تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

گزارش الجزیره از اولین بازی سیاسی‌ترین گروه جام جهانی قطر

ایران در تلاش است تا در بازی نخست خود در رقابت‌های جام جهانی قطر، با مهدی طارمی، ستاره خود در خط حمله، از ضعف‌های تیم ملی انگلیس بهره برداری کند.

جام جهانی قطر

رویداد۲۴ الجزیره گروه B جام جهانی فوتبال قطر را سیاسی‌ترین گروه رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر خواند و نوشت: اولین بازی احتمالا سیاسی‌ترین گروه جام جهانی قطر با رقابت انگلیس و ایران در ورزشگاه الخلیفه امروز –دوشنبه- برگزار می‌شود.

با توجه به تاریخچه روابط پرتنش ایران و انگلیس، تنها فرصت تیم‌های فوتبال دو کشور برای تقابل با یکدیگر، در یک تورنمنت جهانی ایجاد شده است. این برای اولین بار در طول تاریخ است که تیم های ملی فوتبال ایران و انگلیس به مصاف یکدیگر می‌روند.


بیشتر بخوانید:بی‌بی‌سی: هیچ کس نمی‌خواهد مسابقه ایران و انگلیس را از دست بدهد


علاوه بر تنش سیاسی میان ایران و سه عضو دیگر غربی گروه B جام جهانی قطر، هر چهار تیم در فهرست 20 تیم رنکینگ فیفا قرار دارد که به همین خاطر لقب "گروه مرگ" به آن داده می‌شود.

ایران در تلاش است تا در بازی نخست خود در رقابت‌های جام جهانی قطر، با مهدی طارمی، ستاره خود در خط حمله، از ضعف‌های تیم ملی انگلیس بهره برداری کند. سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در خط حمله تیم ملی ایران از طارمی حمایت می‌کنند.

الجزیره همچنین نوشت که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به دنبال آن است تا از تاکتیک‌ها سنگین دفاعی خود برای مقابله با خط حمله انگلیس بهره ببرد. ایران در بازی های دوستانه اخیر خود با پیروزی مقابل اروگوئه و لبنان نتایج مناسبی داشته است.

ایران امیدوار است حداقل با یک امتیاز از رویارویی ابتدایی خود خارج شود. و با توجه به اینکه تیم ملی ایالات متحده روی فرم نیست و ولز نزدیک به رده‌بندی دو تیم دیگر گروه است، تیم کی‌روش برای اولین بار شانس حضور در مرحله حذفی جام جهانی را خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان