تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
رابرت مالی:

دیگر تمرکزمان روی توافق نیست/ سیاست تحریم علیه تهران را دنبال می‌کنیم

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که مذاکرات وین بر سر احیای برجام به دلیل مواضع ایران و آنچه از شهریورماه رخ داده، متوقف شده است.

دیگر تمرکزمان روی توافق نیست/ سیاست تحریم علیه تهران را دنبال می‌کنیم
رویداد۲۴ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که مذاکرات وین بر سر احیای برجام به دلیل مواضع ایران و آنچه از شهریورماه رخ داده، متوقف شده است.

 به نقل از رویترز، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاریس با اشاره به اینکه فروش پهپاد توسط ایران به روسیه و ناآرامی‌های اخیر در ایران تمرکز آمریکا را از توافق هسته‌ای برداشته است، اظهار کرد که آمریکا در دیپلماسی را باز خواهد گذاشت «اگر» و «برای زمانی که» موعد مناسب فرابرسد.

به نوشته ایسنا، این مقام ارشد آمریکا تصریح کرد: تمرکز ما توافقی نیست که پیشروی نمی‌کند بلکه روی چیزی است که در ایران رخ می‌دهد. همچنین بخش دیگری از تمرکز ما روی فروش پهپاد توسط ایران به روسیه و آزادکردن گروگان‌هایمان است.


بیشتر بخوانید: مکرون: وضعیت سیاسی ایران احتمال توافق را سست کرده است


او در ادامه عنوان کرد که واشنگتن هم‌اکنون سیاست تحریم و فشار را علیه ایران دنبال خواهد کرد.

مالی افزود: اگر این مذاکرات (هسته‌ای) در جریان نیست به خاطر موضع ایران است و هر آنچه از ماه سپتامبر رخ داده.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بدون تعیین چارچوب زمانی برای مذاکرات گفت که اگر دیپلماسی شکست بخورد، آمریکا آماده استفاده از دیگر ابزار‌ها خواهد بود.

این مقام آمریکایی همچنین عنوان کرد که اگر ایران بخواهد ابتکارات جدیدی برای عبور از سرحد‌های برنامه هسته‌ای اتخاذ کند، آنوقت پاسخ به طور واضح متفاوت و هماهنگ‌شده با متحدان اروپایی‌مان خواهد بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رابرت مالی ، برجام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
0
رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا جنایتکار تاکنون در مورد مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره بیش از 999 هزار بار دروغ گفته است.
ما مدعیان حقوق بشر را مانند رژیم کودک کش صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
1
راستش من خائن نیستم. ولی بنظرم حق با آمریکاست .از سال ۲۰۰۸ که اوباما آمد و دوست داشت مشکلات با ایران حل بشود ، حکومت ایران از این فرصت استفاده نکرد تا ۲۰۱۳که داستانی برجام شروع شد و در ۲۰۱۵ به نتیجه رسید و توافق شد. باز ازاین برجام آنقدر استفاده نکردیم و تازه سنگ انداختیم جلوش تا ۲۰۱۷که اوباما رفته بود و یک آدم بی منطق مثل ترامپ آمد و زد زیر میز . باز از ۲۰۲۰ که بایدن آمد خواست که برجام احیا شود و ایران اینقدر فس فس کرد و ناز کرد تا رسید به الان ۲۰۲۲ و خورد به اعتراضات گسترده . کلا همه چیز خراب شد . یعنی از این ۱۴ سال اگر به نتیجه نرسیدیم ۹ سالش تقصیر ایران بود و ۳ سالش تقصیر آمریکای ترامپ و فقط دو سال خوب بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
0
تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی، همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
0
ما هم روی خارج شدن از برجام متمرکز شد ه ایم. تا توافق ننگین برجام را به صورت شیطان بزرگ بکوبیم وبعد از خروج ایران از برجام امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناشناس
|
Estonia
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
1
من طرفدار ظزیف و یا روحانی نیستم - حاکمیت می خواست برجام در زمان رییسی به سر انجام برسه - منتها با این تیم مذاکره کننده که حتا انگلیسی هم بلد نیستند و این نمایندهای مجلس که خواستار اعدام مردم هستند - همه فرصت ها سوزانده شد. این هم وضع مملکت است. حالا چپ و راست برای اروپایی ها به صورت مستقیم و برای آمریکا غیر مستقیم پیغام - پس غام می فرستند :که بیایید ما حاضریم هر چه شما بگویید قبول کنیم - لیکن طرف مقابل دیگر اعتمادش را از دست داده و مذاکره را بی هوده می داند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
0
ما هم تمرکزمان روی خروج و اتش زدن برجام است. ، توهم برو تحریم وضع کن تا جونت در بیاد. تحریم دیگه از این که هست بیشتر نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
کسانی که دم از نبود آزادی در کشور می‌زنند به کدخدای خود بنگرند که خبرنگار آمریکایی پس از سؤال از بولتون درباره جنایات جنگی آمریکا چگونه به او دستبند زده از جلسه بیرون ‌انداختند؟!
بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال پس از این همه رسوایی در ادعای احمقانه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از اینکه آن همه گلوی خود را پاره کردند و فراخوان دادند و نتوانستند هیچ غلطی بکنند حال از فرط درماندگی مثل سگ‌هار مشغول گاز گرفتن یکدیگر شده‌اند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان