تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
حسین امیرعبداللهیان:

آمریکا پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند/ رابرت مالی دست از ریاکاری بردارد

وزیر خارجه گفت: به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی وجود دارد و آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است.

امیرعبداللهیان: آمریکا پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند

رویداد۲۴  به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا طبق ادعای مقام‌های آمریکایی ما برای احیای مذاکرات درخواستی به آمریکا داده‌ایم، گفت: آمریکایی‌ها واقعاً ریاکارانه برخورد می‌کنند ما به طور مستمر پیام‌های‌مان با طرف آمریکایی تبادل می‌شود آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته انجام شده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از طریق برخی وزرای خارجه به ما پیام‌هایی می‌دهند که شتاب و عجله برای برجام دارند، اما خیلی ریاکارانه آقای راب مالی وقتی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند می‌گوید برجام الان اولویت ما نیست و به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاشات در ایران داشته باشند، اشاره می‌کنند، هدف آمریکایی‌ها هم کاملاً روشن است و می‌خواهند از این طریق اعمال فشار کنند تا ما از خطوط قرمز خود در مذاکرات عبور کنیم.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: برای ما آنچه که در مذاکره و درباره پیام‌ها مهم است منافع ملی مردم عزیز ما است و از این تخطی نخواهیم کرد. اما برای عبور از تحریم‌ها و برای برداشته شدن تحریم‌ها در مسیر مذاکرات با قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد و وظیفه دستگاه دیپلماسی هم این است.


بیشتر بخوانید: دیگر تمرکزمان روی توافق نیست/ سیاست تحریم علیه تهران را دنبال می‌کنیم


وی یادآور شد: در مورد برجام با همه ضعف و قوت‌هایی که دارد در مذاکراتی که ما در ماه‌های گذشته داشتیم توافق با همه دولت‌ها وجود داشته و در صورتی که طرف‌های دیگر به تعهدات خود برگردند و برجام برای ما خوب کار کند، از این فرصت و ظرفیت استفاده خواهیم کرد. ما برای مذاکره، مذاکره نکردیم. برای نتیجه مذاکره کردیم به آقای راب مالی و مقام‌های آمریکا توصیه می‌کنم دست از ریاکاری بردارند.

امیرعبداللهیان در باره اینکه امروز قرار است اروپا پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی خود را در نشستی ارائه کند نظر شما چیست، پاسخ داد: در خصوص نشست فوق‌العاده حقوق بشر ما پیام‌های لازم را به طرف‌های اروپایی داده‌ایم با برخی وزرای خارجه اروپا از جمله آقای بوررل مسئول سیاست خارجی اروپا صحبت کردیم اگر این مسیر غیرسازنده را اروپایی‌ها متوقف نکنند با پاسخ متقابل و موثر ما مواجه خواهند شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
4
آقای وزیر شما نمیتونی دو دوزه بازی کنی یعنی بلد نیستی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
1
امریکا به معترضان شانتاژ میدهد میگوید حمایت کرده و درخواست مذاکره هم میدهد.
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
2
بشینید مذاکره کنید.مذاکرات بی نتیجه و بی انتها بدون هیچ گونه دستاورد خاصی.همش مذاکره مذاکره و مذاکره فقط همین.اونهم بی نتیجه.رکورد دوران دایناسورها و عصر حجر را هم با مذاکره بشکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
5
خجالت بکش. حداقل یکی از این پیامها رو منتشر کن یا خجال بکش.
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
3
آره بدو بدو دارن التماس میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
3
چنانچه راست باشه ، که بعید است، خاک بر سر بایدن و دموکراتها با هم .
hooman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
3
کار سرنوشت رو ببین.. از مرگ بر شیطان بزرگ، به مذاکره رسیدیم، قرار شد کاغذ پاره هاشون رو آتیش بزنیم، همه آقایون میگفتن برجام خیانته‌و... و رسیدیم به امروز، که مدت هاست برجام‌ مرده ولی داخلی ها اصرار دارن زندست! آمریکا‌میگه تموم شد دیگه. اینا هی‌میگن چند ساعت‌ پیش پیام داشتیم و التماس میکنند. ۴۳ سال پیش هرگونه رابطه با آمریکا ، مرگ به همراه داشت. امروز آقایون منتظر جواب آمریکان و علنا اعلام میکنن. آمریکا اگر پیامی داده بود یا چشمش به اینا بود، واضح اعلام‌میکرد، چون ترسی از کسی‌ نداره و رو بازی میکنه.نه‌ با خفت و از طریق پادشاه عمان و قطر و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
0
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر به دنبال تشکیل داعش در ایران بوده است
hooman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
کسی که بداند حق با اوست، حرفش تماما از جنس منطق و حکمت باشد، برای دشمن خود نیز احترام قایل باشد و زبان سیاست واقعی و ادب را بلد باشد، با خونی ترین دشمن خود‌ نیز پای مذاکره واقعی نشسته و مچ او را پشت‌میز سیاست می خواباند، طوری که دشمن‌نیز اذعان به برتری و حقانیت وی کند. دو دوزه بازی، فرار از صحبت رو در رو و از طریق واسطه، فرار از مسابقه ورزشی با ورزشکار فلان‌کشور، تهدید قلم‌ و..و.. همه نشان از آن دارند که از درون چیزی در چنته‌ ندارید و فقط هراسان از سقوط هستید. کاری به خوبی یا بدی ندارم،ولی به چین‌نگاه‌کنید که مچ در مچ‌آمریکا انداخته و در این بین با احترام و لبخند مسایل را حل میکنند. هر دو هم‌استقلال به معنای واقعی دارند. سیاست ما، ورژن دوره قجر است که‌مانند ماشین های تولیدی مان، ترکیب اتاق این یکی با موتور اون یکی و چرخ های فلانی است. این یعنی شکست.دیر یا زود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
عراق متاسفانه از سال 1980 تاکنون مقر اصلی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان شده است چرا؟
عراق متاسفانه از سال 1980 تاکنون پایگاه اصلی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان شده است چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه آمریکا متهم اصلی در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین هستند.
سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر نمی توانند اهانت ها و خیانت های خودشان در توافق هسته ای، برجام مذاکرات وین سرپوش بگذارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
0
متاسفانه برخی افراد بی ادب و بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور با دریافت پول از آمریکا و مزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند شرم آور و تاسف بار است.
متاسفانه برخی افراد بی ادب و بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور با دریافت پول از اروپا و مزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند شرم آور و تاسف بار است.

متاسفانه برخی افراد بی ادب و بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور با دریافت پول از عربستان سعودی و مزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند شرم آور و تاسف بار است.
متاسفانه برخی افراد بی ادب و بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور با دریافت پول از رژیم کودک کش صهیونیستی و مزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند شرم آور و تاسف بار است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان