تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

«نسل زِد» چه کسانی هستند؟

بعد از اعتراضات به مرگ مهسا امینی در ایران، کلیدواژه «دهه هشتادی‌ها» و حضور آن‌ها در اعتراضات خیابانی توسط جامعه‌شناسان مطرح شد.

«نسل زِد» چه کسانی هستند؟
رویداد۲۴ به گزارش اعتمادآنلاین، نسل زد یا زومر‌ها به متولدین اواسط دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰ گفته می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی متولدین ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ در ایران جزو نسل Z قرار می‌گیرند که به دهه هشتادی‌ها مشهور شده‌اند.

بعد از اعتراضات به مرگ مهسا امینی در ایران، کلیدواژه «دهه هشتادی‌ها» و حضور آن‌ها در اعتراضات خیابانی توسط جامعه‌شناسان مطرح شد. اما دهه هشتادی‌ها یا نسل زد چه خصوصیاتی دارند؟

نسل زد اساساً در بستر اینترنت و دنیای آنلاین رشد کردند. آن‌ها از کودکی در خانواده حق رای و اظهار نظر دارند و بیشترین مراقبت خانوادگی نسبت به نسل قبل را داشته‌اند.

دهه هشتادی‌ها بی‌پروا و سلطه‌گریز هستند. به خاطر شبکه اینترنت و بازی‌های کامپیوتری، دارای ارتباطات بالا بوده و سریع گروه‌سازی می‌کنند.

علاقه‌مند و پیگیر سلبریتی‌ها بوده و معمولا تک‌فرزند هستند.

به خاطر وجود اینترنت و آشنایی با فرهنگ‌ها و کشور‌های جهان، ناخواسته یک شهروند جهانی هستند.

آن‌ها هیچ علاقه‌ای به خودسانسوری ندارند و به راحتی احساسات خود را بیان می‌کنند.

«نسل زِد» چه کسانی هستند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
1
این خصوصیات که اینجا گفته شده جای آسیب هم داره ابن بچه ها به خاطر صراحت و بی ملاحظه بودنشان در خطر افتادن به مسیر جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ اروپا هستند سبکهایی مثل هیپی گری کاش بهشون توجه درست بشه
نظرات شما
پیشخوان