تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

لیست طولانی ممنوعه‌ها / سرنوشت معترضان مشهور چه خواهد شد؟

در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده زیادی از نحوه برخورد با معترضان گلایه کردند. تا این لحظه بخش عمده آنها یا ممنوع الخروج شده‌اند یا ممنوع التصویر. با این حال معلوم نیست در آینده چه برخوردهای بیشتری صورت خواهد گرفت.

سلبریتی های ایران

رویداد۲۴ میثم سعادت: اعتراضات سال ۱۴۰۱ تا اینجا طولانی‌ترین اعتراضات تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ اعتراضاتی که هرچند در هفته اخیر از شدت و گستردگی آن کاسته شد، اما طبیعتا دارای آثار متاخر زیادی بر زندگی مردم ایران خواهد بود. یکی از مهمترین آثار آن هم، درباره سرنوشت افرادی است که در این ایام به نحوی از اعتراضات حمایت کردند. این حمایت‌ها طبیعتا باعث می‌شود که صداوسیما و دیگر رسانه‌های حاکمیتی نسبت به آن‌ها با حساسیت بیشتری برخورد کند.

کدام بازیگران کشف حجاب کردند

این هفته ترانه علیدوستی کشف حجاب کرد. او تا اینجا مشهورترین بازیگری است که کشف حجاب کرده است. هرچند ترانه علیدوستی بازیگر اصلی برخی از برترین آثار نمایشی سال‌های اخیر بوده است، اما صداوسیما هیچوقت ارتباط نزدیکی با او نداشته است؛ با این حال آثاری که او در آنها بازی کرده عمدتا از آثار ماندگار سینمای ایران به شمار می‌روند.

به جز ترانه علیدوستی، بازیگرانی مثل کتایون ریاحی، شقایق دهقان، آناهیتا همتی، شبنم فرشادجو، مریم پالیزبان، مریم بوبانی، آبان عسگری، سحر زکریا، خزر معصومی و ... نیز کشف حجاب کرده‌اند و همین موضوع باعث خواهد شد بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های آرشیو صداوسیما برای بازپخش با چالش مواجه شوند؛ از سریال محرمی «شب دهم» تا ملودرام «پس از باران» و سریال تاریخی و پر هزینه «یوسف پیامبر» که قسمتی از کارنامه بازیگری کتایون ریاحی است. شقایق دهقان هم بازیگر بسیاری از پربیننده‌ترین سریال‌های کمدی این سال‌ها بوده. از «ساختمان پزشکان» گرفته تا «شب‌های برره» و «پاورچین».

حامد بهداد و حمید فرخ نژاد، سعید روستایی، مانی حقیقی و ... هم از بازیگران و کارگردانانی بودند که از شعار زن زندگی آزادی و اعتراضات حمایت کردند. هر کدام از این چهره‌ها آثار پرفروش و بعضا قابل توجهی داشته‌اند که ممنوع شدن این آثار، ضربه بزرگی به صدا و سیمای جمهوری سالامی خواهد زد. آن هم در شرایطی که بدانیم طبق آخرین نظرسنجی‌ها، بینندگان شبکه آی‌فیلم که سریال تکراری پخش می‌کند، از بینندگان شبکه یک و دو و پنج و نسیم بیشتر است.

مجریان حذف شده

به گزارش رویداد۲۴ فقط بازیگران نیستند که این روز‌ها در خط قرمز قرار گرفتند. تنی چند از مجریان و برنامه‌سازان هم در خط قرمز صدا و سیما قرار گرفتند. مشهورترین آن‌ها مهران مدیری بود که برنامه فصل جدید دور همی به خاطر مواضع خاص او فعلا توقیف شده است. این توقیف تا همین جا یک ضربه به شبکه نسیم زده است و جایگاه این شبکه را از پربیننده‌ترین شبکه‌های صداوسیما تنزل داده است.

به جز مهران مدیری، عادل فردوسی‌پور هم احتمالا برای همیشه از اجرا در صدا و سیما جدا شده است. او بار‌ها در این ایام در کنار دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، با آن‌ها همراهی می‌کرد. در حیاط دانشگاه با آن‌ها نهار خورد و در سخنرانی تریبون آزاد شریف سخنرانی کرد. عادل فردوسی پور بعید است به این زودی‌ها امکان حضور در رسانه ملی را پیدا کند.

مجتبی پوربخش دیگر مجری صداوسیما بود که در جریان اعتراضات به خاطر حمایت از معترضان از اجرای برنامه فوتبال ۱ کنار گذاشته شده است.

علی ضیا مجری برنامه پربیننده فرمول یک هم از دیگر مجریانی بود که ظاهرا در جریان اعتراضات با مشکل مواجه شد و حتی ممنوع الخروج هم شده بود. او به خاطر مواضعش درباره درگذشت مهسا امینی و افزایش قیمت‌ها به مشکل برخورده بود.

ورزشکاران معترض

در میان ورزشکاران هم فهرست بلندی از معترضین وجود دارد. از علی کریمی که اصلا احتمال بازگشت او به ایران نیست تا علی دایی بزرگترین گلزن تاریخ فوتبال ایران یا رسول خادم که اولین مدال طلای تاریح المپیک را بعد از انقلاب به دست آورد.

به این فهرست می‌توان نام برخی فوتبالیست‌های تاریخی بزرگ مثل مهدی مهدوی‌کیا و همچنین ستاره‌های محبوب پرسپولیس و استقلال مثل مهدی قائدی، سروش رفیعی، یحیی گل محمدی و وریا غفوری و سردار آزمون و سیاوش یزدانی و دیگر ورزشکاران همچون سعید پیرامون و حسین ماهینی و میعاد یزدانی و ... را اضافه کرد. حذف این همه فوتبالیست البته کار دشواری است، اما حالا شایعاتی منتشر شده که گویا انگیزه جدی برای این کار وجود دارد. چنانچه محسن کوهکن نماینده پیشین مجلس به رویداد۲۴ گفته «ما بعد از انقلاب یک فردی را داشتیم که مرجع تقلید بود، اما یک مسیر دیگری را رفت و حذف شد. [آیت الله شریعتمداری] فردی بوده که رئیس جمهور بوده و یک مسیر دیگری را رفته و حذف شده، حالا دیگر یک بازیکن که سهل سهل است.» یا در اظهار نظری دیگر سرهنگ احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به رویداد۲۴ گفته «اگر بازیکنی، فهم درستی از این صحنه و میدان ندارد، ضرورتی ندارد همچنان در تیم ملی حضور داشته باشد. اگر بنا به بی‌احترامی باشد، آن بازیکن و بازیکنان، شایستگی پیراهن ملی را ندارند. برای چه ملت باید شاهد این باشند که فردی وارد تیم ملی شود، اما از خواندن سرود ملی، خجالت بکشد. از این‌رو، فدراسیون فوتبال باید به وظایف خود در این خصوص بپردازد.»


نماینده سابق مجلس: ما مرجع تقلید و رئیس جمهور را حذف کردیم، ورزشکار و بازیگر که سهل است


خوانندگان مغضوب

تا اینجا یکی دو خواننده رپ مثل توماج صالحی بازداشت شده‌اند. شایعه بازداشت سیروان خسروی و برادرش زانیار خسروی هم منتشر و بعدا تکذیب شد. به جز آن، همایون شجریان هم خبر داد که پاسپورتش توقیف شده و بعد از چند روز کنسرت‌های خارج از کشور خود را لغو کرد. این در حالی است که هم شجریان پسر و هم برادران خسروی، خواننده تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی بوده‌اند.

علاوه بر اینها، اساتید دانشگاه، ورزشکاران بسکتبال و هندبال، ستاره‌های زنی که کشف حجاب کرده‌اند را می‌توان به گروه بالا اضافه کرد. این فهرست طولانی در نهایت با چه واکنشی مواجه می‌شود؟ یک نماینده گفته باید این چهره شناسایی شوند تا به موقع با آنها برخورد شود: «ما از ارزش‌هایمان کوتاه نمی‌آییم؛ البته در بعضی جا‌ها این جریانی که اتفاق افتاد، دست‌های نفوذی و چهره‌های نفوذی را مشخص کرد. کسانی که از سفره انقلاب استفاده کردند و به صورت انقلاب لگد و سیلی زدند، همه این‌ها مشخص هستند، اعم از دانشگاهیان، سلبریتی‌ها، ورزشکاران و نمایندگان مجلس در هر قشری این افراد باید نشانه‌گذاری و مشخص شوند. باید چهره‌های افرادی که تا به حال خود را ایرانی و انقلابی نشان می‌دادند، اما محتوایشان چیز دیگری بوده یعنی بر اساس خواست دشمن حرکت می‌کردند، شناسایی شود.»

در این ۶۰ روز اتفاقات بی‌سابقه‌ای در ایران رخ داده و اعتراض همچنان کمابیش ادامه دارد. ایران بعد از جنبش زن، زندگی، آزادی بسیار تغییر کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهسا امینی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
12
5
وقتی جام جهانی هم رفتن سرود نخوندن دیگه چه فایده ای داره،قبلش باید توجیه شون کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
4
20
اره اینا به خودشونم رحم نمبکنن هر کسی سر راه منافعشون باشه برمیدارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
5
12
اَه رویداد جون، تحلیلات چقدر آبدوغ خیاری شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
7
21
وقتی اقلیت تندرو برمسند حکومت باشند،اصلا مردم را نمیبینند.
این لیستی که گفته شد آدمهای معمولی ایران نیستند واگر آنها نادیده گرفته میشوند،پس وای بحال عامه مردم.
کیمیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
8
13
مهران مدیری نه تنها الان بلکه همیشه پشت مردم بوده و حمایت کرده...
5
|
Sweden
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
9
18
در رو همین پاشنه نمیچرخه! همه انهایی که بیرونن مثل کریمی به احترام بر میگردند و بقیه که داخلند هم عزت مند تر میشن و روسیاهی به ذغال میمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
12
8
اینها که همشون مدتهاست علاف و بیکارن قبلا کار کردن پولشو گرفتن و با چرخیدن در کشورهای مختلف دارن خرج می کنند زیاد نگران این جماعت مفت خور نباش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
3
9
مگه همه مردم را میشه حذف کرد خوب ی عده مسؤلین اختلاس گر را باید چیکار کرد کدوم قانونی میخواد این عوضی هارا دستگیر کنه حتما دزد می‌گذاره دنبال دزد یا الان با هم شریک نشستن می‌خورند بله حال جایی نرفتن معترضان الان به اوضاعی که به وجود آوردید برسید بعد معترضان را هم اگر مردم بهشون اضافه نشدن و شما را که عرضه کشور داری ندارید بیرون نکردن ی کاری میشه کرد دایی کجاش اخنشاشگر گفته این دختر را بردید گروکشی جلو مردم به جان هم انداختید مردم را جوانان را مقابل هم قرا ندید مخالف چی بوده مخالفت با مسؤلین بی لیاقت حق همه هست ادامه داره مخالفت با خزعلی با ابتکار با مسؤلین که توله هاشون خارج کشور است چرا مخالفت نباشه مگر مردم این رسانه های که این تصاویر را پخش می‌کنند خود بنزین روی آتش است الان زاهدان را با چاخان دارید رام میکنید اما ممکن نیست مسکن است مقطعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
7
5
همگی به ظاهر طرفدار مردم ولی از کیسه این نظام خوردن وبزرگ شدن حالا به این پرچم سیلی میزنن حیف کلمه شرف وغیرت که واسه اینا خرج بشه تفریح جای دیگه میکنن ولی واسه مردم عزای ظاهری میگیرن فقط گول اینا رو نخوریم
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
7
3
آقای دکتر رئیسی
وزیر ورزش بی لیاقت و اصلاح طلب رو هر چه سریعتر عوض کنید، تا بیشتر از این گند نزده به دولت انقلابی
خبر دارم اکثر مدیران کل سطح کشور یا اصلاحاتی هستند یا رگه هایی از جریان قبل دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
جدیدا به شش کلاسه ها میگن دکتر!!!! بیخیال رگ گردن کلفت نکن برو ساندیستو کوفت کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
6
5
سلبرتی یعنی عاشق ثروت ، شهوت و شهرت ارزش دیگری ندارند! اینها وسیله سرگرمی مردم هستند کارکرد سیاسی ندارند! مردم ایران سیاسی و با سواد و ریشه دار هستند مثل کشورهای در پیت نمی شود فریبشان داد و با شامورتی بازی و استفاده از چند تا دلقک تحول مهمی ایجاد کرد شاید مثل امروز چند تا بچه کم سن و سال فریب بخورند که اونها هم به تدریج آگاه می شوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
5
5
بابا ول کنید این آدمهای بی سواد و بی شخصیت رو که مرتب آلت دست میشن و کشور و مردم را به زحمت می اندازند و چون وضع مالی خودشون خوبه نمی فهمند با اغتشاشات چه به روز معیشت مردم می آورند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
3
5
اینا مهم نیستن بالاخره اونقدر دوست و آشنا دارن که لنگ نمونن شما مردم عادی رو بچسب که گرفتارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
2
رویداد اینها فعالیتی در رسانه ها و یا فوتبال ندارند یا دنبال تجارت و پول در آوردن هستند و بقیه هم که غاز می چرونند دست از سرشون بردار واسه خودشون خوشن! پدر فضای مجازی بسوزه که چقدر آدمهارو سوزوند و خاکستر کرد چند تاش هم اینها هستند. اینها فکر کردند رژیم در حال عوض شدنه سریع رنگ عوض کردند و هول شدن و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
1
4
اینها را که میبنی همه اشون معترض های بادی هستند باد از هر طرف بیاد بادش میدن چون عضو حزب بادن جدی اشون نگیرید .
محمد حسن زیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
2
الآن ایران عزیز ما یک کشور مستقل است ،مثلا اگر ایران بدست کسانی که لایقش نیستند بیفتد اولین گروه داعش و دومی طالبانند که هدفشان گرفتن ایران است و به هیچ کس رحم نمی کنند ،با یک افغانستانی صحبت میکردم خوب گوش کنید ،او می گفت در کتابهای تاریخ افغانستان آمده ایران جزئی از خاک افغانستان بوده و از افغانستان جدا شده،برعکس ما که میگوییم افغانستان واقعان از خاک ایران بوده و توسط یک شورشی بنام محمود افغان ازخاک وطن عزیزمان اونم بخاطر شاهان قاجار بی لیاقت جدا شده ،اینها این تصور را دارند و میگویند یک روزی این خاک را بدست میگیریم،حالا سلبریتی های محترم لطفا بیدار شوید این مملکت اگر بدست نا اهلش بیفتد بیچاره ایم، د سته مشکل اقتصادی داریم اگر همه مثل آلمانی ها متحد شویم و به هیچ بیگانه ای اجازه دخالت در وطن عزیزمان ایران را ندهیم که برای ما رجز
خوانی کنند.
معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
3
5
اگر قرار باشد جنگی باشد در زمین تل‌آویو است ما ترکهای ایران درسرمای منفی ۵۰درجه از آب وخاک وامنیت همه ایرانیان دفاع میکنیم فقط مطیع رهبرمان آقای خامنه ای هستیم تمام..‌‌‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
2
2
تف به ذات این سلبریتی های بی غیرت وطن فروش بیگانه پرست
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
1
1
خاک بر سر این بی دین و ایمان ها الهی خدا مرگ همشون بده که جز ضرر برای کشور چیز دیگه ای نداشتن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
1
1
ما مردم ایران نهایت نفرت رو از حامیان این اغتشاشات داریم.گدای غرب هستند .عزت نفس ندارند خود تحقیر هستن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
1
0
سلبریتی ها به فکرمنافع خودشونن، درظاهر خودشونو دلسوزمردم نشون میدن
ش.؟..ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
1
0
خدالعنت‌شون‌کنه.اول‌بعدهم‌توف‌به‌زاتشون‌‌..وطنفروششون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
1
یه مشت وطن فروش خائن
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
2
1
من ایران و رهبرم را دوست دارم و جانم را فدا میکنم.
اینها بی غیرت هستند فقط میخوان دیده بشن .اگه جنگ بشه اینها فرار رو ترجیح میدن فقط به فکر خودشونن ماییم که جانمان را فدا میکنیم .به این ادمها اعتماد و حرفاشونو باور نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
0
0
باز هم صد رحمت به ر. ت که نرفت جوولان بده این قضیه اغتشاشات را?
دری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
1
1
اینا میخوان بیشتر معروف و پول دربیارن غصه مردم میخورید یمقدار کمکشون کنی توهمین سلبریتیها کسانی هستند برادرش محتاج ۱۰۰تومان بهش نمیده پس لطفا دلسوزی ظاهری نکنید
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
1
1
این ارازل اوباش که اسم هنرمند ورزشکار دارند امثال مهران مدیری علی دای علی کریمی ...و غیره باید کاملا مشخص شوند و تحت نظر باشند اینها از داعش برای ملت شریف ایران بدترند این اغتشاشات چهره زشت این ارازل نشون داد هیچ هنری ندارند .کسیکه به پرچم وطنش توهین کنه و پشت کنه و خیانت کنه و سرود مقدس جمهوری اسلامی نخونه جد ابادش باید از این کشور مقدس بیرون کرد و گر نه خیانت به خون مدافعان امنیت و شهدا و دیگر زحمتکشان است .فقط برخورد شدید چاره کاره وسلام درود سلام بر شهدا مرگ بر منافق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان