تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا ۱۳ شرکت مرتبط با فروش نفت ایران را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۱۳ شرکت را که ادعا می‌شود در تسهیل فروش صد‌ها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی در شرق آسیا نقش دارند در فهرست تحریم قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا

رویداد۲۴فارس نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۱۳ شرکت را که ادعا می‌شود در تسهیل فروش صد‌ها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی در شرق آسیا نقش دارند در فهرست تحریم قرار داده است.

شرکت‌هایی که آمریکا تحریم کرده در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند. دولت آمریکا مدعی شده شرکت‌های مذکور به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: آمریکا ۶ فعال رسانه‌ای ایران را تحریم کرد


این پنجمین بسته تحریمی آمریکا علیه صادرات محصولات نفت و پتروشیمی ایران از ژوئن ۲۰۲۲ است. آمریکا گفته این تحریم‌ها «عزم ما برای مقابله با اقدامات گریز از تحریم را نشان می‌دهد.»

برایان‌ای نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اقدام امروز روش‌های پیچیده ایران برای فرار از تحریم‌ها و فروش محصولات نفت و پتروشیمی خود را نشان می‌دهد. ایالات متحده اعمال تحریم‌ها علیه تسهیل‌گران چنین مبادلاتی را ادامه خواهد داد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
2
دمش گرم . پولش جیب مردم نمیره
نظرات شما
پیشخوان