تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دو نفر در حال پریدن از دیوار زندان اوین گلوله خوردند/ نقشه کشیده بودند مامور سرشماری را بگیرند

کریمی قدوسی درباره حادثه آتش سوزی زندان اوین گفت: مسئولان زندان اوین حادثه را پیش‌بینی کرده بودند به همه جا هم ابلاغ کردند، آمادگی‌ها بسیار بالا بوده و در گزارش‌های میدانی که انجام دادیم این آمادگی را مشاهده کردیم.

کریمی قدوسی: چهار نفر در اوین اثر دودگرفنگی مردند/ دو نفر در حال پریدن مورد اصابت قرار گرفتند

رویداد۲۴ جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره آتش سوزی اوین و اینکه این حادثه قابل پیش بینی نبود گفت: چرا پیش‌بینی کردند به همه جا هم ابلاغ کردند، آمادگی‌ها بسیار بالا بوده و در گزارشات میدانی که انجام دادیم این آمادگی را مشاهده کردیم. اگر آمادگی نبود نقشه اصلی آن‌ها پیاده شده بود و امروز به خاطر آتش‌سوزی صد‌ها کشته در اوین داشتیم و بهره‌برداری خود را کرده بودند در نهایت اینکه نتوانستند از آن بند خارج شوند و کارگاهی را بدون بهانه آتش زدند.

او افزود: اسناد و مدارک نشان می‌دهد وقتی مأمور سرشماری وارد می‌شود عده‌ای او را می‌گیرند در را باز می‌کنند به لابی بین بند می‌ریزند و از آنجا شروع می‌کنند. ابدا درگیری و ناراحتی وجود نداشته است. نقشه کاملا طراحی شده بود. تیم‌های داخل زندان بسیار هوشیارانه عمل کردند و هم نیرو‌هایی که رفتند بسیار دقیق و خوب عمل کردند چراکه قبل از آن در زندان رشت هم چنین اتفاقی افتاده بود لذا پیش‌بینی‌های این چنینی صورت گرفته بود.

کریمی قدوسی در پاسخ به اینکه این اتفاقات از کدام بند شروع شده بود تصریح کرد: از بند محکومان مالی و اراذل اوباش شروع شد.


بیشتر بخوانید: اختلاف روایت ها از شب آتش سوزی در اوین/ یک آتش نشان: در اوین جنگ بود، ما همان شب ۸جنازه تحویل دادیم


عضو کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا در این اتفاق شاهد کم کاری هستیم خاطرنشان کرد: درباره حادثه اوین کم کاری صورت نگرفته است. اوین بسیار خوب و فوق‌العاده عمل کرده است و درباره آن حدود ۸،۹ نفری که کشته شدند ۳،۴ نفر در راه پله در جریان دود قرار گرفتند. دو نفر که در حال پریدن از دیوار بودند مورد اصابت قرار می‌گیرند. نظام جمهوری اسلامی جزییات را صادقانه پخش می‌کند.

کریمی قدوسی در پاسخ به اینکه فیلم دوربین‌های اوین پخش می‌شود یادآور شد: مستند اوین دیدنی است و انشاالله مانند عملیات بزرگ این مستند را هم به وقتش پخش می‌کنیم.

به گزارش ایلنا جواد کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران نیز درباره حوادث زندان اوین عنوان کرد: شبکه‌های ضدانقلابِ معاندِ عبری عربی اینترنشنال دو سه روز قبل از حادثه زندان اوین اعلام می‌کند که ممکن است حادثه‌ای مشابه سینما رکس آبادان در ایران اتفاق بیفتد یعنی در آتش‌سوزی بزرگی ممکن است جمع زیادی کشته شوند لذا بدانید اگر چنین اتفاقی افتاد این کار ایران است و به اصطلاح آن‌ها کار رژیم است.

وی افزود: داستان اوین دقیقا آن چیزی که کمیسیون امنیت ملی در میدان تحقیق و تفحص کرده و همچنین کمیسیون امور شورا‌ها که امروز به آنجا رفته‌اند، عین همانی است که به اطلاع مردم رسید.

