تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

ایران به عربستان حمله می‌کند؟/ ادعای جدید آمریکا علیه ایران

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا مواضع این کشور را درباره موضوع حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل بیان کرده و به سوالی درباره ادعای «وجود تهدید حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در منطقه پاسخ داد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران

رویداد۲۴ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آمریکا تا چه اندازه برای خارج کردن ایران از کمیسیون حقوق زمان سازمان ملل مصمم است، گفت که ما در هفته‌های اخیر، عضویت ایران در این کمیسیون بخصوص را تحقیرآمیز دانسته‌ایم. این که کشوری حقوق زنان و دختران را نادیده می‌گیرد، جایگاهی در کمیسیونی دارد که دستور کار آن حفاظت و در نهایت، گسترش حقوق زنان است، تناقض آشکاری به حساب می‌آید.

پرایس در ادامه گفت: ما امروز تمایلمان را برای همکاری با شرکایمان جهت خارج کردن ایران از این کمیسیون و به همین دلیل اعلام کردیم. ما این مباحثات را با متحدان و شرکای‌مان در ادامه مسیر خواهیم داشت تا ببینیم چطور می‌توانیم به بهترین روش این کار را انجام دهیم.

کشورهای دیگری از جمله نیوزلند، هلند و کانادا نیز با تکرار همین ادعاها، خواستار حذف ایران از این کمیسیون سازمان ملل شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات بیشتری درباره ادعای وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در عربستان و عراق وجود دارد یا نه؟، گفت: من در جایگاهی نیستم که چیزی بیش از آن‌چه دیروز گفتم بیان کنم. ما دیروز گفتیم که درباره این تهدید نگرانیم. همان طور که دیروز گفتیم، ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی با سعودی‌ها در ارتباطیم.


بیشتربخوانید: چرا غرب به مذاکرات احیای برجام بی میل شده است؟


او افزود: پیامی که ما مدام هم در این زمینه و هم از مدت روی کار آمدن این دولت فرستاده‌ایم، این بوده است که ما در دفاع از منافع خودمان و شرکای‌مان در منطقه تردید نخواهیم کرد.

اظهارات پرایس در پی این  مطرح می‌شود که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، اخیرا در گزارشی ادعا کرد که ایران ممکن است به زودی به اهدافی در عربستان سعودی و شهر اربیل عراق حمله کند تا توجه افکار عمومی را از اعتراضات داخلی منحرف کند.

در این گزارش، با اشاره به اینکه عربستان این اطلاعات را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است، ادعا شده است که ارتش دو کشور و برخی دیگر از کشورها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت: ما نگران تهدید ایران هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با عربستان سعودی در تماس دائم هستیم. در انجام هیچ گونه اقدامی برای دفاع از منافع خود و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد  گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تهدیداتی علیه یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اظهار کرد: اینگونه خبرسازی های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
0
1
روسیه اعتقاد داره حمله ایران به عربستان پروپاگاندا هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
آی دزدای سانسورچی چرا شما که دم از آزادی بیان می زنید نظر من را که در ساعات اولیه متن بالا نوشتم را تا امروز که ۱۶ آبان هست نمایش ندادید ای دروغگوها
نظرات شما
پیشخوان