تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
سیدمحمدجواد شوشتری:

امید به احیای پیکر نیمه جان اخلاق سیاسی

گاهی اوقات فکر می کنم که چرا برخی برای آبادانی «دنیا»ی دیگران،«آخرت»خودشان را اینقدر خراب می کنند؟که چه بشود؟!
رویداد۲۴- مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران در این خصوص در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

مگر ممکن است کسی سرمای استخوان سوز «بد اخلاقی» را ترجیح بدهد به گرمای «مودت» و «معرفت» و «انصاف»؟!بله داریم؛مصادیقش بیشمارست؛هم شما می شناسید و هم بنده!

بگذریم! اما به نظرتان در جامعه ما،تئوری‌های اخلاق به پرتگاه سقوط نزدیک و نزدیک‌تر نمی‌شوند؟ چه کنیم تا مفرّی برای رها شدن از این شرایط و وضعیت پیدا شود؟صرف نگران افول اخلاق بودن کافیست؟یا باید کاری کرد؟ا

اگر تجربه های روزمره خودمان را با دقت مرور کنیم،می بینیم که در جامعه من و شما، قواعد اخلاقی دوران درهم ریختگی های شدیدی را از سرمی گذراند! اما نباید بگذاریم ثمرات نامیمون این درهم ریختگی ها و یا سیاست‌بازیها، باعث ناامیدی و انزوای ما بشود؛که اگر منزوی شدیم،زمان ما را با خود خواهد برد!و اگر عادت کنیم به این وضعیت و از کنار «خوبی ها»،«صداقتها» و "منصفها "به سادگی عبور کنیم!خدا می داند چه عاقبتی در انتظار ماست؟

اگر امروز مشروعیتِ قواعد اخلاقی نزد اغلبِ سیاسیون زیر سوال رفته و چشم ها و گوش های ما پر شده از سیاه نمایی ها و حرف های منهای خدا!ولی هنوز می توان امیدوار بود!امیدوار بود به احیای پیکر نیمه جان اخلاق سیاسی؛امیدوار بود به کساني که ضمن حفظ نگاه جناحی و سیاسی،در مورد رقیب خود «صادق» هستند؛کسانی که ریشه در فرهنگ جبهه دارندو«انصاف» را رعایت می کنند؛اشخاصی که با تشخیص به موقع حق و باطل،اجازه نمی دهند مسير «تعقل» بن بست شود و شهر و شهروندانش در دايره تنگ سیاست زدگی محصور بمانند!بله،آنها سیاسی هستند اما دایره خدمت خود را آلوده به سیاست بازی نمی کنند!باید از کنار این آدمها به سادگی عبور نکنید!

حرفهای از جنس دل و صادقانه "دكتراحمددنیامالی" در روز سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر تهران،وادارم کرد تا بنویسم آنقدرها هم که می گویند سیاهی های سیاست منهای صداقت بر سفیدی های اخلاق چنبره نزده است!امیدوارم رفتارهاي اين چنيني الگويي شودبراي جامعه سياست زده ما ان شاالله

منبع: سرنا نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
بسیار عالی و موثر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان