تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

۷ تاثیر خطرناک کمبود خواب در بدن

کمبود خواب به خصوص به طور مداوم عوارض خطرناکی برای سلامتی بدن به همراه خواهد داشت، عوارضی که هر فرد را می‌تواند نگران و از انجام فعالیت‌های روزمره ناتوان سازد.

تاثیرات کمبود خواب در بدن

رویداد۲۴ کمبود خواب امروزه به یک معضل تبدیل شده است و به عنوان نگرانی مهم سلامتی شناخنه شده است. کمبود خواب علل بسیاری دارد عللی، چون استرس زیاد روزمره زندگی، نگرانی در کسب و کار میتواند منجر به بی خوابی شوند به عبارت دیگر به دلیل مشکلات روزمره و دغدغه‌هایی که داریم، مجبور به خواب و تفریح کمتری هستیم.

۱- مغز:
مغز ما برای عمل بهتر و بیشتر وابسته به استراحت زیادی می‌باشد. کمبود خواب می‌تواند منجر به عصبانیت حاد، ضعف مدیریت استرس، ضعف تمرکز، ضعف حافظه و سخت شدن تصمیم گیری هایتان شوند.

۲- سیستم ایمنی بدن:
اصلی‌ترین قسمت بدن ما سیستم‌های ایمنی بدن می‌باشند که خواب کمتر از ۶ ساعت که حداقل خواب مورد نیاز بدن می‌باشد، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن ما میشود.

۳- هورمون ها:
کمبود خواب میتواند باعث عدم عملکرد صحیح برخی غدد شود. برای مثال برخی غدد که هورمون‌هایی مانند متابولیسم، تولید مثل و ... را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

۴- عضلات:
ضعف عضلات یکی از بارزترین عوامل کمبود خواب می‌باشد؛ بنابراین واکنش‌های کم و ضعف عضلات بدن میتواند باعث بی خوابی شود.

۵- قلب:
کمبود خواب در سیستم قلب ما تاثیر می‌گذارد و فشار خون را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. تحت نوسانات فشار خون، مغز ما خون و اکسیژن کافی را دریافت نمیکند که باعث بروز برخی مسایل میشود.

۶- بینایی:
به غیر از مغز، چشم‌های ما بیشتر تحت تاثیر بی خوابی واقع می‌شوند و علاوه براین طاهر چشم ما میتواند کمبود خواب را نشان دهد.

۷- اشتها:
کمبود خواب می‌تواند وابسته خورد و خوراک ما باشد. برخی هستند که خیلی کم احساس گشنگی میکنند و برخی دیگر خیلی زیاد غذا میخورند. جمعیتی هستند که غذا‌هایی حاوی قند و نوشیدنی‌های کافئین دار استفاده میکنند که متاسفانه این غذا‌ها در ابتدا تاثیر دارند، ولی رفته رفته تاثیر خود را از دست میدهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان