تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

مهاجرانی: گشت ارشاد، تصویری سیاه از دین ایجاد می‌کند/ گشت ارشاد را تعطیل کنید، شاید فردا دیر باشد

می‌توانیم تصور کنیم دختری که با اهانت و گاه هل دادن و گاه ضرب و شتم، قرار است امر به معروف شود و گاه مامور محترم دست و بازوی دختر را می‌گیرد و او را می‌کشاند تا او را به زور به درون ون بیندازد. (این تماس با نامحرم مشروع است؟!) برای همیشه تصویری سیاه از دین و ایمان و حجاب در ذهن آن دختر که «مادر» فردای این سرزمین است، نقش می‌شود.

مهاجرانی: گشت ارشاد، تصویری سیاه از دین ایجاد می‌کند

رویداد۲۴ سیدعطاالله مهاجرانی در یادداشت روزنامه اعتماد نوشت: موضوع حجاب و نسبت آن با گشت ارشاد، با هر بینه و برهانی که تاسیس شده باشد؛ جزء اصول دین نیست! تجربه نشان داده است که «از قضا سرکنگبین صفرا فزود!»

این گشت موجب نفرت و انزجار از دین و آیین و حجاب شده است. می‌توانیم تصور کنیم دختری که با اهانت و گاه هل دادن و گاه ضرب و شتم، قرار است امر به معروف شود و گاه مامور محترم دست و بازوی دختر را می‌گیرد و او را می‌کشاند تا او را به زور به درون ون بیندازد. (این تماس با نامحرم مشروع است؟!) برای همیشه تصویری سیاه از دین و ایمان و حجاب در ذهن آن دختر که «مادر» فردای این سرزمین است، نقش می‌شود.

تصور کنید آن دختر مسیحی باشد. یا اساسا در خانواده‌ای که تقید و پایبندی و شناختی از احکام اسلامی ندارد، پرورده شده باشد؛ ما با آموزش و پرورش و مسجد و مدرسه و صدا و سیما، چه آموزشی به او داده‌ایم؟ تا او را مجذوب دین و آیین کرده باشیم؟ از او چه توقعی داریم؟


بیشتر بخوانید: واکنش وکیل پرونده مهسا امینی به اظهارات دادستان کل کشور: درباره برخورد پزشکی قانونی حرف نزدیم تا بنزین روی آتش نریزیم


در محله خانه پدری و مادری‌ام در اراک، در محله ابوذر، همسایه‌ای داشتیم که کانون شادی و محبت در محله بود. مرحوم غلامرضا کفاش، خدا رحمتش کند، ستاره همه عروسی‌های محله و نیز عزاداری‌ها بود. در خدمت سر از پا نمی‌شناخت و صدای خنده‌اش خاموش نمی‌شد. همان اوایل انقلاب دخترش را به بهانه بدحجابی گرفته و شلاق زده بودند. آن دختر دیگر از خانه‌شان بیرون نمی‌آمد. مغموم و افسرده شده بود. مادرش برای مادرم تعریف کرده بود که وقتی مهمان هم به خانه‌شان می‌آید، دختر می‌رود در گوشه حمام می‌نشیند و بیرون نمی‌آید. شادی از خانه غلامرضا کفاش و محله رخت بربسته بود. خانه‌شان را عوض کردند. زندگی یک خانواده فدای فهم غلط و جهالتی شد که دختری را به بهانه بدحجابی شلاق زده بودند. مگر این تصویر تا ابد از ذهن و زندگی آن دختر و خانواده و دوستانش پاک می‌شود؟ مرحوم مادرم همیشه این قصه تلخ را با چشم پر از اشک روایت می‌کرد.

به قول شهید حاج قاسم سلیمانی گمان کنیم که «این دختران، دختران ما و شما هستند.» قانون و روش‌ها را اصلاح کنید. گشت ارشاد را تعطیل کنید. شاید فردا دیر باشد!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
1
ماهیت گشت ارشاد باعث شد در ایران کشت و کشتار به را بیافتد
گشت ارشاد و تحمیل اسلام با روش های مسلحانه واقعا نوبر است
خیلی از افرادی که در زاهدان کشته شدند حتی نمی دانستند ماجرا سر چیست و مهسا امینی را نمی شناختند!.
گشت ارشاد فتنه گری کرد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
1
0
ابو عطا ...
شما اول پاشو از لندن بیا ایران
بعد در بهشتی ک شما و دوستانت درست کردن، یعنی همین ایران راجع به حجاب و گشت ارشاد و مابقی موضوعات با هم صحبت میکنیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
1
چی می گی بابا. اتفاقاً منظور از گشت ارشاد همین دختر غلامرضا کفاش هست. معلومه شلاق خوب جواب داده. تعجب می کنم چرا دخترا رو می برن ارشاد کنند. باید ببرن شلاق بزنن تا دیگه از خونه بیرون نیان و جامعه پاک و اصلاح بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
1
0
اقاي مهاجراني، ٤٠ سال اين داستان را نگه داشتيد كه چه بشود؟ انزمان از ان دختر حمايت كرديد؟ دلتان برايش سوخت؟ تلاش كرديد برايش ديه بگيريد؟
لقمه هاي انگليسي راه شناخت حقيقت را كور ميكند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان