تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

گزارش الجزیره درباره ممنوعیت الکل در جام جهانی قطر

خبرگزاری الجزیره تیتر نخست خود را به نقل قولی از تماشاگران جام جهانی قطر اختصاص داده است که از ممنوعیت مشروبات الکلی در این رقابت ها ابراز رضایت می‌کنند.

گزارش الجزیره درباره ممنوعیت الکل در جام جهانی قطر

رویداد۲۴ خبرگزاری الجزیره نوشته که بسیاری از هواداران قطری به ویژه خانواده‌ها از ممنوعیت فروش و استفاده مشروبات الکلی در استادیوم و اطراف آن در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، احساس رضایت دارند.

در پی دستور فیفا و به درخواست قطر، فروش و استفاده از مشروبات الکلی در استادیوم و اطراف آن در دوران برگزاری رقابت‌های جام جهانی قطر ممنوع اعلام شد. این تصمیم با انتقادات فراوانی همراه شد تا جایی که به گزارش رسانه‌ها تعداد زیادی از شهروندان دیگر کشورها، بلیط خود را برای سفر به قطر کنسل کردند.


بیشتر بخوانید:دفاع جنجالی فیفا از قطر: الکل نخورید نمی‌میرید!


خبرگزاری الجزیره در یک گزارش و در گفتگو با تعدادی از شهروندان قطری، احساس رضایت آنها را از این تصمیم بازتاب داده و از قول یکی از آنها نوشته: قطر یک کشور اسلامی است و الکل در اسلام حرام است. همه آنچه که ما از دنیا می‌خواهیم این است که احترام خود را به فرهنگ ما نشان دهند.

با وجود این ممنوعیت اما سرو و مصرف الکل در برخی از هتل ها و منطقه تعیین شده از سوی فیفا برای تماشاگران آزاد است.

یک هوادار پرتغالی در گفتگو با الجزیره اما از این تصمیم انتقاد کرده و می‌گوید، همان موقع که قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال اعلام شده بود این موضوع باید اعلام می شد.

یک زن اردنی مادر سه فرزند اما در گفتگو با خبرنگار الجزیره از این تصمیم استقبال کرده و می گوید ما بلیط های برخی از مسابقات آخر وقت را تهیه کرده ایم و حضور در استادیومی که افراد در آن الکل نوشیده و مست کرده اند به همراه دخترانم می‌توانست ترسناک باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
حالا اگه ایران بود یه عده هوچی گری میکردن که ایوای آزادی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان