تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱

ترکیب احتمالی ایران برابر انگلیس/ ریسک بزرگ کی‌‌روش

هرچند کی‌روش همواره سورپرایزهای برای معرفی ترکیب اصلی‌اش دارد اما برخی نفرات شانس بیشتری برای بازی کردن مقابل انگلیس دارند.

ترکیب احتمالی ایران برابر انگلیس

رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۶:۳۰ دوشنبه هفته آینده در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف انگلیس می‌رود.

شاگردان کارلوس کی‌ روش در آخرین بازی دوستانه خود پیش از این مسابقات مقابل تونس دو بر صفر شکست خوردند.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، وحید امیری و مهدی طارمی ۱۱ بازیکنی بودند که در بازی مقابل تونس در ترکیب اصلی ایران به زمین رفتند.

در نیمه دوم نیز سید حسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، علی کریمی، احمد نوراللهی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد به کار گرفته شدند.

سردار آزمون، پیام نیازمند و امیر عابدزاده نیز سه بازیکنی بودند که کی‌روش ترجیح داد از آن‌ها در بازی با حریف آفریقایی استفاده نکند.

هرچند کی‌روش همواره سورپرایزهای برای معرفی ترکیب اصلی‌اش دارد اما برخی نفرات شانس بیشتری برای بازی کردن مقابل انگلیس دارند و برهمین اساس باید حضور بیرانوند درون دروازه‌ تیم ملی را قطعی دانست.


بیشتربخوانید: سیاسی‌ترین جام‌های جهانی فوتبال در تاریخ


در سمت راست خط دفاعی، صادق محرمی که در این فصل حضور مثبت و تاثیرگذاری در تیم دیناموزاگرب در لیگ کرواسی و لیگ قهرمانان اروپا داشته به نسبت رامین رضاییان، شانس بیشتری برای بازی کردن مقابل انگلیس دارد.

استفاده از کنعانی‌زادگان و مجید حسینی در مرکز خط دفاعی هم محتمل تر از خلیل‌زاده و پورعلی‌گنجی است. در سمت چپ دفاع نیز احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی در قیاس با ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی شانس بالاتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد.

در پست هافبک دفاعی کی‌روش به احتمال فراوان از پست  نوراللهی و عزت‌اللهی استفاده خواهد کرد. شانس علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده نیز برای بازی کردن در وینگر چپ و راست تیم ملی در بازی با سه شیرها بیشتر از نفراتی مثل وحید امیری و مهدی ترابی است.

هرچند این احتمال می‌رفت سردار آزمون  به جای قرار گرفتن در ترکیب به عنوان یک مهاجم راس، پشت مهدی طارمی به کار گرفته شود اما دوری طولانی مدت او از میادین و بازی نکردنش مقابل تونس، ریسک استفاده از بازیکن بایرلورکوزن در ترکیب اصلی را به کمترین حد رسانده است. به همین دلیل سامان قدوس، گزینه اصلی کادرفنی برای پست پشت مهاجم است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان