تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

قتل‌های ناشی از اشتباه

قصد انجام قتل را نداشتند یا هنگام ارتکاب قتل، مقتول را اشتباه گرفته و جان یک بیگناه را گرفتند. در این گزارش به پرونده هایی اشاره می کنیم که در آن قتل هایی به اشتباه رخ داده است.

اخبار حوادث

رویداد۲۴ دو ماه قبل مأموران پلیس تهران در جریان قتل مرد جوانی در یکی از خانه‌های محله امامزاده حسن قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل مشخص شد مرد جوان به‌علت اصابت چهار ضربه‌ قمه جان خودش را از دست داده‌ است، درحالی‌که هیچ ردی از عامل این جنایت وجود نداشت، اما مأموران چند روز بعد از طریق دوست مقتول موفق شدند هویت قاتل را پیدا کنند.

به گزارش جامعه ۲۴، مرد جوان در تحقیقات به کارآگاهان پلیس گفت: چندی قبل با زن جوانی دوست شدم، اما شوهر خواهر او همیشه مرا تهدید می‌کرد و همیشه می‌گفت من را به قتل می‌رساند. بعد از مدتی او از من خواست تا با هم قرار بگذاریم. من هم که می‌ترسیدم بلایی سرم بیاورد یکی از دوستانم را به‌جای خودم سر قرار فرستادم.  بعد هم که متوجه شدم حسن -قاتل- او را با ضربات قمه به قتل رسانده و متواری شده‌ است.

با شناسایی هویت قاتل، مأموران به در خانه او رفتند، اما همسرش مدعی شد که حسن چند روزی است از خانه متواری شده و او نیز اطلاعی ندارند.

درحالی‌که دو ماه از فرار قاتل می‌گذشت کارآگاهان پلیس از طریق نیرو‌های مرزبانی متوجه شدند که عامل جنایت هنگام فرار در مرز دستگیر شده‌ است.

با انتقال متهم به تهران او دو روز قبل مورد بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به قتل گفت: من نمی‌دانستم که فردی که با خواهر زنم ارتباط دارد کیست. با او قرار گذاشتم و سر قرار، مردی، اسپری فلفل به صورتم پاشید و من هم قمه را از پشت کمرم درآورده و چند ضربه به او زدم، بعد هم به خانه رفتم و چند میلیون پول برداشته و فرار کردم.

قاتل ادامه داد: با برادرزنم در آلمان صحبت کردم و او مرا به سمت مرز‌های غربی فرستاد تا بتوانم به ترکیه رفته و از آن‌جا به آلمان فرار کنم. دفعه اولی که فرار کردم مأموران مرزبانی ترکیه به من حمله کرده و دو پایم را شکستند. بار دوم نیز با بهبودی حالم قصد فرار داشتم که این‌بار مأموران مرزبانی مرا گرفتند. من مرتکب قتل اشتباهی شدم و نمی‌خواستم او را بکشم.

به گزارش جامعه ۲۴، این پرونده تنها قتل اشتباهی نیست که در سال‌های اخیر رخ داده است. یکی از موارد قتل در سال‌های اخیر قتل‌های اشتباهی است. در این گزارش به برخی از پرونده‌های قتل‌های اشتباهی را مرور می‌کنیم.

قتل اشتباهی پسرخاله در دعوای هندوانه‌ای

زمستان سال ۹۹ بود که مأموران پلیس مشهد در تماس بیمارستان هاشمی‌نژاد در جریان مرگ پسر جوانی بر اثر اصابت گلوله قرار گرفتند.

هم‌زمان نیز مرد میوه‌فروشی در حاشیه شهر از شلیک به خودش خبر داد. با حضور مأموران در بیمارستان آن‌ها با جسد پسر جوانی روبه‌رو شدند که دو نفر او را به بیمارستان آورده و متواری شدند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان به سراغ مرد میوه‌فروش رفتند که او در تحقیقات گفت: پسر جوانی سر شب به مغازه آمد و با قمه تهدید کرد که مرا می‌کشد چراکه به او هندوانه خوبی نداده‌ام. من ترسیدم و در مقابلش هیچ حرفی نزدم.  او رفت و ساعتی بعد با دو نفر دیگر بازگشت. وقتی به خودروی آن‌ها نگاه کردم متوجه شدم نفر صندلی عقب که همان پسر جوان بود اسلحه دارد. با دیدن اسلحه ترسیده و به سمت بیابان فرار کردم و به دنبالم آمد، اما بعد از چند لحظه صدای شلیک شنیدم وقتی برگشتم دیدم یکی از آن دو نفری که مرا تعقیب می‌کرد روی زمین افتاده‌ است. همدستش هم او را سریع بلند کرد و با خودرو فرار کردند.

در ادامه با شناسایی هویت مقتول مشخص شد پسرخاله او به سمتش شلیک کرده‌ است.

با دستگیری رسول او در بازجویی‌ها مدعی شد: وقتی برای زهر چشم گرفتن از مرد میوه فروش رفتیم، او به سمت بیابان فرار کرد، هوا هم تاریک بود من اسلحه را به سمت او نشانه گرفته‌ام، اما ندیدم که پسرخاله‌ام محمود جلوتر قرار دارد و تیر به پشت سر او اصابت کرد و جانش را از دست داد من نمی‌خواستم مرتکب قتل شوم و اشتباهی پسرخاله‌ام را به قتل رساندم.


بیشتربخوانید: گزارشی از تصادفات جنجالی سال های اخیر


قتل اشتباهی به خاطر سوا کردن در دعوا

اواخر سال ۹۹ بود که پلیس تهران در جریان مرگ پسر هفده‌ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های غرب تهران قرار گرفت.

با حضور مأموران در بیمارستان، دوست مقتول گفت:  من و آریا در میدانی نزدیکی خانه‌مان در ماشین بودیم که یک نفر به سمت ماشین آمد و بدون هیچ حرفی یک ضربه به دست آریا زد و او را غرق خون کرد. آریا برای این‌که بداند چرا این اتفاق افتاده به سمت آن فرد رفت، اما او در نزدیکی خانه‌اش با قمه ضربه‌ای به سر آریا زد که جمجمه‌اش شکافت، او را به بیمارستان آوردیم، اما جانش را از دست داد.

درادامه کارآگاهان به سراغ محل جنایت رفتند و متوجه شدند عامل جنایت فرار کرده‌ است. یک هفته بعد قاتل شناسایی و دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: چند روز قبل در محله دعوا شد و من برای وساطت به آن‌جا رفتم، اما دو طرف دعوا به من گفتند خودت را نخود آش نکن و عصبانی بودند. آن‌ها گفتند که حساب من را خواهند رسید به‌همین خاطر من از ترس همیشه با خودم قمه حمل می‌کردم.

این متهم در ادامه ادعا کرد: شب حادثه هم وقتی برای گذاشتن زباله‌ها به خیابان آمدم متوجه شدم دو پسر جوان در خودرو، من را نگاه می‌کند از ترس که نکند آن‌ها همان افرادی باشند که من را تهدید کردند با چاقو به یکی از آن‌ها حمله کردم و وقتی به دنبالم آمد ضربه دوم را زدم، هیچ کدام از آن‌ها به من نگفتند که افراد درگیر چند روز قبل نیستند، من هم از ترس این کار را انجام دادم. به پیشنهاد برادرم فرار کردم، اما فرار فایده‌ای نداشت و پلیس مرا دستگیر کرد.

این قاتل که مرتکب قتل اشتباهی شده و جان پسر جوان را گرفته بود سال گذشته در دادگاه کیفری محاکمه و به اعدام محکوم شد.

قتل اشتباهی مرد میانجی در دعوا

به گزارش جامعه ۲۴، چندی قبل مأموران پلیس رباط‌کریم در جریان درگیری مرگ‌بار بین سه مرد قرار گرفتند. با حضور مأموران در محل مشخص شد مرد جوانی به نام هادی جانش را از دست داده‌ است.

در ادامه تحقیقات از فردی که او را به بیمارستان رسانده بود شروع شد. پسر جوان ادعا کرد من از فردی ۵۰۰ هزار تومان طلب داشتم به‌همین خاطر از دوستم خواستم تا من را همراهی کند و به در خانه‌اش برویم. وقتی به در خانه رسیدیم محمد با اسلحه از خانه خارج شد و دو تیر هوایی شلیک کرد. او قصد داشت برای ترساندن ما تیر هوایی شلیک کند که اشتباهی تیر به هادی خورد و نقش بر زمین شد.

در ادامه با شناسایی هویت قاتل، او ۱۰ روز بعد سوار بر یک خودروی سرقتی دستگیر شد. محمد در جریان دادگاه مدعی شد: من نمی‌خواستم پسر جوان را بکشم، شیشه کشیده بودم و حال خوبی نداشتم به مرد طلبکار هم گفتم به در خانه‌ام نیاید، اما او با دوستش آمد.

او ادعا کرد: هنگامی‌ که قصد داشتم تیر هوایی بزنم اشتباهی سر اسلحه به سمت پایین گرفته شد و تیر به دوستش خورد و جانش را از دست داد. 

این متهم بعد از جریان بعد از برگزاری دادگاه به قصاص محکوم شد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان