تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مناظره دو رئیس قوه درباره رسانه بسیار مبارک است/ دیوار کوتاه رسانه‌ها

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوار رسانه‌ها کوتاه است و هر کس کم می‌آورد این کاستی را بر سر جامعه رسانه‌ای خراب می‌کند درحالی‌که دیوار اقتدار جامعه رسانه‌ای باید آن‌قدر مرتفع باشد که دیگران در کنف آن پناه گیرند.
رویداد۲۴- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوار رسانه‌ها کوتاه است و هر کس کم می‌آورد این کاستی را بر سر جامعه رسانه‌ای خراب می‌کند درحالی‌که دیوار اقتدار جامعه رسانه‌ای باید آن‌قدر مرتفع باشد که دیگران در کنف آن پناه گیرند.

محمدعلی وکیلی، عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره ورود مجلس به امنیت رسانه‌ها گفت: قانون فعلی مطبوعات کاستی‌هایی دارد که از اهمیت فراوانی برخوردار است. برآیند این قانون همین ضریب فعلی پائین امنیت در مطبوعات است به همین دلیل هم دولت مکلف شده اصلاح قانون مطبوعات را سریع‌تر به مجلس بیاورد که این لایحه در کمیسیون فرهنگی مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای هدر نرفتن این فرصت تاریخی، اظهار داشت: اصلاح قانون مطبوعات این فرصت را پیش روی دولت و جامعه رسانه‌ای قرار خواهد داد که قانون به نفع ایجاد امنیت بهتر برای جامعه مطبوعاتی تغییر یابد.

وکیلی در ادامه به لایحه نظام صنفی نیز اشاره کرد و یادآور شد: لایحه نظام صنف هم درحال سپری کردن مراحل نهایی است. این لایحه نیز می‌تواند صنوف مطبوعاتی را ساماندهی کند که درنهایت منجر به قوت مطبوعاتی خواهد شد.

وکیلی در مورد انتقاداتی که به لوایح دولت وارد است نیز اظهار داشت: باید کاری انجام داد و جایز نیست صفر و صدی با آن برخورد شود. دوستان نباید محاسبه غلط از موقعیت داشته باشند و به دنبال یک مدینه فاضله در این لایحه بگردند که گرفتار سرنوشت مجلس ششم شود. از طرف دیگر هم این فرصت توسط دولت نباید به قیمت ارزان از دست رود نیاز است تا در ظرف امکانات کنونی تغییرات به نفع امنیت مطبوعات تغییر پیدا کند و شخصاً به این حرکت امیدوار هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره گله‎گذاری‎های رییس جمهور از برخورد با رسانه‏‎ها گفت: دیوار رسانه‌ها کوتاه است و هر کس کم می‌آورد این کاستی را بر سر جامعه رسانه‌ای خراب می‌کند درحالی‌که دیوار اقتدار جامعه رسانه‌ای باید آن‌قدر مرتفع باشد که دیگران در کنف آن پناه گیرند.

وی درباره واکنش رئیس قوه قضائیه به سخنان رئیس‌جمهور در روز افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات امسال مبنی بر اینکه نباید قلم را شکست و زبان‎ها را بست بیان کرد: مناظره دو رئیس قوه در ارتباط با حوزه رسانه بسیار میمون و مبارک است ما به‌جای مسابقه برای تحمل‌ناپذیری مقامات باید مسابقه تحمل‌پذیری و دفاع از آزادی بیان راه بیاندازیم. به نظر من این دیالوگ دو رئیس قوه یک چشمه کوچک از مسابقه دو مقام مسئول در دفاع از آزادی بیان بود که بسیار مبارک است.

وکیلی ابراز کرد: امیدوار هستم رئیس قوه مقننه و همه وارد مسابقه دفاع از آزادی بیان و جایگاه رسانه و نزدیکی با جامعه رسانه‌ای شوند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان