم کار صدا و سیما درست نبود ولی تایید و تشویق مکرر حاضرین در تجمع نشان می دهد آنها کاملا با این خانم همراه و همدل هستند و نباید صرفا یک عمل فردی به حساب آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
حالا که نفوذی خود رژیم از آب دراومد و دولت هلند گرفتش چرا صدا سیما حرفی نمیزنه؟ البته که ما به این رفتار های عادت داریم کما این که برای دولتمردان هم کم از پرستوها استفاده نکرده. حنا اینها برای هیچ کس رنگی نداره. فقط نمیدونم شما ها واقعا نمیفهمید یا منافعتون توی نفهمیدن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
بله واقعا خجالت داره ایرانی جماعت همیشه آزاده و با شرف بوده اینکارا چی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
46
9
بقیه شون هم اگر احساس وظیفه کنند لخت و برهنه میشوند آنها که قید و بند ندارند
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
3
63
مقاله شما خیلی منطقی بود . متشکرم. از ناراحتی های عمده مردم همین است که آنچه برای مردم بد است برای حکومت خوب است و آنچه برای آنها خوب است برای مردم بد است . آنها هر غلطی دلشان بخواهد می توانند بکنند ولی مردم حق ندارند در مورد لباس و رای دادن و غذایی که می خورند و... نظر بدهند
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
شما هم زن و دختر و مادرت و بفرست هم خودم میام هم دوستام بیان ! صفا سیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
آقا سیاوش ، اگر شما دختر و زن و مادرت را برای دیگران می‌فرستی ، دلیلی ندارد دیگران همان کار شما را تکرار کنند !
خانواده ایرانی ها با خانواده شما فرق اساسی دارد ،
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
دمت گرم ناشناس پوکوندیش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
3
42
دقیقا نشون دادن ساز لباس یکم باز ممنوعه اما برای توجیه خودشون زن برهنه نشون میدن تناقض چقدر طفلک مهسا نیکا حنانه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
چیه از اینکه نیت قلبی شما آشوبگران از این غلطا وحرف از آزادی زدن‌مشخص شده ناراحتید؟واقعیته چه بپذیریر چه نپذیرید مطمئن باشید ازوروسری آتیش زدن آخرش به همین لخت طدن‌ختم‌میشه ص ا وسیما خواست همین را بهتون‌نشون رده که بفهمیدکا متاسفانه بازم‌نفهمیدید یا به نفعتون‌نبود که بفهمید
پوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
65
5
ببند اون دهن گشادت رو که می بندیمش
شما ب چ حقی اینگونه ناجوانمردانه صدا و سیمایی که ثمره خون شهدا است رو نقد میکنی؟؟
همین رو توی اون کله پوکت فرو کن که تمام تصاویر و موضوعات بر اساس زنده کردن بصیرت انقلابی مردم مومن و حق جوی ایران به تصویر کشیده میشه و توی الدنگ لازم نکرده برای بزرگتر از خودت خط و نشان تعیین کنی آش غ ا ل کله
پاسخ ها
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
ساکت شم کله پوک.......
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
بیشرف.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
حالا که ریدین آب هم نیست خوشگله خانم نیلوفر لاجوردی به جرم جاسوسی واسه دولت ایران دستگیر شد. آشغال کله امثال شماهایید که به اسم ثمره خون شهدا هر غلط اضافه ای رو می کنید و سعی در توجیه دارید. بیشتر از بچه های شهدا کسی حق زر اضافه زدن نداره راجع به این که هدف اون شهیدا چی بوده برو ببین چند نفر از بچه های شهدا راضی هستن از این وضع و میگن پدرشون اینو خواسته. بیست ساله دارین به اسم خون شهدا خون مردم و می کنین توی شیشه. شما پست ها فقط منافعتون توی این ‌ضعیت هست وگرنه نه خدا میشناسین نه پیغمبر نه میدونین شهید کیه و چرا رفتن
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
صدا وسیما ثمره خون شهداست!استدلالهای بند تنبانی !ارایه نفرمایید ظاهرا حق استفاده از خون شهدا را برای توجیه خبائث باند وحزب خودتان سند کرده اید ! برای پوشاندن هرکثافت کاری پشت خون شهدا قایم می شوید !خون شهدا به شما چه ! رادیو وتلویزیون در تمام دنیا وجود دارد قبل از انقلاب هم بود از کی تا به حال ثمره خون شهدا شده ! این کشف تازه بیسوادهای چاپلوس است ! براساس این یاوه ها ی که شما بهم می بافی از هیچ دستگاه حکومتی نباید انتقاد کرد بد نیست به پرونده های فساد در دستگاه های حکومتی سزی بزنی تاببینی که در بنیاد شهید وبنیاد مستضعفان و...دهها دستکاه دیگر با ثمره خون شهدا چه کرده اند ! و...چقدر پرونده اختلاس ودزدی و...وجود دارد .همچنان که صداوسیمای ثمره خون شهدا !سهم قابلی از اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی برده است ! اگر در حد یک مسلمان معمولی ونه در حدماموریتی که به تو داده اند بینش وبصیرت دینی می داشتی می فهمیدی که نه تنها صدا وسیما که کلفت تراز صدا وسیما در اسلام قابل نقد است ! از کله پوک هم حرف نزن که علی فرمود مرد زیر زبانش پنهان است ! از همین کلمات ونوع استدلالهای پوچت معلوم می شود در کله مبارک چه می گذرد ! وبیشتراز بازویت کار می کشی تا مغز اکبندت !
اخر مطلب هم ارادت خود را به پیشوای فرقه تان حضرت ماکیاول نشان داده اید که میفرمایید برای زنده کردن بصیرت انقلابی !مردم مومن!! از روشهای ضد ایمانی هم می شود استفاده کرد ! نه پسرجان اسلام بازیچه دست توی بیسواد واربابان بی سواد تر از تونیست که ان را در حد مغزهای کوچک زنگ زده تان پایین بیاورید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
اگر مرد بودی پشت اسم زن پنهان نمی شدی ! معلوم می شود استدلال بدجوری می سوزاند شما را !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
خانم چنارانی نماینده مجلس انتقاداتی به صدا وسیمای مقدس ودیگر مسولین داشته نمی خوای چند تا فحش اب نکشیده نثارش کنی !پوری جون !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
ببین تو خودت منتقدی فیلم بازی نکن رو راست حرفتو بزن این روش جوانمردانه نیست ! به انقلابیون تهمت نزن ببم جان!
پوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
اولن بنده فامیلی‌ام پوری امیری است و مرد هستم، دوما من این پیام رو دادم که فقط خود مسئولین نامحترم سایت ببینند و اینجور با منطق دروغین خود، صدا و سیما را ب خیال خام شان لگدکوب نکنند و از الفاظ تند استفاده کردم تا انتشار ندهند و فقط بترسند از امثال ما انقلابی های آتیش ب اختیار سوما حالا ک پیامم اینقدر مخالف پیدا کرده این هم دستپخت جدید این سایت در تحریک اذهان عمومی محسوب میشه و جرمی بر جرم شما اضافه شد..
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
خاک بر سر بی سر و پا لات لمپن احمقت کنند.این ها را گفتم چون از فحش خوشت میاد
پوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
اصلن بابا غلط کردم ولم کنید، زنده باد همان شعار خودتان (( زن، زندگی، آزادی ))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
پوری فس فسو ، دیگه غلط زیادی نکن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
فيلم پورن هم بزارين با نيت بصيرت مردم، قربت الي الله
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
5
48
برای توجیه خودشان فیلم پورن هم لازم بشه پخش میکنن.رسانه میلی
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
ساکت گوزو......................
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
حسن جان از نوع پاسخت به نظر آریو برزن میشه فهمید چگونه تربیت شدی و چگونه زندگی میکنی و بر چه اساسی مخالفت کردی چون آدمی که عقل و منطق و ادب داسته باشه حرفهای کوچه خیابانی نمیزنه و .....
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
پاسخ حسن را نمیدهم.ممنون از آقای ناصر درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
آخه احمقها تلویزیون که اگه این را پخش کرد برای این نبود که این عریانی را خوب جلوه بده بلکه میخ است نشون بده که کشف حجاب وبرداشت روسری تهش به عریانی هم‌میکشه بدونید اگه الان به ظاهر فقط کشف حجاب میخوام چند وقت دیگه کلا پوش را منکر میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
30
اینها زیر نظر کی اداره می شوند با این کار کاملا اعلام نمودند که برای پیشبرد اهداف خودشان هر کاری را می توانند انجام دهند نه اشکال دینی دارد نه اشکال قانونی دارد!!! باید برای این دین خون گریه کرد که متولیان دروغین دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
16
20
روح‌الله خمینی، ۲۵ آبان ۱۳۶۰:
حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر، ولو امام عصر باشد، اهمیتش بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
مظلوم امام زمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
یا خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
تاریخ این انقلاب پر از اشتیاهاتی است که منشا آن خود ... بود اینقدر ابین اشتباهات را بعنوان کلمات قصار به خورد مردم ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
بعد میشینن میگن چرا امام زمان ظهور نمی کنه شماها که مهمتر دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
28
چرا فقط صداوسیما این فیلم را پوشش داد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
22
10
از این که چهره واقعی شما رو داد ناراحت شدید یادتون باشه این خانم که لخت شد همون بود که وقتی در ایران بود توسط شما و دوستانتون حمایت میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
فعلا که به جرم جاسوسی دولت جمهوری اسلامی دستگیر شد. چیز عجیبی نیست اینا پرستو زیاد دارن
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
جاسوس اطلاعاتی جمهوری اسلامی در اومد که!واسه تخریب این شعار لازمش داشتند،و پلیس هلند هم اینو فهمید دو روز دیگه برمیگرده میشه خواهر گشت ارشادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
منم‌باشما موافقم‌اینا دنبال همانند وبرای همینم‌ناراحتند
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
23
میگن از هر دری فقر وارد شود از در دیگری دین بیرون میرود. این یک دلیل بیشتر ندارد چون آنان که به علت فقر دینشان رو از دست میدهند برمبنای عقل دین رو نپذیرفتند و از روجهل دین پذیر شدن چون آدم عاقل چیزی رو که انتخاب میکنه تاآخر بپایش می ایستد. واگر چیدید ظلمی درحقش شد حق خود رو میگیرد چون حق گرفتنی هستش نه دادنی و همیشه در طول تاریخ هرظلمی حاکمان برملت کردن از طریق دین بوده چون اکثر مذهبیون برایاس عقل و منطق دین رو انتخاب نکردن و از طریق ارث به آن رسیدن کسی که با این نظر مخالف است باخود بیندیشد اگر در اسراییل و یا کشورهای مسیحی و از پدرومادری یهودی یا مسیحی بدنیا میامد الان چه دینی داشت آیا شهامت عوض کردن دین رو داشتید یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
خیلی گنگ حرف زدی و مطالب متعددی را با هم خلط کردی! ما یک دین بیشتر نداریم و ادیان مختلف همگی پیام آور پیام واحدی هستند و از طرف خدای واحد! و نیازی به عوض کردن دین نیست و فقط باید به دستورات خداوند عمل کرد همین!
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
پس چرا میگن هرکی از دین اسلام به بهود یا مسیح تغییر دین بده مرتد و باید کشته بشه البته یهود و مسیح هم علمای دینسون همین نظر رو دارن پس دین واحدت کجا معنا پیدا میکنه .حرفم گنگ نبود باید تعقل میکردی تا به مفهوم برسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
البته در طول تاریخ آنهایی که ظلم کردند بی دین بودند و در مواردی هم افراد بی دین به نام دین ظلم کرده اند! دین داران همواره مقابل ظالمان بودند مانند امروز و همیشه تاریخ! جعل تاریخ نکن دادش من و تو خیلی زود این جهان را ترک می کنیم و باید در پیشگاه خداوند و تاریخ پاسخگو باشیم! سرگرم این هوچیگریهای رسانه ای نشو دروغ کف روی آبه!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
26
3
بی شعورا حتی یه ذره هوش هم تو اون مخ خالیتون ندارید خوب وقتی این زنا خودشون لخت شدن اومدن وسط شهر همه عالم و آدمم دیدنشون خود مردم ایرانم فیلمش رو تا جاهای مختلف میبینن دیگه چه دلیلی داره که صدا و سیما نشون شون نده، اگه نشون دادن بی حجابی رو بد میدونید پس اصلا چرا برای بی حجابی اعتراض می کنید و دو هفته ست زندگی رو به کام ما مردم نجیب و مسلمان ایران حرام کردید؟ شما خودتون نمیدونید کی هستید و چی میخواید، بدبختای روانی فقط من که روانشناسم میدونم شماها تا چه اندازه بدبختید و مریض
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
یااحمقی یاخودت روزدی به حماقت کانالهای مستهجن ماهواره ای هم به تعداد زیاد وجود داره پس چون خیلی ها می بینن صدا وسیمای ارزشی شما هم باید اون فیلما رونشون بده حجت شرعی این گه خوری صدا وسینا کجاست!زنگ بزن دفتر یه مرجع درباره کار صدا وسینما سوال کن ! بحث بر سر اینه که همین صدا وسیمای منافق جاهای دیگه پشه گیر میشه اینجا اشتر گذار شده !درثانی جناب رواتشناس !شما اگر خود فروید !یا ادلر هم بودی نمی تونستی حکم به جواز نمایش بدن برهنه از تلویزیون جمهوری اسلامی بدی ! کمی شعور سیاسی لازمه که بدونی هدف تلویزیون میلی از این خباثت چیه ! در ضمن با کثافت کثافت رو پاک نمی کنن ! اگر نیم گرم سواد دینی داشتی می فهمیدی که حلال محمد الی قیامت حلال وحرام محمد الی قیامت حرامه !در ضمن این طرف بی حجاب نبود لخت بود تمام اعتراضات چند هفته اخیر هم ریشه واقعی ش در خشم جامعه ازفقر ، ظلم ،بیعدالتی ، اختلاس ،رباخواری ریا کاری ....ودروغگوییه سیستمه ،یکی دوکتاب روانشناسی اجتماعی و جامعه شناسی هم بخونید برا درمان خودتون خوبه استاد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
معني روانشناس فهميدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
از آنجایی که فقط خودی ها در صدا و سیما ممنوع التصویر نیستند متوجه می شویم آن خانمهای برهنه هم حتما خودی و از نیروهای .... بوده اند ،
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
شما اگر روان شناسی، هرچه زودتر یه فکری به حال خودت بکن.
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
خیلی از اونایی که حجابشونو برداشتن فقط بخاطر نشون دادن اعتراض بوده، ن اینکه واقعا بخوان بی حجاب شن
بی حجابی میتونه برای نشون دادن اعتراض به گرونی، بیکاری، و مشکلات معیشتی و بدبختی مردم باشه
بعدشم هر کسی صلاح خودشو بهتر میدونه
بزور نمیشه نه کسی رو باحجاب کرد و نه بی حجاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
22
مهم نیست
مگر این بازی‌های تلوزیون تازه است ؟
مگر کسی تلوزیون نگاه میکنه؟
بگذارید به دروغ گویی هایش ادامه بده. مهم نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
22
تحلیل کاملا منطقی بود ولی مگه اینها تشنه خون مردم منطق سرشون میشه؟؟؟؟
جلوی چشم هشتاد میلیون ملت دارن خار میشن دارن ذلیل میشن هر چی رفتار کفتار صفت دارن رو میکنن چهره واقعی شونو بیشتر نشون میدن دیگه نمیتونن زیر لباس دین مخفی بشن ولی همچنان دارن حرفهای مزخرف خودشونو میگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
3
23
این خانم به دلیل جاسوسی برای ایران بازداشت شده خخخخخخخ دیگه اونا هم فهمیدن کار خودتونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
واقعا نفوذی بودن این خانم باور کردنیه؟ این جور باشه همه حاضرین در جمع که مکرر تایید و تشویق می کردند هم نفوذی اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
منکهومیگم همش فیلمه به قول قدیمیا "کارخودشونه" الکی این بچه مچه ها گول خوردن ریختن وسط آخرش میبین ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
آنهایی که کنفرانس برلین را یادشان هست ، خیلی خوب درک می کنند این زن ها چه کاره هستند ، آن سال هم یک مرد این نقش را بازی کرد .
صدا و سیما هم آن سال بر روی آن مرد کذایی مانور زیادی داد .
H
|
Canada
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
15
نه این وری نه اون وری
...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
2
12
کاملن خوب و منطقی و بدون هیچ جانبداری بیان کردین.دستتون درد نکنه از حرفهایی ک با اندیشه درست فرمودین.
خخخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
22
پرستوی تشریف داشتن و توسط نیروهای اطلاعاتی اروپا به جرم جاسوسی دستگیر شدن که این ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
جاسوسی از هلند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
3
8
این زن هرکی بود و از هر گروه یا دولتی بود نکته ی تاسف بار این هست که یک عده واستادن تا این کار کثیف رو انجام بده درصورتیکه باید حداقل با هو کردن یا ترک محل به این مسخره بازی واکنش میدادن
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
2
9
خیلی مطلب آموزنده و درستی بود چیزی ندارم که بخوام بهش اضافه کنم
بی شک هر انسان بیدار و هر وجدان آگاهی امروز حق رو از ناحق تشخیص میده و خواندن مطالبی از این قسم در پیدا کردن حقیقت برای آنهایی که هنوز مردد هستند کمک کننده است
ازنویسنده و منتشر کننده کمال تشکر رو دارم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
16
0
صدا و سیما رسما از پخش زن برهنه معذرت خواهی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
12
1
،از کوزه همان برون طراود که در اوست ،عقل شما ها هم مثل اون بدن لخت و عریانتون غاری از فهمهست ،خدا نور خودشو داره تام می کنه ولو کره الکافرون ،شما ها فقط خودتونو خراب کردید ،با برنامه ی خدا کهنمیتونیددر بیفتید ،جاء الحق و ذهق الباطل همتون از بین میرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
16
2
کار صدا و سیما که درست نبوده ، ولی فکر نمیکنید که کار شما هم مچ گیری از موضع گیری برحق صدا و سیماست که معنای ازادی در شعار اغتشاش گران را برهنگی میداند.
شما هیچ بویی از بصیرت نبرده اید .
پاسخ ها
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
شماهم ک خودتون ظاهربینید!
فکر نمیکنید بی حجابی میتونه نشونه ی اعتراض به گرونی ها، اختلاص مسیولین، مشکلات معیشتی و بیکاری و .... باشه!!!!؟؟؟
خیلی از معترضین ذاتا دنبال بی حجابی نیستن فقط با اینکار میخوان بگن معترض هستن به سیاست های نظام
محمد
|
United States of America
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
17
4
به نظردوستان اگه جمهوری اسلامی بره یک چیزبهتری می یاد؟ چی روی کارمی یاد؟ یامیشیم افغانستان وسوریه بندگان خدا. یاهم اروپاوامریکاالبته اگه دین وایمانی براتون مونده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
اروپا و آمریکا نمیشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
بله تا خدی درسته
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
16
2
واقعا حماقت برخی جالبه

زنه لخت شده بعد میگن بهش فاحشه نگید!!!

جالب اونی که میگه این مزدور جمهوری اسلامیه
خیلی جالبه ، هر اغتشاش گری که جنایت میکنه میگن مزدور بود ، هر کدوم شیک و مجلسی بود میگن مبارز بود

این عزیزان اغتشاش گر آیا برنامه ای برای روز فردای جمهوری اسلامی دارن ؟ اصلا میدونن دقیقا چی میخوان ؟
اینایی که تو روز روشن مثل زامبی به زن چادری حمله میکنن و دم از زن زندگی آزادی میزنن، اگر حکومت بیافته دستشون با میلیون ها محجبه چه خواهند کرد؟؟؟؟ کاری میکنن که داعش با زنای شیعه نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
بعد جالب‌تر این هست که اینایی که خودشون از همه خبیث ترند ومرگ لون دختر را بهونه کردند برای آشوبگری واشک تمساح براش می ریزند به صدا وسیما میگند خبیث.
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
12
طرف پرستو دراومد که…
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
12
با این همه دروغ ودغل هر روزه از صدا وسیمای فریب کار باید مردم کامل اونو تحریم کنن نه تماشا کنند نه اگهی بدن این شبکه دروغ پرداز درخدمت ستمگران ومال مردم خواران است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
8
تف به شرف صدا وسیمای میلی ، ننگ برشما دو رویان تزویر گو !!!..........
هم میهنانم لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
5
کافر همه را به کیش خود پندارد !
فکر کنم کامل و جامع گفتم !
دوباره میگم کافر همه را به کیش خود پندارد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
5
پایان شب اغتشاشگران سپید است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
2
حفظ وطن یعنی حفظ ناموس هروقت یه وطن فروش به هر بهانه ای به ناموس خودش رحم نکنه بنظرتون وطن براش اهمیت داره
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
چقدر حرف مفت
نظرات شما
پیشخوان