تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

امام جمعه موقت تهران: از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد

جماران نوشت: سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست دانشگاه تهران با موضوع بررسی ناآرامی‌ها و تجمع‌های اخیر در کشور گفت از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد. ایمان باور و اعتقاد قلبی است.

امام جمعه موقت تهران: از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد

رویداد۲۴ سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست دانشگاه تهران با موضوع بررسی ناآرامی‌ها و تجمع‌های اخیر در کشور گفت از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد. ایمان باور و اعتقاد قلبی است.

وی گفت: بحث این است که آیا اگر ما به مسأله‌ای ایمان نداشتیم و انجام آن کار در مرئی و منظر عمومی برای جامعه آسیب جدی داشت، برای انجام آن آزاد هستیم یا خیر. این را باید مطالعه کرد.

به تازگی در تلویزیون دیدم خانمی خیلی شدید از حجاب دفاع می‌کرد، اما به لحاظ پوشش ظاهری در سر و صورت، حجاب خوبی نداشت. با یک خانم هوشمندی از نزدیکان، تعجب خود را مطرح کردم.

از من سوال کرد که پوشش لباسش چطور بود؟ گفتم لباسش خوب بود. گفت این‌ها بی‌حجابی را در بدن‌نمایی می‌دانند. ولی او خود را محجبه می‌داند. این‌ها مسایلی است که باید به آن توجه کرد و اساساً یک جمع علمی می‌تواند به آن بپردازد. این جمع می‌تواند در این مورد بررسی کند که اگر در یک حدی مسائل اجتماعی، فرهنگی و دینی اقتضائاتی دارد چگونه عمل کنیم تا با آسیب روبرو نشویم.

منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
6
متاسفانه حاکمان ایران دین را در ظاهر می دانند در ظاهر حجاب داشته باشد و خود را به ریش و تسبیح و انگشتر عقیق مزین کرد ولی در خفا هر خلافی انجام دادی مشکلی نیست و این دیدگاه بیشترین اسیب را به دین و ایمان مردم زده است متاسفانه اینکار نه به دست مردم عادی بلکه به دست مبلغان دینی انجام شده است اگر دنیا صد سال بر علیه مسلمانان ایران تبلیغ می کرد نمی توانست این ضربه را بزند من خودم صدها نفر می شناسم که نماز و روزه را انجام می دادند ولی چندین سال است که با دیدن این تخلفات توسط حاکمان دینی از نماز و روزه رویگردان شده اند و چه بسا به دین هم اعتقاد ندارند چه قبول کنید و چه نکنید این است الان روزگار ما دلیل عمده اش دینی کردن حکومت است حکومتی که از عدالت و دین و ایمان و مبارزه با فساد و ظلم دم می زند و در عمل عکس انرا شاهد هستیم به یقین می توان گفت که تمام حاکمان فعلی به ثروتهای نجومی دست پیدا کرده اند و فرزندانشان در کشور های به اصطلاح متخاصم به عیش نوش مشغول هستند و پدارنشان هم در اینحا دمار از روزگار مردم در می اورند نمونه بارز ان وزیر پیشنهادی رییسی و اخوندی وزیر روحانی و صد ها نمونه دیگر اقای ابو ترابی مردم خیلی وقت است این حرفهای شما را می زنند ولی گوش شنوایی وجود ندارد خیلی از کارشناسان و دلسوزان جامعه چندین سال است که مشکلات جامعه را می گویند ولی متاسفانه به جای اینکه حکومت حرفهای اینها را بشنود و عمل کند یا از دانشگاه اخراج کرده و یا تن به مهاجرت اجباری داده اند و یا خانه نشین هستند الان که کشور دچجار بی نظمی و اشوب شده است و مردم از حاکمان رویگردان هستند دلیلش این است که حاکمان سخنان مردم را نمی شنوند و می گویند مرغ یک پا دارد و اگر صدای مردم شنیده نشنود برای حاکمان سنگین تمام خواهد شد تا حالا که بیش از 19 روز است کشور دچار التهاب شده است کوچکترین انعطافی از حاکمیت نه تنها دیده نشده است بلکه با سخنان بعضی از مقامات اوضاع پیچیده تر می شود متاسفانه حکومت متکی به بگیر و ببند و زندان باطوم و سرکوب شده است و این هم اخر به ضرر نظام تمام خواهد شد در زمان خاتمی دوت نفر اخوند در تلویزیون بحث می کردند یکی اصلاح طلب و دیگر از جریان تندرو بود اسمشان یادم رفته است ان روحانی اصلاح طلب به روحانی تندرو گفت ما اخوندها موضوع را دیر می فهمیم و مثال زد گفت کلمه دمکاراسی تازه وارد ادبیات ایران شده بود بطور محرمانه در حوزه به ما گفتند این کلمه مثل اینکه خطرناک است اول بروید تحقیق کنید بعد از یکسال تحقیق ما دیدیم که دمکراسی همان ازادی است متاسفانه حوزه ها از اول با تمدن و پیشرفت مشکل دارند زمانی گوش دادن رادیو و خواند روزنامه در حوزه قدغن بود و جرم سنگینی داشت و یا صدها مثال دیگر مانن اب بهداشتی و بر ق و حما م و نظایر اینها
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
7
از مسلمات دیگر این هم هست که همه شما رو به ما تحمیل کردند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
7
کو گوش شنوا
حالا بر فرض هم که یه نسل انقلاب کردن حجاب داشته باشن، نمیشه که انقلاب اونا رو که خودشونم پشیمون شدن، تحمیل کرد به سه نسل بعد!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
4
خورد کردن جمجمه نیکای ۱۶ ساله بجرم نداشتن روسری، ایمان شماست!؟ پیامبر من می گوید: "هنگامى که یتیم بگرید عرش بخاطر او به لرزه میافتد ..."
برو آرزو کن آخرتی نباشد بدبخت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
2
ایارهبری کشورمتوچه سیاست های تحاچمی خوداست که ملیونهانفردرکشور هزهرچی دین است متنفرشدن واینده کشوردیگردین چایگاهی نخواهدداشت
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
2
از عجایب امامان جمعه تهران اینه که یکی میگه ببندید بزنید بگیرید یکی هم میگه ایمان تحمیلی نمیشه !
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان