تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بورل: اوضاع برجام به درستی پیش نمی‌رود

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بخشی از بیانیه‌ای که روی پایگاه اینترنتی خود بعد از مذاکرات وزرای خارجه گروه هفت در مونستر آلمان منتشر کرده، به نقل از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفتگو درباره ایران در این مذاکرات خبر داده است.

بورل

رویداد۲۴فارس نوشت:  بورل در توییتی در همین خصوص نوشت «برداشت خود را از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، روابط با چین، وضعیت در ایران و آفریقا بعد از نشست هفته گذشته وزاری خارجه گروه هفت» در این بیانیه اعلام کرده است.

او در بیانیه مذکور در ادامه نوشت: «در مونستر، گفت‌وگوی مهمی درباره ایران داشتیم. اعتراضات در پی کشته شدن مهسا امینی ادامه دارد. شجاعت زنان ایران را که در خط مقدم اعتراضات مسالمت‌آمیز هستند، تحسین می‌کنیم. من این پیام را به شکل بسیار شفاف به حسین امیرعبداللهیان همتای خود در تماس چهارشنبه گذشته منتقل کردم. هفدهم اکتبر، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه افراد مسئول سرکوب خشونت‌بار غیرقابل قبول اعتراضات اعمال کرد».

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا همچنین در پی تحویل بسیار نگران‌کننده پهپاد‌های ایران به روسیه، دست به اقدام زد.

بورل سپس به مذاکرات احیای برجام اشاره کرد مدعی شد: در خصوص برجام، اوضاع به درستی پیش نمی‌رود. مواضع بین طرف‌ها هنوز به هم نزدیک نشده است. ایران باید با آژانس بین‌المللی اتمی به شکلی سازنده تعامل کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان خواستم این را پیش ببرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات برجام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
1
2
اوسگول و موسگول برجام هستن
مغزشون زنگ زده
باز صد رحمت به ترامپ
نظرات شما
پیشخوان