وی با بیان اینکه شاید حدود ۴۰ یا ۵۰ میلیارد تومان خسارت به آن بند زده شده باشد، گفت: ابزار و امکاناتی که آنجا وجود دارد از بین رفته است. بسیار مهم آن است که بررسی‌ها نشان داد که دستگاه‌های امنیتی و شورای امنیت کشور از قبل به همه این مراکز مهمی که احتمال داده می‌شود التهابی در آنجا به وجود بیاید دستورالعمل‌های خودش را ارسال کرده و تذکرات خودشان را داده‌اند لذا در اوین هم یگان امنیتی کاملاً آماده بوده و توانسته بسیار خوب این نقشه شوم دشمن را خنثی و مهار کند.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که یک فردی از داخل بند با چاقو خودش را به بندی می‌رساند که مهدی (هاشمی) آنجاست و دنبال کشتن او بوده که حالا گویا قبلش مهدی در بند دیگری بوده که خودش درخواست می‌کند جابجا شود که گویا می‌آیند سراغش که او را بکشند.

نماینده مشهد یادآور شد: این را هم بگویید که می‌خواستند در این آتش‌سوزی بزرگ یک جمعی از زندانی‌ها کشته شوند و مهدی هم با آن سوابقش کشته شود و برای جمهوری اسلامی مظلوم چه پاپوشی درست کنند و چه التهاب‌آفرینی در دنیا و منطقه و کشور کنند کمک‌هایی هم که از بیرون رفته کاملا مسلط و حقیقتاً هوشیارانه عمل شده که امروز ما درخواست کرده‌ایم اعضای شورای تامین تهران تشریف می‌آورند کمیسیون امنیت که تشکر کنیم از زحمات، دقت‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های آن‌ها چه در تهران و چه در ماجرای زندان اوین.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
10
شلیک کردن به کسانی که از آتش سوزی فرار می کنند اوج معرفت اسلامی است!؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
8
اوضاع یه جوری شده یاد کتاب آخر هری پاتر افتادم.اونجاهاش که لرد ولدمورت اوج گرفته و وزارتخانه سحر و جادو رو گرفته و حتی روزنامه پیام امروز را!!!!!خیلی شبیه الان ماست!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
10
تو خوبی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
10
تو رو که راه ندادن از غیب میگی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
8
بعله ! تازگیها نظام تعداد زیادی پیشگو در حد نوستر اداموس ! استخدام کرده که ازقبل همه چی رو پیش بینی می کنند وجالبر ازهمه ایکی ثانیه تشخیص میدن همه چی کار دشمنه ! مثل مورد مهسا که یکنفر از کردستان در حال فیلمبرداری برای شبکه های معاند بوده دوستان هم از پیش می دانستند اما اجازه دادن دشمن کارش رو انجام بده حتی نیروی انتطامی هم با دشمن هماهنگ میشه که داستان فیلم خراب نشه ! در اوین هم دشمن همه کاره بوده مسولای زندان هم می دونستند دشمن قراره زندان اتش بزنه براهمینم مهدی رفسنجانی رو زودتر فرستادن خونه شون که بچه صحنه های هراس اور بالای ۱۸ نبینه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
9
این افغانی از همه جا های فوق امنیتی خبر داره - متاسفم برای کشورم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
9
ببینید این کی که با همان سواد شاگرد خیاطی که بوده یا شایدم کمتر
شده سردار و نماینده تو این کشور فلک زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
5
زیاد به حکایت این بابا دل نبندید . حکایت های متناقض زیادی بازهم گفته خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
5
کاش می شد سر این آشغال رو بالای دار ببینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
6
ای خداااا این قیافه های کج و کوله را تا کی باید تحمل کنیم؟؟؟؟؟ از اینهمه دروغ خسته که نشدند هیچ هی زشت تر و بی ریخت تر و خجالت آورتر.
ناشناس
|
Iceland
|
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
0
مستند اوین دیدنی است و انشاالله مانند عملیات بزرگ این مستند را هم به وقتش پخش می‌کنیم.....
فعلا برادران مشغول تدوین فیلمند انشالا اماده شد اولین بار در بخش خبری 20/30 پخش میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
1
گلوله نخوردند خودشون طومار مغزی داشتند و سوابق بیماریهای رنگارنگ!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان